Inlägg från: Chazz Michael Michaels |Visa alla inlägg
  • Chazz Michael Michaels

Fy skäms på er snåla svenska män

tricky skrev 2011-10-09 12:35:37 följande:
    Svenska man ar snala och det ar manga svenska tjejer ocksa. Men att svenska man ar snala beror pa att det inte finns den "man ska betala for kvinnor" normen, helt enkelt for att man utomlands ar mer man an scandinaviska man :)

Nar jag flyttade utomlands, till ett land som kryllade av folk fran olika nationaliteter traffade jag min nuvarande sambo. Det var nastan som en kulturkrock for mig nar han alltid insisterade att betala, att han sa till mig att jag inte ens skulle tanka tanken att ta upp min planbok. Och sa har det varit VARJE gang vi har atit ute tillsammans, MEN saklart har jag tvingat honom att forsta att jag ocksa vill betala och darmed gjort det manga av gangerna.

Nar jag kom hit forstod jag att sverige inte uppfostrar man :) Nar min sambo och jag skulle traffas andra gangen, kom han och hamtade upp mig med sin bil utanfor mitt hotell, han satte inne i bilen och nar han sag att jag kom hoppade han ut ur bilen kom till passagerar sidan och oppnade dorren for mig. Val dar inne fick jag rosor. Det har aldrig hant mig med svenska man och har svart att tro att detta ar i narheten av standard for charm hos svenska man.

Vi har varit tillsammans ett ar nu, och han haller alltid upp dorrar, och "damerna forst". Nu ar det sa att ni kanske tanker att det ar just han som ar otroligt charmig och valuppfostrad. Men nar det kommer till att betala for kvinnan nar man ater pa restaurang och gar pa bio ar det ABSOLUT standard dar jag bor, och som sagt finns en manga nationaliteter har. SA alltsa, sverige uppfostrar inga man :)
    Okej, så man är ingen man om man tycker det är en bra idé att var och en betalar för sin egen mat. Det är noterat.
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Chazz Michael Michaels
    tricky skrev 2011-10-09 13:19:31 följande:
    Haha varfor skulle man bli behandlad som ett vap utan hjarna bara for att man har en partner som vill betala nar man ar pa restaurang och dylikt? Klart ni ar avundsjuka som har partners som vill att ni ska betala for er mat nar ni sitter pa donkan haha :) Charmigt!
    Vill och vill... visst kan jag bjuda på mat ibland, det är snarare så att det är så djupt inrotat i både mig och sambon att var och en betalar för sitt att det aldrig ens blir någon diskussion.

Sambon bjuder för övrigt mig ibland också. Det du (jag är alltså man). 
  • Chazz Michael Michaels
    tricky skrev 2011-10-09 13:25:45 följande:
    Det ar inte konstigt att din sambo bjuder dig fastan du ar man? Det gor jag med sa ofta han tillater mig :) Men det roliga for mig, ar att tex om ni kakar mat nanstans och lat oss saga notan blir totalt 160, och din sambos del 70, sa betalar du med kort och sen sa ska din sambo rota i planboken ta fran 70 kr som hon sedan ger dig, och sedan tar du emot 70 kr som ingenting? Det ar den biten som skammigt for mig :)
    Nej, då betalar kanske hon nästa gång vi handlar på affären, eller köper något till barnen eller så  eller tvärtom om det är jag som är skyldig henne de 70 kronorna. Det jämnar alltid ut sig i slutändan. Och nej, vi räknar inte på varenda krona heller.

Varför skulle det vara konstigt att bli bjuden av henne? En sak vore om hon alltid bjöd och jag aldrig gjorde det, men nu är det inte så. Man är väl jämställd. 
  • Chazz Michael Michaels
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 22:52:42 följande:
    Heteronormen är som vanligt helt regerande. Att två människor av samma kön skulle kunna dejta finns helt enkelt inte ens i vissa människors fantasi.
    Heteronormen är norm av en anledning. Allt annat är, hur man än vrider och vänder på det, undantag.
  • Chazz Michael Michaels
    RS89 skrev 2011-10-09 23:43:05 följande:
    hahahah bästa rubriken på länge!

förstår inte varför det finns 46 sidor i denna tråden. TS har ju mer än rätt? 

det är sååå pinsamt gå ut med en kille som är typiskt svenskt uppfostrad...hahaha, även om man e tillsammans så vill han betala för sig! när man går ut så ska ju killen betala, annars ska man väl inte gå ut? (okej om man har bra kontakt kan man ju komma överrens om att kvinnan betalar om mannen har dåligt med cash).

mitt ex frågade mig en gång framför min mamma om vi skulle gå ut och äta middag... jag svarade ju "ja"...vågade inte säga sen att jag fick betala för min egen mat ><....

tyvärr så gäller detta inte bara svenskar, även invandrare som "försvenskar sig"... 
    men det är ett svenskt (om inte västerlänskt) fenomen! 
    Flytta till "österlandet" då, där män är män och kvinnor är kvinnor.
  • Chazz Michael Michaels
    Thomas 66 skrev 2011-10-10 00:24:06 följande:
    Brukar bjuda polare på groggar/öl, vore lite sådär om det skulle förknippas med ligga
    Man är inte bög för att man suger av en kompis. Det har jag lärt mig på Familjeliv.
  • Chazz Michael Michaels
    Thomas 66 skrev 2011-10-10 00:32:35 följande:
    Tycker faktiskt att det är lite bögit, för han som suger : )
    Nej, det handlar om vad man definierar sig som och inte vilka sexuella handlingar man går igång på.

Visdomsord från en polare på samma ämne: "Det är bara den som blir påsatt som är bög.".

OT, jag vet. Ska sluta. 
  • Chazz Michael Michaels

"Generös" är, apropå ingenting, ett vanligt förekommande ord i kontaktannonser. Utmärkande för annonserna där just detta ord förekommer (som önskvärt attribut för mannen) är att de ofta är författade av kvinnor som förtäckt marknadsför sin prostitutionsverksamhet.

• Chazz Michael Michaels
    Kattdamen skrev 2011-10-10 14:25:02 följande:
    Det finns väl även åt andra hållet, män som skriver att de är generösa när de söker en kvinna. De vill köpa sex helt enkelt.
    Det är vad jag utgår ifrån.
    Ja, absolut. Borde givetvis ha nämnt även detta.
  • Chazz Michael Michaels
    Emi 774 skrev 2011-10-11 00:06:11 följande:
    Och förresten, ni som är såååå öppna och politiskt korrekta kan ju kanske förstå att Fihimas rätt så dåliga svenska inte räcker för att förklara vad hon vill ha sagt. Jäkla fegt att hoppa på någon så, därav mitt stavfel kommentar. Och det var INTE tangentfel, så lägg av, det var bara dålig svenska..
    "min stavfelskommentar".
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män