• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Polly S
    tricky skrev 2011-10-09 19:21:25 följande:
    Jag forsoker faktiskt satta mig in i era snaljapars situation.
    den enda som skrivit om donken och att dela på varenda krona är du, så förklara gärna.
  • Ökänd
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:23:54 följande:
    Du har som sagt missförstått hela poängen. Det är vad jag kan se ingen som har motsatt sig att bjuda eller bli bjuden då och då, det är när andra förväntar sig att man ska bli bjuden personer i tråden vänder sig mot.

Som att tala för döva öron.
    Krengt och på hoppad
  • tricky
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:23:54 följande:
    Du har som sagt missförstått hela poängen. Det är vad jag kan se ingen som har motsatt sig att bjuda eller bli bjuden då och då, det är när andra förväntar sig att man ska bli bjuden personer i tråden vänder sig mot.
    Ja men det fattar jag med? Jag forvantar mig att bli bjuden de forsta gangerna men det betyder inte att jag anda insistera att fa betala min del. Men trots att jag insisterar sa ska det liksom vara klart och tydligt att han inte tanker lata mig betala.
  • Polly S
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 19:22:05 följande:
    mylife skrev 2011-10-09 19:15:19 följande:
    Jag tar tillbaka lite av att jag håller med TS. Jag håller inte med TS i allt därför att det finns gott om svenska män som faktiskt bjuder. Jag antar att Ts menar de första dejterna och inte alltid.

Det är svenska män med klass. Se till att träffa en sådan man TS allt annat är bara skit. 
    Du väljer alltså man enkom utifrån om han bjuder dig på de första dejterna eller inte?

Känns ju rätt konstigt, själv har jag betydligt högre krav på en ev partner än så.
    jag med.
  • tricky
    LucyStacy skrev 2011-10-09 19:25:24 följande:
    Det är mer snålt att förvänta sig att bli bjuden, samt att inte betala tillbaka de pengar som man har lånat. 
    Att forvanta sig att bli bjuden ar inte tecken pa att man ar snal, det ar tecken pa att man ar van vid vissa normer av hogre stil och klass.
  • LucyStacy
    tricky skrev 2011-10-09 19:27:41 följande:
    Ja men det fattar jag med? Jag forvantar mig att bli bjuden de forsta gangerna men det betyder inte att jag anda insistera att fa betala min del. Men trots att jag insisterar sa ska det liksom vara klart och tydligt att han inte tanker lata mig betala.
    Du insisterar på att få betala och han gör dig till viljes. Vad är då problemet?
  • tricky
    Polly S skrev 2011-10-09 19:27:09 följande:
    den enda som skrivit om donken och att dela på varenda krona är du, så förklara gärna.
    Vad vill du jag ska forklara?
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 19:27:41 följande:
    Men det var ju klart som korvspad. Så underligt att alla män inte fattar att det är de här enkla reglerna som är en klassindiokator.
  • Försök inte
    Genghis skrev 2011-10-09 19:26:45 följande:
    Borde inte du också visa att du bryr dig, och har lite klass?
    Ja du ställer en fråga som om du inte förstår vad det handlar om. Om du läser ovan så har jag förklarat principen om vad det handlar om. Förstår man inte det så är man inte uppfostrad på det sättet och då kan man heller inte kräva att du ska förstå. Kalla det istället att vi kommer från olika familjekulturer istället för "klass" som kanske var ett ord som var dumt att använda.
  • LucyStacy
    tricky skrev 2011-10-09 19:28:54 följande:
    Att forvanta sig att bli bjuden ar inte tecken pa att man ar snal, det ar tecken pa att man ar van vid vissa normer av hogre stil och klass.
    Nej.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män