Inlägg från: Genghis |Visa alla inlägg
  • Genghis

Fy skäms på er snåla svenska män

fihima skrev 2011-10-09 11:10:22 följande:
    jag är själständig men tyuvär vill jag kunna känna mig speciel och inte att jag var sa desperat  sa käns det som när man ska betala för sina saker
    Om du inte kan känna dig speciell utan att en man betalar för din mat har du problem som inga gratisluncher i världen kan lösa.

Ägna din tid åt att jobba upp lite självständighet och självkänsla istället för att snylta gratis mat av folk. 
  • Genghis
    Sockertoppen27 skrev 2011-10-09 17:38:20 följande:
    En riktig man bjuder alltid på första dejten. Det handlar inte om att man inte har pengar utan det är en princip. 
    Det är din princip snarare än en allmän sådan. 
  • Genghis
    fihima skrev 2011-10-09 10:58:06 följande:
    Svenska män är kända som väldig snåla vad är detta att man ska pa dejt med en svensk man och han betalar för sin egen tallrik eller ga pa bio och betala för sitt eget billjet kan inte fatta hur snal man far vara. 
    Hur snål är du själv som inte kan tänka dig att ens betala för dig själv?

• Genghis
    fihima skrev 2011-10-09 12:43:12 följande:
    jag tillfredsställer ingen tyvär 
    jag tilllater inte ligga runt som era brudar gör jag skriver det jag har sätt med svenska männ och manga klagande kvinnor 
    Så är verkligen bara ute efter en gratis middag när du går på date? Det låter så trist och torrt.

Jag tycker att det verkar som om det är du som både är snål och saknar charm. 

• Genghis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 17:58:46 följande:
    Märklig definition på "en riktig man". Och rätt mossig princip f ö.

Generositet och givmildhet är något helt annat än den  "ska ha/kräver/förutsätter"-attityd som visas på av vissa i den här tråden. Varför ska man ha saker enbart pga sitt kön? 
    Linda1976 skrev 2011-10-09 17:49:46 följande:
    Men ts - är du full eller?
    Det beror nog helt och hållet på om hon har hittat någon som är villig att betala för drinkarna. Annars misstänker jag att det bara är lite bristande mental kapacitet som kommer till uttryck.
    Drömmer
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 18:15:15 följande:
    Det ar val klart att ni inte kan fatta att mannen ska betala pa forsta dejten eller sluta snala senare under forhallandet, det ar klart ni dividerar om att ni visst vill betala, jamlikhet och bla bla bla. Det handlar ju inte om vardet av pengarna, det ar en gest och en princip. Men det ar ju lika svart att trycka in detta i era militanta huven som aldrig har haft en man som oppnat dorren for er som att saga till paven att gud inte finns. Men jag vet att ni innerst inne bara kanner en viss sorts avundsjuka for kvinnor som har hittat man som villkorlost ar uppfostrade nog att betala pa forsta dejten tex och inte kommer be er om en 50 lapp som han har spenderat for er pa donkan. Ni kan ju atervanda till era svenne liv och rakna varenda krona ni spenderar for varandra.
    Alltså, jag skulle nog inte vilja umgås med någon som verkligen var snål, varken på en date eller någon annan gång. Folk som ber om en femma jag har lånat har inte samma syn på pengar som jag, saker jämnar ut sig. 

Däremot är jag av princip emot att bli behandlad som den svagare könet, eller som någon som inte kan betala för sig, eller ta hand om sig själv. Jag kan hålla upp en dörr, och en man som inte fattar det, eller som tror att han måste följa mig till dörren för att jag inte kan gå genom stan själv, har fel bild av mig och är därmed ointressant.

Jag är inte en 1800-tals porslinssak som behöver luktsalt, och jag tänker inte låstas vara en för att en man ska få känna sig stor och stark. Är han inte man nog att vara min jämlike vill jag inte ha några blommor eller någon gratis middag heller.

• Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 18:30:26 följande:
    Det ar ju en helt annan diskussion, att om han inte ar en man nog for din jamnlike sa vill du inte ha blommor eller gratis middag. Men halla? Vi har ju inte diskuterat mannens personlighet som vill ge blommor eller betala for middagen. Och sen sa betyder det ju inte att du blir behandlad som det svagare konet for att han vill halla upp en dorr fastan du lika bra kan gora det sjalv? Helt irrelevant inlagg.
    Betydelsen av att hålla upp dörrar, springa runt bilen och öppna dörren, dra ut stolar osv, är en tolkningsfråga. 

Men eftersom du inte fattade mitt inlägg ska jag bespara dig min tolkning en gång till. 
  • Genghis
    mylife skrev 2011-10-09 19:25:21 följande:
    Det känns rätt att de ska göra det. Mer av princip egentligen. De visar att de bryr sig och har lite klass. Det är vad det handlar om.
    Borde inte du också visa att du bryr dig, och har lite klass?
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 19:27:41 följande:
    Ja men det fattar jag med? Jag forvantar mig att bli bjuden de forsta gangerna men det betyder inte att jag anda insistera att fa betala min del. Men trots att jag insisterar sa ska det liksom vara klart och tydligt att han inte tanker lata mig betala.
    Men det var ju klart som korvspad. Så underligt att alla män inte fattar att det är de här enkla reglerna som är en klassindiokator.
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 19:28:54 följande:
    Att forvanta sig att bli bjuden ar inte tecken pa att man ar snal, det ar tecken pa att man ar van vid vissa normer av hogre stil och klass.
    Nej, det är ett tecken på att man är snål.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män