• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Försök inte

Jag tar tillbaka lite av att jag håller med TS. Jag håller inte med TS i allt därför att det finns gott om svenska män som faktiskt bjuder. Jag antar att Ts menar de första dejterna och inte alltid.

Det är svenska män med klass. Se till att träffa en sådan man TS allt annat är bara skit. 

• tricky
    mylife skrev 2011-10-09 19:13:17 följande:
    Jag håller med TS. Som tur är har jag bara träffat män som bjuder de första gångerna man är ute.

Man kan inte begära att de ska bjuda jämt men i början av relationen. Skulle jag dejta en man som inte bjuder på första dejten skulle han inte få en andra chans.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    tricky skrev 2011-10-09 19:12:25 följande:
    Sluta ta at dig, bjud frugan eller mannen pa donkan utan att fraga om 48 kronor nan gang :)
    Du verkar ha fått för dig att det handlar om att man alltid delar lika på allt ned till minsta krona. Du har missuppfattat där, det är när det förväntas att man ska bjuda som folk har pratat om i tråden.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Ökänd
    tricky skrev 2011-10-09 19:12:25 följande:
    Sluta ta at dig, bjud frugan eller mannen pa donkan utan att fraga om 48 kronor nan gang :)

Du verkar besatt av "Donken"... Är det dit din man tar dig? Jag skulle inte äta där någonsin. Vare sig jag betalade eller blev bjuden. Kräks
    Krengt och på hoppad
  • Kattdamen
    tricky skrev 2011-10-09 18:15:15 följande:
    Det ar val klart att ni inte kan fatta att mannen ska betala pa forsta dejten eller sluta snala senare under forhallandet, det ar klart ni dividerar om att ni visst vill betala, jamlikhet och bla bla bla. Det handlar ju inte om vardet av pengarna, det ar en gest och en princip. Men det ar ju lika svart att trycka in detta i era militanta huven som aldrig har haft en man som oppnat dorren for er som att saga till paven att gud inte finns. Men jag vet att ni innerst inne bara kanner en viss sorts avundsjuka for kvinnor som har hittat man som villkorlost ar uppfostrade nog att betala pa forsta dejten tex och inte kommer be er om en 50 lapp som han har spenderat for er pa donkan. Ni kan ju atervanda till era svenne liv och rakna varenda krona ni spenderar for varandra.
    Mannen ska inte betala, det är ingen lag på det. Man gör det som passar en själv bäst.

Det är många par i Sverige som har gemensam ekonomi. Hur ska man gå tillväga då?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    mylife skrev 2011-10-09 19:13:17 följande:
    Jag håller med TS. Som tur är har jag bara träffat män som bjuder de första gångerna man är ute.

Man kan inte begära att de ska bjuda jämt men i början av relationen. Skulle jag dejta en man som inte bjuder på första dejten skulle han inte få en andra chans. 
    Varför förväntar du dig att de ska bjuda första gångerna? Varför kan du inte lika gärna göra det?
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Polly S
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:17:11 följande:
    Du verkar ha fått för dig att det handlar om att man alltid delar lika på allt ned till minsta krona. Du har missuppfattat där, det är när det förväntas att man ska bjuda som folk har pratat om i tråden.
    de inläggen ignoreras. (intressant dock, det tricky skriver om har jag inte sett ngn förespråka i tråden)
  • Polly S
    Ökänd skrev 2011-10-09 19:17:39 följande:
    Du verkar besatt av "Donken"... Är det dit din man tar dig? Jag skulle inte äta där någonsin. Vare sig jag betalade eller blev bjuden. Kräks
    men hittade man en man med klass så bjöd han på en burgare sades det ju...
  • Jamo
    Ökänd skrev 2011-10-09 19:17:39 följande:
    Som sagt, du pratar om donken mest hela tiden. Är det din referens att "gå ut och äta" det?
  • tricky
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:17:11 följande:
    Utifran de argument ni dividerar om sa antar jag att kan man vara sa snal som ni har visat sa kan man aven fraga om kronor :)
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män