Inlägg från: tricky |Visa alla inlägg
  • tricky

Fy skäms på er snåla svenska män

Ökänd skrev 2011-10-09 18:43:41 följande:
    Underbart va? Gör det dig arg eller?
    Aningen. Tycker synd om minoriteten bestaende utav valuppforstrade man och kvinnor som i allafall erkanner att de faktiskt vill ha blommor eller bli bjuden pa middag ibland :) Men icke sa nicke vi splittar och raknar varenda krona for ratt ar ratt, hahaha hilarious.
  • tricky
    Polly S skrev 2011-10-09 18:51:42 följande:
    vilken skev bild du har, både av "svenskhet" och av god uppfostran.
    Kan diskuteras.
  • tricky
    Naoko skrev 2011-10-09 18:54:33 följande:
    Jag gillar att bli bjuden  på middag, däremot gillar jag inte att vara en snyltare varför jag också gillar att bjuda på middag. Det är inte ouppfostrat  att ha lärt sig  att man bjuder tillbaks  
    Att bjuda tillbaka ar absolut nodvandigt! Las mina tidigare inlagg.
  • tricky
    Jamo skrev 2011-10-09 19:07:02 följande:
    Har du levt länge med ditt svartvita tänkande? Alltid antingen eller för din del? Finns hjälp att få för sådan snedvriden verklighetssyn....
    Sluta ta at dig, bjud frugan eller mannen pa donkan utan att fraga om 48 kronor nan gang :)
  • tricky
    mylife skrev 2011-10-09 19:13:17 följande:
    Jag håller med TS. Som tur är har jag bara träffat män som bjuder de första gångerna man är ute.

Man kan inte begära att de ska bjuda jämt men i början av relationen. Skulle jag dejta en man som inte bjuder på första dejten skulle han inte få en andra chans.

• tricky
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:17:11 följande:
    Du verkar ha fått för dig att det handlar om att man alltid delar lika på allt ned till minsta krona. Du har missuppfattat där, det är när det förväntas att man ska bjuda som folk har pratat om i tråden.
    Utifran de argument ni dividerar om sa antar jag att kan man vara sa snal som ni har visat sa kan man aven fraga om kronor :)
  • tricky
    Jamo skrev 2011-10-09 19:19:35 följande:
    Som sagt, du pratar om donken mest hela tiden. Är det din referens att "gå ut och äta" det?
    Jag forsoker faktiskt satta mig in i era snaljapars situation.
  • tricky
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-09 19:23:54 följande:
    Du har som sagt missförstått hela poängen. Det är vad jag kan se ingen som har motsatt sig att bjuda eller bli bjuden då och då, det är när andra förväntar sig att man ska bli bjuden personer i tråden vänder sig mot.
    Ja men det fattar jag med? Jag forvantar mig att bli bjuden de forsta gangerna men det betyder inte att jag anda insistera att fa betala min del. Men trots att jag insisterar sa ska det liksom vara klart och tydligt att han inte tanker lata mig betala.
  • tricky
    LucyStacy skrev 2011-10-09 19:25:24 följande:
    Det är mer snålt att förvänta sig att bli bjuden, samt att inte betala tillbaka de pengar som man har lånat. 
    Att forvanta sig att bli bjuden ar inte tecken pa att man ar snal, det ar tecken pa att man ar van vid vissa normer av hogre stil och klass.
  • tricky
    Polly S skrev 2011-10-09 19:27:09 följande:
    den enda som skrivit om donken och att dela på varenda krona är du, så förklara gärna.
    Vad vill du jag ska forklara?
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män