tackförfisken skrev 2011-10-01 20:33:51 följande:
En fråga, jag har sett min mamma utvecklas... Både jag och hon är medvetna om hennes brister i föräldraskapet och har pratat om det. Det är inget vi ( jag) har ältat utan hon är/ var inte mer än människa hon med. ( pappa är alkoholist så där har jag helt enkelt accepterat han sjukdom, han är inte den människa han kunde ha varit ) Men det jag undrar är, ni som varit utsatta för misshandel och övergrepp , kan man då förlåta och ha en relation med föräldern?
Joda, det kan man.. Jag var misshandlad bade fysiskt och psykiskt under min uppvaxt, stack hemifran 16 ar gammal.. Hade 0 kontakt i 10 ar, sen kom mor min inlallandes, bad om forlatelse, och jag forlat.. 10 ar senare brot jag for gott med henne igen, for hennes ursakter var bara skadespeleri for galleriet.. Sa visst kan man forlata, visst kan man komma vidare, MEN tyvarr finns risken att det blir som i mitt fall, och som landet ligger nu sa kommer vi aldrig mer att ha kontakt, da jag gor allt for att "forsvinna" sa hon inte ska kunna finna mig och forsoka fa plats i mitt liv igen.. Jag vill verkligen inte veta av henne nagot mer...