• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • JuliaåRonjasmammis
    Bragdoll skrev 2011-10-09 16:28:53 följande:
    Jag tycker det är skitpinsamt att bli bjuden. Vad fan jag har väl egna pengar att handla för.
    Håller med. Väldigt pinsamt. Åtminstone i början när man inte känner varandra (vilket tydligen var jättekonstigt enligt någon skribent), jag vill inte att någon ska tro att jag tar saker och ting för givna och förväntar mig saker bara pga mitt kön.

Sen är det ju en viss skillnad på hur det framställs. Om någon frågar mig "får jag bjuda dig på middag?" så svarar jag antingen "ja tack, gärna" eller också "Jag äter gärna middag med dig, men tycker inte att du behöver bjuda". Om någon däremot frågar "ska vi äta middag tillsammans?" så förutsätter jag att vi delar på notan.
    Life's a bitch and then you die
  • Apocalypso

Låter som en ryska eller ngn från baltstaterna. Känner killar som råkat ut för sånna i stil med fihima, de slår blixtsnabbt klorna i sitt offer och tömmer dem till sista blodsdroppen. Lamm som leds till slakt.

Only weak men fear strong women!
  • seriousally

hahaha, vilken pantad brud.

En riktig kvinna behöver ingen man, utan en man som behöver henne.

• Bragdoll

Låt oss säga att jag ska på date (vilket jag inte ska för jag har man sedan länge). Skulle personen fråga om vi ska gå på bio ihop så skulle jag räkna med att betala biljetten själv. Dels för att jag tycker det känns hemskt att andra ska betala för mina nöjen och dels för att jag ska kunna åka hem om jag tycker personen inte är någonting för mig.
    Skulle någon annan betala skulle jag känna att jag är skyldig någonting i gentjänst. Och det gäller inte bara om jag ska träffa en kille, utan även om det gäller vänner. 

• Naoko

Lite lustigt egentligen, när jag äter ute med en man blir diskussionen (om det blir någon) snarare: 
    - jag betalar 
    - nej jag kan betala! 
    - men du betalade ju senast 
    - jamen du brukar ju alltid betala 
    - nej det är det ju du som gör 
    etc.  

• Genghis
    fihima skrev 2011-10-09 11:10:22 följande:
    jag är själständig men tyuvär vill jag kunna känna mig speciel och inte att jag var sa desperat  sa käns det som när man ska betala för sina saker
    Om du inte kan känna dig speciell utan att en man betalar för din mat har du problem som inga gratisluncher i världen kan lösa.

Ägna din tid åt att jobba upp lite självständighet och självkänsla istället för att snylta gratis mat av folk. 
  • seriousally
    Genghis skrev 2011-10-09 17:31:41 följande:
    Om du inte kan känna dig speciell utan att en man betalar för din mat har du problem som inga gratisluncher i världen kan lösa.

Ägna din tid åt att jobba upp lite självständighet och självkänsla istället för att snylta gratis mat av folk. 
  • Sockertoppen27

Jag tål inte snåla människor. Tar avstånd direkt från såna, dom finns inte i min värld. Männen borde skämmas som inte betalar på första dejten det säger vad dom är för en typ. (VIDRIGT)
    Jag har alltid varit en sån som har delat med mig till dom som inte har. 

• och

Fascinerande att så många känner ett så stort behov av att visa att de minsann har egna pengar, och verkar ha kopplat ihop detta med jämlikhet.

Själv utgår jag från att alla jag träffar klarar av att försörja sig själva (hur skulle man annars överleva, liksom), och känner inget som helst behov av att visa omvärlden vad jag har för ekonomiska förutsättningar. Men bjuder man någon på middag så bjuder man ju. Vill man bjuda tillbaka så kan man göra det nästa gång, och i sådana fall säga det i förväg och ev anpassa träffen efter sin egen ekonomi om det behövs. Att sitta och dividera om notan efter att man har ätit är lite lätt osmakligt tycker jag. Betalningar sköter man diskret. 

• Sockertoppen27

En riktig man bjuder alltid på första dejten. Det handlar inte om att man inte har pengar utan det är en princip. 

Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män