• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Ökänd
    Jennywise skrev 2011-10-09 19:39:45 följande:
    Så man har alltså stil och klass om man är ett urblåst våp som ligger med män för Mcdonaldsmat? Jisses, då är jag nog hellre en snål svennebonde.

Skål
    Krengt och på hoppad
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:59:50 följande:

Du skojar.

Om en man säger "Jag vill bjuda ut dig på middag, Genghis" så förväntar du dig inte att han ska betala för middagen? Skulle du säga samma sak om han bjöd hem dig på middag, han lagar maten...förväntar du dig då att du ska ta med dig din egen mat??

Se tidigare svar till Kattdamen
  • Kattdamen
    Genghis skrev 2011-10-09 20:00:27 följande:
    Sant. Om någon skulle uttrycka sig: "jag vill bjuda dig på middag", så skulle jag också utgå ifrån att de skulle betala. Om det däremot var en date, där killen hade frågat om jag ville följa med på bio, skulle jag inte ta för givet att han skulle betala bara för att han är man.
    Nej, det hela handlar om hur man uttrycker sig. Jag skulle bara räkna med att folk betalar om de säger sig vilja bjuda på mig på de olika aktiviteterna.
  • tricky
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:59:50 följande:

Du skojar.

Om en man säger "Jag vill bjuda ut dig på middag, Genghis" så förväntar du dig inte att han ska betala för middagen? Skulle du säga samma sak om han bjöd hem dig på middag, han lagar maten...förväntar du dig då att du ska ta med dig din egen mat??

• Genghis
    Kattdamen skrev 2011-10-09 20:01:45 följande:
    Nej, det hela handlar om hur man uttrycker sig. Jag skulle bara räkna med att folk betalar om de säger sig vilja bjuda på mig på de olika aktiviteterna.
    Exakt. Jag skulle inte tolka situationen utifrån eventuellt penisinnehav.
  • JuliaåRonjasmammis
    Virriga Vera skrev 2011-10-09 19:57:21 följande:
    Njaee, tillhör man det du kallar högre stil och klass så är man lyhörd och vet att ta seden dit man kommer. Att man däremot förväntar sig att bli bjuden bara för att man är kvinna tyder på att man inte är lyhörd och tror att man är något man inte är.

Jag är nog ganska mycket äldre än de flesta i denna diskussionen och jag tycker att det är trevligt att bli bjuden, men jag är så pass socialt kompetent att jag kan läsa av en situation och veta när man splittar en nota, när jag tar den och när någon annan tar den.
    Jag, jag vänder mig verkligen mot det där att det skulle vara ett slags tecken på "klass och stil" att killen alltid bjuder tjejen på allt. De enda som brukar göra så är enligt min erfarenhet nyrika killar utan vare sig klass eller stil, som desperat måste ha någon korkad brud att visa upp vid sin sida.
    Life's a bitch and then you die
  • An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-09 20:00:27 följande:
    Sant. Om någon skulle uttrycka sig: "jag vill bjuda dig på middag", så skulle jag också utgå ifrån att de skulle betala. Om det däremot var en date, där killen hade frågat om jag ville följa med på bio, skulle jag inte ta för givet att han skulle betala bara för att han är man.

Okej, då förstår jag.

För dig handlar det om ord...Men för mig är det lätt: Om en kille frågar ut mig på en dejt så förväntar jag mig att han står för kostnaderna.

Och ja, bio är en dejt om vi inte är vänner.

• JuliaåRonjasmammis
    tricky skrev 2011-10-09 19:58:57 följande:
    Nej vi har inte gemensam ekonomi. Hans pengar ar vara pengar och mina pengar ar mina pengar.

Men mina foraldrar och brossans familj har gemensam ekonomi, och anda vet jag att min pappa alltid star for restaurang besoken och samma sak med brossan.
    Är ni muslimer? 
    Life's a bitch and then you die
  • Försök inte
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 20:04:35 följande:
    Jag, jag vänder mig verkligen mot det där att det skulle vara ett slags tecken på "klass och stil" att killen alltid bjuder tjejen på allt. De enda som brukar göra så är enligt min erfarenhet nyrika killar utan vare sig klass eller stil, som desperat måste ha någon korkad brud att visa upp vid sin sida.
    Hahaha-jag tycker att det är helt vanlig bondförnuft helt enkelt. Jag menar bjudit tjejer på middag har man gjort i alla tider.
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 20:05:35 följande:

Okej, då förstår jag.

För dig handlar det om ord...Men för mig är det lätt: Om en kille frågar ut mig på en dejt så förväntar jag mig att han står för kostnaderna.

Och ja, bio är en dejt om vi inte är vänner.

Jag skulle inte gå på bio med någon jag inte var vän med. För att jag ska följa med någon någonstans får personen ifråga vara en vän först.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män