• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 19:40:59 följande:
    Jag tar garna upp min planbok for min man. Men inte pa de forsta dejterna, for det tycker jag ar snalt utav mannen att lata mig betala. Sen ar det inte bara snalt, utan mycket oattraktivt att lata kvinnan betala for sig innan man kanner varandra val.
    Så du föredrar att okända män betalar för dig, än män du känner? För mig är det tvärtom.
  • tricky
    Genghis skrev 2011-10-09 19:41:21 följande:
    Och dessa gäller inte kvinnor?
    Nej absolut inte forsta dejten. Da kan man latsas att man vill betala, men forhoppningsvis finns det inte i hans varld. Sen kan man tacka sa mycket for maten.
  • Försök inte
    tricky skrev 2011-10-09 19:40:59 följande:
    Jag tar garna upp min planbok for min man. Men inte pa de forsta dejterna, for det tycker jag ar snalt utav mannen att lata mig betala. Sen ar det inte bara snalt, utan mycket oattraktivt att lata kvinnan betala for sig innan man kanner varandra val.
  • Genghis
    mylife skrev 2011-10-09 19:42:25 följande:
    Du verkar inte förstå vanligt sunt förnuft och då finns det ingenting att diskutera eftersom du är en snålis som aldrig skulle bjuda ngn.
    Kan du inte bara svara varför kvinnor inte ska visa samma egenskaper som män? Varför ska kvinnor inte visa uppskattning och ha stil?

Och jag tror att du kan ha missuppfattat en sak. Jag är kvinna, jag kan tänka mig att vara sjangtil hur mycket som helst. Jag har ju stil och klass. 
  • tricky
    Genghis skrev 2011-10-09 19:42:40 följande:
    Så du föredrar att okända män betalar för dig, än män du känner? För mig är det tvärtom.
    Min man betalade for mig nar vi inte kande varann, och han betalar alltid nu nar vi aven kanner varandra (forutom de ganger man maste kriga for att betala nagot). Sa svaret ar ja.
  • tricky
    mylife skrev 2011-10-09 19:42:25 följande:
    Du verkar inte förstå vanligt sunt förnuft och då finns det ingenting att diskutera eftersom du är en snålis som aldrig skulle bjuda ngn.
    Haha sa javla ratt.
  • Self Evident
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    Vad f-n menar du med det?
    I Sverige finns det något som kallas jämställdhet (slå upp det i lexikon) vilket innebär att kvinnor har möjlighet att vara ekonomiskt oberoende. Kvinnor som gnäller på att män inte betalar för mat och sex, som du insinuerar, klarar tydligen inte av att ta ansvar för sitt eget liv och ekonomi p.g.a. lättja eller omognad. 
    Om du nu anser att svenska män är snåljåpar och svenska kvinnor är luder så föreslår jag att du flyttar till ett land där kvinnor fortfarande är tvungna att hora för brödfödan. Där borde du ju trivas utmärkt.
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 19:46:10 följande:
    Haha sa javla ratt.
    Intressant synvinkel att jag är den som är snål, när jag förespråkar att alla ska betala för sig själva. Hur gör det mig snål att jag tycker att jag ska betala för mig? 
  • tricky
    Genghis skrev 2011-10-09 19:47:39 följande:
    Intressant synvinkel att jag är den som är snål, när jag förespråkar att alla ska betala för sig själva. Hur gör det mig snål att jag tycker att jag ska betala för mig? 
    Du tycker du ska betala for dig for du inte vill betala for andra. Snalis.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män