Ingen förälder är väl perfekt men en del saker önskar jag att de kunnat unvika
Min mamma är för det mesta snäll men när vi bråkar kan hon skrika vad som helst till mig och mina två syskon, till mig har hon skrikigt att jag är värdelös och korkad och dum, till syrran att hon är äcklig och till min lillebror att det är hans fel att hon bråkar med sin sambo. Bor inte hemma men går emmellan när hon skäller på min bror då jag inte vill att hon ska skrika sådant åt honom, har även prata med honom om att det är så hon är och att han inte ska ta det personligt och att han när han vill kan komma och bo hos mig om det blir för bråkigt hemma. Har även pratat med mamma om det här men hon säger att hon inte menar det men jag tror hon blir för stressad och arg för att tänka på det vid bråk.
Min pappa skulle kunna börja med att ta ansvar och sluta dricka sprit. Det är ett bra tips att inte dricka sig askalas inför barnen. Mina föräldrar separerade när jag var liten dvs pga att pappa drack och att han var oansvarsfull. Bodde hos honom varannan helg och då var hans problem inte så jättestort, men jag kom ihåg att han tog med mig på pubb när jag var fem sex år och min syster fyra, fick även följa med på fester där folk drack. Då tyckte jag det var kul men nu när jag är vuxen iser jag ju hur oansvarigt det är. En gång råkade han ge mig ett glas tequila när jag var fyra år när jag ville ha vatten, tydligen hade jag svept det och tittat lite konstigt på honom och gått och lagt mig igen. Men han rigde ingen giftcentral eller nåt sånt, har tyckt att det var en skitkul grej tills nu när jag fattar att det nog inte är så normalt.
Han har aldrig varit speciellt intreserad av vad min syster och jag gjort heller. Jag är kanske bortskämd men jag tycker man ska engagera sig i vad barnen gör, jag och syrran gillar att teckna men tyvärr är pappa konstnär och jag och min syster har aldrig nånsin fått en positiv komentar på vad vi tecknat. Min sambo däremot får beröm för sina teckningar, iåförsig är han sjukt duktig men det bekräftar ju liksom att han måste tycka att det jag gör ser ut som skit. Vill inte ge honom några egengjorda julkort längre eftersom de åker ner i sopen direkt.
Nu dricker han för mycket på helgerna speciellt om min farmor är där som är alkolist, de bråkar jämt men jag har lärt mig att det bara är att skita i det.
Minns att min andra lillebror brukade hälla ut sprit när han var liten i en blomkruka hos min farnor när han var där så de inte skulle dricka så mycket och hon tycker det är konstigt att han inte vill komma och hälsa på så ofta. Min sambo och jag samt min syster har fått dra upp henne från ett resturanggolv när hon varit för full, första gången min sambo träffade henne, kul för mig. Hon har även nästan flashat min sambo och min systers sambo när vi var där på besök, samt blir elak och konstig när hon är packad.
Ivåras fick jag nog av dem båda två när de var askalas och bråkat hela familjemiddagen, sen var pappa elak mot min lillsyrra och då blev jag het galen och skällde ut båda två, jag ställde ett ultimatum som har följts hitills. Det går till så här: Jag träffar dem gärna när de är nycktra men börjar de supa går jag därifrån och sälskapstunden är slut. Har funkat ganska bra men jag har träffat min pappa 1 ggr på 7 månader och inte träffat min farmor alls, orkar inte riktigt men jag har pratat flera timmar med henne på telefon.
Han har gjort massa andra korkade saker som jag inte ska dra upp men han är väldigt egoistisk ibland och vill att alla ska ställa upp för honom men gör det inte själv, ex, glömmer syrrans och min födelsedag ex antal gånger, sa att vi fick komma upp till ett hyrt landställe men ville inte komma och hämta oss för bensin är ju så dyrt, gick inte att ta sig dit med buss, han tyckte vår mamma skulle köra oss och nej han betalar inga kläder eller saker för oss.
ojojoj vilket långt innlägg det blev men det var skönt att få skriva av sig lite, en del grejer är väl självklara att man inte gör mot barn men här var lite grejer jag önskade att jag sluppit vara med om, är inte sur på mamma, hon är snäll och gör så gott hon kan, starkt av henne att kunna uppfostra två barn själv och plugga samtidigt. Min pappa däremot är jag fortfarande sur på, kanske barnsligt av mig men jag undrar varför jag ska ställa upp för honom när han inte gör det för mig. Brukar va vän med honom men sen gör han nån ny korkad grej och jag blir sur igen.
Nåja, ts ska du skaffa barn? grattis isåfall =) hoppas inte mitt inlägg var för tråkigt.
Tror du kommer bli en toppenförälder ;P