Inlägg från: Försök inte |Visa alla inlägg
  • Försök inte

Fy skäms på er snåla svenska män

Jag håller med TS. Som tur är har jag bara träffat män som bjuder de första gångerna man är ute.

Man kan inte begära att de ska bjuda jämt men i början av relationen. Skulle jag dejta en man som inte bjuder på första dejten skulle han inte få en andra chans.

• Försök inte

Jag tar tillbaka lite av att jag håller med TS. Jag håller inte med TS i allt därför att det finns gott om svenska män som faktiskt bjuder. Jag antar att Ts menar de första dejterna och inte alltid.

Det är svenska män med klass. Se till att träffa en sådan man TS allt annat är bara skit. 

• Försök inte
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 19:22:05 följande:
    mylife skrev 2011-10-09 19:15:19 följande:
    Jag tar tillbaka lite av att jag håller med TS. Jag håller inte med TS i allt därför att det finns gott om svenska män som faktiskt bjuder. Jag antar att Ts menar de första dejterna och inte alltid.

Det är svenska män med klass. Se till att träffa en sådan man TS allt annat är bara skit. 
    Du väljer alltså man enkom utifrån om han bjuder dig på de första dejterna eller inte?

Känns ju rätt konstigt, själv har jag betydligt högre krav på en ev partner än så.

Jag väljer män utifrån hur jag själv och männen i min släkt är uppfostrade. Kalla det samma klass om du vill. Det är snarare det som det handlar om. Det handlar om en gest en princip, en kvarleva. Ingenting som kommer att vara för jämnan ju längre man är ihop.
  • Försök inte
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:18:04 följande:
    Varför förväntar du dig att de ska bjuda första gångerna? Varför kan du inte lika gärna göra det?
    Det känns rätt att de ska göra det. Mer av princip egentligen. De visar att de bryr sig och har lite klass. Det är vad det handlar om.
  • Försök inte
    Genghis skrev 2011-10-09 19:26:45 följande:
    Borde inte du också visa att du bryr dig, och har lite klass?
    Ja du ställer en fråga som om du inte förstår vad det handlar om. Om du läser ovan så har jag förklarat principen om vad det handlar om. Förstår man inte det så är man inte uppfostrad på det sättet och då kan man heller inte kräva att du ska förstå. Kalla det istället att vi kommer från olika familjekulturer istället för "klass" som kanske var ett ord som var dumt att använda.
  • Försök inte
    tricky skrev 2011-10-09 19:28:54 följande:
    Att forvanta sig att bli bjuden ar inte tecken pa att man ar snal, det ar tecken pa att man ar van vid vissa normer av hogre stil och klass.
    Precis vad det handlar om.
  • Försök inte
    Genghis skrev 2011-10-09 19:34:51 följande:
    Om en man bör bjuda för att visa klass och att han bryr sig, varför ska inte en kvinna göra detsamma? Kan det vara så att det inte så mycket handlar om olika familjekulturer som olika århundraden?

Det handlar om stil och inte om pengar. Det handlar om att han vill visa sig generös att han vill bjuda som en gest mot den han är ute med. Att han uppskattar hennes väldigt mycket. Detta vet de flesta svenska män.
  • Försök inte
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:37:49 följande:

Oftast är det mannen som bjuder ut en och då tycker jag att han ska betala.

Inte attraktivt med snåla män och om en man bjöd ut mig och inte betalade på dejten på t.ex restaurang besök så skulle det inte bli en andra dejt.

• Försök inte
    Genghis skrev 2011-10-09 19:35:59 följande:
    Men du skrev innan att han ska betala, och att det är en gest. Hur ska han veta vilken av de oskrivna gestreglerna som gäller?

Det handlar om oskrivna gestregler dvs Vanligt Svenskt Bondförnuft-ingenting annat
  • Försök inte
    Genghis skrev 2011-10-09 19:39:52 följande:
    Borde inte en kvinna vilja visa allt detta också? Är generositet och uppskattning manliga egenskaper i din socialgrupp? 

Du verkar inte förstå vanligt sunt förnuft och då finns det ingenting att diskutera eftersom du är en snålis som aldrig skulle bjuda ngn.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män