Inlägg från: Genghis |Visa alla inlägg
  • Genghis

Fy skäms på er snåla svenska män

ius lexis skrev 2011-10-09 20:49:42 följande:

Jag blir helt klart charmad av män som bjuder på dejter. Annars är jag totalt självständig, men jag gillar att känna mej uppvaktad av min make och jag gillar att göra fina saker tillbaka. Så vi är egentligen ganska jämna, men vi visar det på olika sätt.
    Det känns så otroligt tråkigt annars. Som syskon.

Det låter som ett helt annat problem, men whatever works for you.
  • Genghis
    Ökänd skrev 2011-10-09 21:02:33 följande:
    Och det finns inga likheter mellan amerikansk style och islam menar du? Tillåt mig småle.
    Skrattande
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 21:25:04 följande:

Sant men för vissa av oss så är det fortfarande en romantisk gest när mannen betalar.

Jag tycker inte man ska klanka ner på dom som tycker om traditionella män....det är inte direkt ett val från mina sida att bli tänd på män som är gentlmän, som tar notan osv.

Nej, just det. Det är genetiskt.
  • Genghis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-09 21:32:05 följande:
    Att hålla upp dörren för den som kommer efter har ju inget med kön att göra, det är helt enkelt något som väluppfostrade och välfungerande människor gör som en trevlig gest för vem som än råkar komma efter. Oavsett om det är en vuxen eller ett barn, en kvinna eller en man.

Hyfs, helt enkelt.
    Precis!!
  • Genghis
    Self Evident skrev 2011-10-09 21:39:28 följande:
    Exakt. Och det är inte själva bjudandet jag vänder mig emot heller utan att det förväntas av just mannen att göra det. Jag har blivit bjuden många gånger av män men jag tar det inte alls för givet och vill gärna bjuda tillbaka. Det kan absolut vara en fin gest men när man kopplar det till kön så blir det en markering av förlegade könsroller vilket för mig inte är ett dugg romantiskt utan direkt avtändande
    Word. 
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 21:55:14 följande:

Jag vet att det inte är "jämlikt" och att det är osvenskt osv men jag bryr mig som sagt inte.

Alla måste inte gilla logik.
  • Genghis
    Ermenegildo skrev 2011-10-09 21:57:57 följande:
    Vad man än tycker om det så ligger det ju djupt rotat att det är mannen som uppvaktar kvinnan. Det är förstås inte längre rationellt, inte politiskt korrekt men det är rätt trevligt.
    Jag tycker inte att det är varken trevligt eller djupt rotat med uppvaktning. Man träffas, man gillar varandra, sen är det inget mer med det.
  • Genghis
    mylife skrev 2011-10-09 22:15:27 följande:
    Det är så det ska vara. Allt annat åker på soptippen:)
    Tur att vi är olika. En dikt och jag hade gått vidare.
  • Genghis
    An0nym0us skrev 2011-10-09 22:20:51 följande:
    Kanske om han var dålig på att skriva men han är lite av en poet han ;)
    Har han publicerat någonting?
  • Genghis
    mylife skrev 2011-10-09 22:28:55 följande:
    ...men snälla är du kvar här än ;)
    Inte ensam, uppenbarligen.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män