• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Naoko
    tricky skrev 2011-10-09 18:50:14 följande:
    Aningen. Tycker synd om minoriteten bestaende utav valuppforstrade man och kvinnor som i allafall erkanner att de faktiskt vill ha blommor eller bli bjuden pa middag ibland :) Men icke sa nicke vi splittar och raknar varenda krona for ratt ar ratt, hahaha hilarious.
    Jag gillar att bli bjuden  på middag, däremot gillar jag inte att vara en snyltare varför jag också gillar att bjuda på middag. Det är inte ouppfostrat  att ha lärt sig  att man bjuder tillbaks  
  • tricky
    Polly S skrev 2011-10-09 18:51:42 följande:
    vilken skev bild du har, både av "svenskhet" och av god uppfostran.
    Kan diskuteras.
  • Polly S

jag vet faktiskt ingen där man räknar kronor och ören, däremot är det en självklarhet att generositeten inte är enkelriktad (oavsett kön...) och det tycker jag tyder på god uppfostran.

• tricky
    Naoko skrev 2011-10-09 18:54:33 följande:
    Jag gillar att bli bjuden  på middag, däremot gillar jag inte att vara en snyltare varför jag också gillar att bjuda på middag. Det är inte ouppfostrat  att ha lärt sig  att man bjuder tillbaks  
    Att bjuda tillbaka ar absolut nodvandigt! Las mina tidigare inlagg.
  • mamma till tre busungar
    fihima skrev 2011-10-09 13:05:48 följande:
    för att bara titta pa min skönhet
    OK.....lite som en lightvariant på lapdance då liksom?
    fihima skrev 2011-10-09 12:01:42 följande:
    Nej sa sa jag inte alltsa att mänen ska första att din flickvänn, fru ger dig nagot du behöver och att han i sin tur inte snalar 
    Så sex är ett behov hos mannen och för att få det måste han hosta upp lite stålar? Det kallas prostitution, tjejen, även om du finputsar det lite!

Själv har jag sex för att jag vill och njuter av det och för att jag vill njuta tillsammans med min partner. Detta är helt frikopplat från vår ekonomi. 
  • Jamo
    Aningen. Tycker synd om minoriteten bestaende utav valuppforstrade man och kvinnor som i allafall erkanner att de faktiskt vill ha blommor eller bli bjuden pa middag ibland :) Men icke sa nicke vi splittar och raknar varenda krona for ratt ar ratt, hahaha hilarious.
    Har du levt länge med ditt svartvita tänkande? Alltid antingen eller för din del? Finns hjälp att få för sådan snedvriden verklighetssyn....
  • tricky
    Jamo skrev 2011-10-09 19:07:02 följande:
    Har du levt länge med ditt svartvita tänkande? Alltid antingen eller för din del? Finns hjälp att få för sådan snedvriden verklighetssyn....
    Sluta ta at dig, bjud frugan eller mannen pa donkan utan att fraga om 48 kronor nan gang :)
  • Ökänd

Jag tar gärna emot både blommor och middagar när jag blir utbjuden. Däremot förväntar jag mig inte att killen alltid betalar under alla omständigheter (se tidigare inlägg). Stor skillnad.
    Krengt och på hoppad
  • Försök inte

Jag håller med TS. Som tur är har jag bara träffat män som bjuder de första gångerna man är ute.

Man kan inte begära att de ska bjuda jämt men i början av relationen. Skulle jag dejta en man som inte bjuder på första dejten skulle han inte få en andra chans.

• Polly S
    Ökänd skrev 2011-10-09 19:12:32 följande:
    Jag tar gärna emot både blommor och middagar när jag blir utbjuden. Däremot förväntar jag mig inte att killen alltid betalar under alla omständigheter (se tidigare inlägg). Stor skillnad.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män