Anonym (sorgsen) skrev 2011-10-01 18:30:54 följande:
Ett tillfälle jag heller aldrig glömmer är när jag var ca 7 var vi hos några bekanta som hade barn i min ålder.
Vi gick i väg å lekte på gården.
När vi kommer tillbaka har min pappa åkt och glömt mig kvar.
Det sitter kvar än, man känner sig väldigt värdelös när ens föräldrar glömmer bort att man följt med dom.
Jag har med blivit "glömd"....
Mamma har åkt och hämtat min yngre syster på dagis, men "glömt" mig på fritids (som är våningen ovanför dagis) flertalet gånger...
Många gånger har fritidsfröknarna fått jaga henne på telefon, eller så har de fått ringa till min pappa som kom och hämtade mig (mamma och pappa har ej varit tillsammans sedan jag var ett halvår gammal).
Sedan har hon fått rejäla utbrott när jag velat ha strumpbyxor och kjol på mig, hon tyckte det var så fult med strumpbyxor, så hon stod och skällde på mig säkert en timme, så jag missade skolbussen, och fick åka till skolan i kjol utan strumpbyxor mitt i vintern, och det gjorde att jag kände mig jättedum..
Och ute bland folk har hon hela tiden tjatat om min gångstil (helt normal sådan), så jag har börjat tänka på hur jag går och därför går jag säkert skitkonstigt bara därför , känns så iaf..
Och alltid jämfört mig med hennes vänners döttrar i samma åldrar som är sååååå mycket mer sociala och rättfram än vad jag är, och vad konstig jag är som inte pratar. Får mig ju inte att vilja prata mer precis.
Min musiksmak har hon hackat på, att det var sååå konstigt att jag tyckte (tycker...) om Elvis, och gammal 50&60-tals musik och borde bli lite mer modern.. Vilket gjort att jag skämts enormt för den musiken.
Och i början med förhållandet till min sambo (bodde hemma när vi blev tillsammans) tjatade hon hela tiden om att jag var så jävla tråkig, och att han skulle förmodligen göra slut med mig inom kort, och att jag skulle förbereda mig på det...
Aae, har hänt massor mer värre grejer (de här låter ju inte så stort o svårt), men det kan/vill jag inte ta nu... Helt plötsligt känns det faktiskt skönt att vi brutit kontakten!