• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Miss Cee
    fihima skrev 2011-10-09 10:58:06 följande:
    Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  
    Det där kallas prostitution.
  • Chazz Michael Michaels
    tricky skrev 2011-10-09 13:19:31 följande:
    Haha varfor skulle man bli behandlad som ett vap utan hjarna bara for att man har en partner som vill betala nar man ar pa restaurang och dylikt? Klart ni ar avundsjuka som har partners som vill att ni ska betala for er mat nar ni sitter pa donkan haha :) Charmigt!
    Vill och vill... visst kan jag bjuda på mat ibland, det är snarare så att det är så djupt inrotat i både mig och sambon att var och en betalar för sitt att det aldrig ens blir någon diskussion.

Sambon bjuder för övrigt mig ibland också. Det du (jag är alltså man). 
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • JuliaåRonjasmammis
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-10-09 13:21:12 följande:
    Vill och vill... visst kan jag bjuda på mat ibland, det är snarare så att det är så djupt inrotat i både mig och sambon att var och en betalar för sitt att det aldrig ens blir någon diskussion.

Life's a bitch and then you die
  • yndra

Jag är gift med en amerikan och än idag måste jag nästan stånga mig blodig för att få betala något över huvudtaget när han är med och det är frustrerande,jag kan ju själv!!!  Men, det var rätt nice när vi dejtade att han faktiskt tog notan när han bjöd ut mig... Inget jag var van vid ;)

• Miss Cee

Ang den övergripande frågan i ts:

Pengar är jag fullt kapabel att skaffa själv. Det är HELT andra saker jag söker (och får) av min man.
    Och nej han är inte snål på något sätt. Men det som beskrivs i ts är inte generositet, det är något helt annat.

• tricky
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-10-09 13:21:12 följande:

Det ar inte konstigt att din sambo bjuder dig fastan du ar man? Det gor jag med sa ofta han tillater mig :) Men det roliga for mig, ar att tex om ni kakar mat nanstans och lat oss saga notan blir totalt 160, och din sambos del 70, sa betalar du med kort och sen sa ska din sambo rota i planboken ta fran 70 kr som hon sedan ger dig, och sedan tar du emot 70 kr som ingenting? Det ar den biten som skammigt for mig :)
  • tricky
    yndra skrev 2011-10-09 13:23:49 följande:

Jag är gift med en amerikan och än idag måste jag nästan stånga mig blodig för att få betala något över huvudtaget när han är med och det är frustrerande,jag kan ju själv!!!  Men, det var rätt nice när vi dejtade att han faktiskt tog notan när han bjöd ut mig... Inget jag var van vid ;)

Samma har, inget man ar van vid efter sverige :) Later ju nice och inte tror jag att du ar nagon utan hjarna bara for din man vill betala, som nagon annan skrev tidigare i traden.
  • Chazz Michael Michaels
    tricky skrev 2011-10-09 13:25:45 följande:
    Det ar inte konstigt att din sambo bjuder dig fastan du ar man? Det gor jag med sa ofta han tillater mig :) Men det roliga for mig, ar att tex om ni kakar mat nanstans och lat oss saga notan blir totalt 160, och din sambos del 70, sa betalar du med kort och sen sa ska din sambo rota i planboken ta fran 70 kr som hon sedan ger dig, och sedan tar du emot 70 kr som ingenting? Det ar den biten som skammigt for mig :)
    Nej, då betalar kanske hon nästa gång vi handlar på affären, eller köper något till barnen eller så  eller tvärtom om det är jag som är skyldig henne de 70 kronorna. Det jämnar alltid ut sig i slutändan. Och nej, vi räknar inte på varenda krona heller.

Varför skulle det vara konstigt att bli bjuden av henne? En sak vore om hon alltid bjöd och jag aldrig gjorde det, men nu är det inte så. Man är väl jämställd. 
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Jäjd
    tricky skrev 2011-10-09 13:19:31 följande:
    Haha varfor skulle man bli behandlad som ett vap utan hjarna bara for att man har en partner som vill betala nar man ar pa restaurang och dylikt? Klart ni ar avundsjuka som har partners som vill att ni ska betala for er mat nar ni sitter pa donkan haha :) Charmigt!
    Vill du inte bli behandlad som en jämlike? Vore inte det lite trevligare?

Jag tycker det finns få saker som är så avtändande som att bli behandlad som en bräcklig varelse som ska tas om hand, men det finns förstås andra som går igång på det. Jag gör det som sagt inte och föredrar att ha en man som ser mig som sin partner- en som inte förväntar sig att bli bortsvept av röda rosor varje gång vi ses (jag blir hellre bortsvept av hans personlighet eller sättet han ser på mig på) eller inte ens tar med sig plånboken till middagen eller vad vi nu ska göra.
    Jag tycker det är charmigare med en man som ger lika mycket som han tar helt enkelt.   
  • riboflavin
    tricky skrev 2011-10-09 13:25:45 följande:
    Men så är det väl ingen som gör, antingen har man separata notor eller så betalar man varannan gång. Inga som helst problem...
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män