Inlägg från: Genghis |Visa alla inlägg
  • Genghis

Fy skäms på er snåla svenska män

tricky skrev 2011-10-09 19:49:16 följande:
    Du tycker du ska betala for dig for du inte vill betala for andra. Snalis.
    Du vill inte ens betala för dig själv. Våp.
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:52:12 följande:
    Om en man bjöd ut dig på middag menar du verkligen att du INTE skulle förvänta dig att bli bjuden...trotts att det var han som bjöd ut dig!?
    Nej, det skulle jag inte. 
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:54:29 följande:
    Men man bjuder väl inte en människa på middag för att h*n ska bjuda sig väl?
    På samma sätt som att jag kan fråga en kompis om hon vill följa med mig och shoppa utan att ha för avsikt att betala för henne. 

Man frågar om den andra vill spendera en kväll i ens sällskap, vill man träffa den som frågar så lite att man inte gör det gratis kan man ju säga nej. 
  • Genghis
    Kattdamen skrev 2011-10-09 19:58:30 följande:
    Fast man uttrycker sig annorlunda. Bjuder man någon så bjuder man. Annars kan man fråga om personen vill göra sällskap till middag, då skulle jag inte räkna med att den bjöd.
    Sant. Om någon skulle uttrycka sig: "jag vill bjuda dig på middag", så skulle jag också utgå ifrån att de skulle betala. Om det däremot var en date, där killen hade frågat om jag ville följa med på bio, skulle jag inte ta för givet att han skulle betala bara för att han är man.
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 19:59:50 följande:

Du skojar.

Om en man säger "Jag vill bjuda ut dig på middag, Genghis" så förväntar du dig inte att han ska betala för middagen? Skulle du säga samma sak om han bjöd hem dig på middag, han lagar maten...förväntar du dig då att du ska ta med dig din egen mat??

Se tidigare svar till Kattdamen
  • Genghis
    Kattdamen skrev 2011-10-09 20:01:45 följande:
    Nej, det hela handlar om hur man uttrycker sig. Jag skulle bara räkna med att folk betalar om de säger sig vilja bjuda på mig på de olika aktiviteterna.
    Exakt. Jag skulle inte tolka situationen utifrån eventuellt penisinnehav.
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 20:05:35 följande:

Okej, då förstår jag.

För dig handlar det om ord...Men för mig är det lätt: Om en kille frågar ut mig på en dejt så förväntar jag mig att han står för kostnaderna.

Och ja, bio är en dejt om vi inte är vänner.

Jag skulle inte gå på bio med någon jag inte var vän med. För att jag ska följa med någon någonstans får personen ifråga vara en vän först.
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 20:12:52 följande:

Okej....så du dejtar bara någon du är vän med först.

För mig är en dejt ett tillfälle att lära känna en man och bygga en relation utifrån det...då förväntar jag mig vissa saker; t.ex att han bjuder ut mig och är en gentleman.

Vi behöver inte vara vänner först, jag vill helst inte dejta mina vänner...

Jag ser ingen anledning att bygga relationer med människor jag inte är vän med. Men vi kanske definierar vänskap olika.
  • Genghis
    tricky skrev 2011-10-09 20:14:35 följande:
    Jag tror hon menar att en bio raknas som en dejt om man inte gar med kompis for da ar det inte en dejt. Eller menar du att alla forhallanden du nagonsin har haft eller alla manniskor du har lart kanna & gjort grejer med sa har de varit dina vanner forst?
    Naturligtvis inte. Däremot skulle jag säga nej till att gå på bio ensam med en man jag inte kände. Samma sak med middag. 

För mig funkar det så att man får träffas i sammanhang med andra människor, gemensamma vänner eller bekanta först. Jag behöver en introduktion, och referenser, så att säga. Jag skulle tycka att det var oerhört obekvämt att sitta på en date med en fullständig främling.
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 20:31:20 följande:

Mitt ex var från Hawaii och det var verkligen en gentleman...han bjöd alltid, gav mig blommor och var hur romantisk som helst....saknar honom faktiskt även fast min nuvarande är svensk och inte snål men inte lika generös. Samma sak med killar i England, också väldigt generösa men kanske inte så romantiska iofs..

Men bjöd alltid.

Jag tycker bara det är en attraktiv egenskap hos män...det är något genetiskt tror jag :)

Hur tror du att det är kopplat till genetik?
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män