• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Naoko
    och skrev 2011-10-09 17:36:20 följande:
    Fascinerande att så många känner ett så stort behov av att visa att de minsann har egna pengar, och verkar ha kopplat ihop detta med jämlikhet.

Själv utgår jag från att alla jag träffar klarar av att försörja sig själva (hur skulle man annars överleva, liksom), och känner inget som helst behov av att visa omvärlden vad jag har för ekonomiska förutsättningar. Men bjuder man någon på middag så bjuder man ju. Vill man bjuda tillbaka så kan man göra det nästa gång, och i sådana fall säga det i förväg och ev anpassa träffen efter sin egen ekonomi om det behövs. Att sitta och dividera om notan efter att man har ätit är lite lätt osmakligt tycker jag. Betalningar sköter man diskret. 
    Jag tror faktiskt att det för de flestahandlar just om att de inte  vill bli bjudna varje gång, däremot tror jag inte att ts handlar om att hom vill bli bjuden så att hon kan bjuda nästa gång.

Och om du är orolig över min indiskretion när vi är oense om vem som ska betala kan jag meddela att det inte är något som utomstående märker.  
  • Ökänd
    fihima skrev 2011-10-09 13:05:48 följande:
    för att bara titta pa min skönhet

Men herregud... är hela jävla FL nerlusat av troll eller?

Hur har du tänkt dig med de fula brudarna då? Ska de ge  ett snabbt BJ för att slippa betala maten?   
    Krengt och på hoppad
  • Genghis
    Sockertoppen27 skrev 2011-10-09 17:38:20 följande:
    En riktig man bjuder alltid på första dejten. Det handlar inte om att man inte har pengar utan det är en princip. 
    Det är din princip snarare än en allmän sådan. 
  • Trivelina73

Vi är ju riktiga kvinnor! Vi betalar vårt, vi bjuder dem hem. Vi städar och gör nästan allt i relationen för båda. Vi står än för vårt och sen senare även för våra barn. Ibland misstänker jag att de är männen som är horor och kvinnorna dumstolta

• Polly S
    Ökänd skrev 2011-10-09 17:43:12 följande:
    Men herregud... är hela jävla FL nerlusat av troll eller?
    ja, det verkar dugga tätt nu.
  • fobian

Jag hade aldrig gått på en dejt och förväntat mig att någon annan än jag ska betala för min mat eller något annat för den delen, allt annat är pinsamt. Kanske skulle gå på några dejter varje dag, en för varje måltid och låta dejten betala. Så mycket pengar jag skulle spara då

• Genghis
    fihima skrev 2011-10-09 10:58:06 följande:
    Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. 
    Hur snål är du själv som inte kan tänka dig att ens betala för dig själv?

• anneh

Eller så tycker jag att kvinnor kan vara självständiga och använda sina egna pengar som man tjänar in..?

• Jamo
    Sockertoppen27 skrev 2011-10-09 17:35:00 följande:
    Jag tål inte snåla människor. Tar avstånd direkt från såna, dom finns inte i min värld. Männen borde skämmas som inte betalar på första dejten det säger vad dom är för en typ. (VIDRIGT)
    Jag har alltid varit en sån som har delat med mig till dom som inte har. 
    Så du är fattig? Eftersom du kräver att männen ska betala men samtidigt säger du att du delar med dig. Vad skulle du säga om du dejtade en kille som krävde att du betalar för honom på första dejten? Dubbelmoral eller inte?
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män