• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • tricky
    Jamo skrev 2011-10-09 19:19:35 följande:
    Som sagt, du pratar om donken mest hela tiden. Är det din referens att "gå ut och äta" det?
    Jag forsoker faktiskt satta mig in i era snaljapars situation.
  • JuliaåRonjasmammis
    mylife skrev 2011-10-09 19:13:17 följande:
    Jag håller med TS. Som tur är har jag bara träffat män som bjuder de första gångerna man är ute.

Man kan inte begära att de ska bjuda jämt men i början av relationen. Skulle jag dejta en man som inte bjuder på första dejten skulle han inte få en andra chans.

mylife skrev 2011-10-09 19:15:19 följande:
    Jag tar tillbaka lite av att jag håller med TS. Jag håller inte med TS i allt därför att det finns gott om svenska män som faktiskt bjuder. Jag antar att Ts menar de första dejterna och inte alltid.

Det är svenska män med klass. Se till att träffa en sådan man TS allt annat är bara skit. 
    Du väljer alltså man enkom utifrån om han bjuder dig på de första dejterna eller inte?

Känns ju rätt konstigt, själv har jag betydligt högre krav på en ev partner än så.
    Life's a bitch and then you die
  • Försök inte
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 19:22:05 följande:
    mylife skrev 2011-10-09 19:15:19 följande:
    Jag tar tillbaka lite av att jag håller med TS. Jag håller inte med TS i allt därför att det finns gott om svenska män som faktiskt bjuder. Jag antar att Ts menar de första dejterna och inte alltid.

Det är svenska män med klass. Se till att träffa en sådan man TS allt annat är bara skit. 
    Du väljer alltså man enkom utifrån om han bjuder dig på de första dejterna eller inte?

Känns ju rätt konstigt, själv har jag betydligt högre krav på en ev partner än så.

Jag väljer män utifrån hur jag själv och männen i min släkt är uppfostrade. Kalla det samma klass om du vill. Det är snarare det som det handlar om. Det handlar om en gest en princip, en kvarleva. Ingenting som kommer att vara för jämnan ju längre man är ihop.
  • Ökänd
    Polly S skrev 2011-10-09 19:18:21 följande:
    de inläggen ignoreras. (intressant dock, det tricky skriver om har jag inte sett ngn förespråka i tråden)

Har inte heller sett det, intressant.
    Krengt och på hoppad
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    tricky skrev 2011-10-09 19:20:43 följande:
    Utifran de argument ni dividerar om sa antar jag att kan man vara sa snal som ni har visat sa kan man aven fraga om kronor :)
    Du har som sagt missförstått hela poängen. Det är vad jag kan se ingen som har motsatt sig att bjuda eller bli bjuden då och då, det är när andra förväntar sig att man ska bli bjuden personer i tråden vänder sig mot.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Ökänd
    tricky skrev 2011-10-09 19:21:25 följande:
    Jag forsoker faktiskt satta mig in i era snaljapars situation.

Det är väl du som är snåljåpen. Eller?  Oskyldig
    Krengt och på hoppad
  • Försök inte
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:18:04 följande:
    Varför förväntar du dig att de ska bjuda första gångerna? Varför kan du inte lika gärna göra det?
    Det känns rätt att de ska göra det. Mer av princip egentligen. De visar att de bryr sig och har lite klass. Det är vad det handlar om.
  • LucyStacy

Det är mer snålt att förvänta sig att bli bjuden, samt att inte betala tillbaka de pengar som man har lånat. 

• Polly S
    tricky skrev 2011-10-09 19:20:43 följande:
    Utifran de argument ni dividerar om sa antar jag att kan man vara sa snal som ni har visat sa kan man aven fraga om kronor :)
    vilka argument är det?
  • Genghis
    mylife skrev 2011-10-09 19:25:21 följande:
    Det känns rätt att de ska göra det. Mer av princip egentligen. De visar att de bryr sig och har lite klass. Det är vad det handlar om.
    Borde inte du också visa att du bryr dig, och har lite klass?
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män