Fy skäms på er snåla svenska män
Svenska man ar snala och det ar manga svenska tjejer ocksa. Men att svenska man ar snala beror pa att det inte finns den "man ska betala for kvinnor" normen, helt enkelt for att man utomlands ar mer man an scandinaviska man :)
Nar jag flyttade utomlands, till ett land som kryllade av folk fran olika nationaliteter traffade jag min nuvarande sambo. Det var nastan som en kulturkrock for mig nar han alltid insisterade att betala, att han sa till mig att jag inte ens skulle tanka tanken att ta upp min planbok. Och sa har det varit VARJE gang vi har atit ute tillsammans, MEN saklart har jag tvingat honom att forsta att jag ocksa vill betala och darmed gjort det manga av gangerna.
Nar jag kom hit forstod jag att sverige inte uppfostrar man :) Nar min sambo och jag skulle traffas andra gangen, kom han och hamtade upp mig med sin bil utanfor mitt hotell, han satte inne i bilen och nar han sag att jag kom hoppade han ut ur bilen kom till passagerar sidan och oppnade dorren for mig. Val dar inne fick jag rosor. Det har aldrig hant mig med svenska man och har svart att tro att detta ar i narheten av standard for charm hos svenska man.
Vi har varit tillsammans ett ar nu, och han haller alltid upp dorrar, och "damerna forst". Nu ar det sa att ni kanske tanker att det ar just han som ar otroligt charmig och valuppfostrad. Men nar det kommer till att betala for kvinnan nar man ater pa restaurang och gar pa bio ar det ABSOLUT standard dar jag bor, och som sagt finns en manga nationaliteter har. SA alltsa, sverige uppfostrar inga man :)