• fihima

Fy skäms på er snåla svenska män

Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. Har sätt kvinnor klaga över att deras sambo, män vill ha delat ekonomi, vadå är inte hans pengar lika mycket som min och min hans. Han vill att man tillfredställa honom när han inte kan ge mig 1 kr.  Jag bruckar se i mcdonald unga killar som sitter och äter medan den andra bara sitter och tittar pa alltsa kan inte dem bjuda honom istället att han bara sitter där och glor han kanske inte hade pengar just da.

Väldig konstig lanar man 10 kr fran en svensk vill de  ha det nästa dag sina 10 kr.
     stakars svenska kvinnor lider i tysthet när deras män är sa snala skulle rekomendera att sluta tillfredställa dessa män tills dem ändrar sig om dom kan ändra sig överhuvudtaget. 

• Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män
  • Kattdamen
    tricky skrev 2011-10-09 19:44:54 följande:
    Min man betalade for mig nar vi inte kande varann, och han betalar alltid nu nar vi aven kanner varandra (forutom de ganger man maste kriga for att betala nagot). Sa svaret ar ja.
    Men ni har alltså inte gemensam ekonomi?
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 19:49:16 följande:
    Du tycker du ska betala for dig for du inte vill betala for andra. Snalis.
    Du vill inte ens betala för dig själv. Våp.
  • An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-09 19:47:39 följande:
    Intressant synvinkel att jag är den som är snål, när jag förespråkar att alla ska betala för sig själva. Hur gör det mig snål att jag tycker att jag ska betala för mig? 
    Om en man bjöd ut dig på middag menar du verkligen att du INTE skulle förvänta dig att bli bjuden...trotts att det var han som bjöd ut dig!?
  • Madida
    Jamo skrev 2011-10-09 18:02:21 följande:
    Absolut inte Glad De allra flesta av oss (män) tycker om att bjuda skulle jag tro. Men när man träffar på "kvinnor" som här i tråden kräver att män ska bjuda på första dejten så tror jag att det tar emot ganska bra att bjuda, om du förstår vad jag menar.
    Det förstår jag så klart, och jag skulle aldrig kräva eller förvänta mig att en man skulle bjuda. Men jag skulle verkligen uppskatta om han gjorde det, speciellt på första dejten
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:52:12 följande:
    Om en man bjöd ut dig på middag menar du verkligen att du INTE skulle förvänta dig att bli bjuden...trotts att det var han som bjöd ut dig!?
    Nej, det skulle jag inte. 
  • Försök inte
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:52:12 följande:
  • An0nym0us
    Genghis skrev 2011-10-09 19:52:55 följande:
    Nej, det skulle jag inte. 
    Men man bjuder väl inte en människa på middag för att h*n ska bjuda sig väl?
  • tricky
    Kattdamen skrev 2011-10-09 19:51:55 följande:
    Men ni har alltså inte gemensam ekonomi?
    Beratta for mig din definition av gemensam ekonomi sa ska jag tala om for dig om vi har eller inte.
  • An0nym0us
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:54:29 följande:
    Men man bjuder väl inte en människa på middag för att h*n ska bjuda sig väl?
    bjuda sig själv*
  • Kattdamen

Om någon bjöd ut mig på middag, så räknar jag med att de betalar. Annars skulle de inte säga att de bjöd ut mig på middag.

Fast nu går jag inte ut med folk på det viset heller.

Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män