• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Kattdamen
    tricky skrev 2011-10-09 19:33:26 följande:
    Grejen ar ju att man bara insisterar for att det ska vara en gest. Inte fan ska han lata mig betala for att jag insisterar, det borde ju han fatta.

Grejen ar den att, ni verkar vara for isolerade i just sverige. Tro det eller ej men denna diskussionen hade nog inte varit i liv sarskilt lange utanfor sverige :) Svenne bonder alltsa...Kom ut till varlden lite grann :)
    Men hur ska man göra som par med gemensam ekonomi?
  • Jennywise

Så man har alltså stil och klass om man är ett urblåst våp som ligger med män för Mcdonaldsmat? Jisses, då är jag nog hellre en snål svennebonde.

• Genghis
    mylife skrev 2011-10-09 19:38:28 följande:
    Det handlar om stil och inte om pengar. Det handlar om att han vill visa sig generös att han vill bjuda som en gest mot den han är ute med. Att han uppskattar hennes väldigt mycket. Detta vet de flesta svenska män.
    Borde inte en kvinna vilja visa allt detta också? Är generositet och uppskattning manliga egenskaper i din socialgrupp? 
  • Försök inte
    Genghis skrev 2011-10-09 19:35:59 följande:
    Men du skrev innan att han ska betala, och att det är en gest. Hur ska han veta vilken av de oskrivna gestreglerna som gäller?

Det handlar om oskrivna gestregler dvs Vanligt Svenskt Bondförnuft-ingenting annat
  • Genghis
    Jennywise skrev 2011-10-09 19:39:45 följande:
    Så man har alltså stil och klass om man är ett urblåst våp som ligger med män för Mcdonaldsmat? Jisses, då är jag nog hellre en snål svennebonde.
  • Jamo

Det är dock en jävla skillnad på att vilja bjuda och att nån kräver att man bjuder. Jag bjuder mer än gärna när det gäller sympatiska personer men när det kommer till personer "med klass" så som Tricky så är det genast inget nöje längre....

• tricky
    LucyStacy skrev 2011-10-09 19:36:38 följande:
    Att peka ut bönder som lägre stående människor tyder på varken stil, klass eller uppfostran.
    Därför kan jag förstå att du upplever situationer där du får ta upp plånboken som besvärande. :)
    Jag tar garna upp min planbok for min man. Men inte pa de forsta dejterna, for det tycker jag ar snalt utav mannen att lata mig betala. Sen ar det inte bara snalt, utan mycket oattraktivt att lata kvinnan betala for sig innan man kanner varandra val.
  • Genghis
    mylife skrev 2011-10-09 19:40:19 följande:
    Det handlar om oskrivna gestregler dvs Vanligt Svenskt Bondförnuft-ingenting annat
    Och dessa gäller inte kvinnor?
  • tricky
    mylife skrev 2011-10-09 19:40:19 följande:
  • Försök inte
    Genghis skrev 2011-10-09 19:39:52 följande:
    Borde inte en kvinna vilja visa allt detta också? Är generositet och uppskattning manliga egenskaper i din socialgrupp? 

Du verkar inte förstå vanligt sunt förnuft och då finns det ingenting att diskutera eftersom du är en snålis som aldrig skulle bjuda ngn.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män