Min pappa var/är otroligt självisk. Bryr sig inte nämnvärt om nån annan än sig själv och det lever kvar. Inget man säger är smart nog, roligt nog. Han klankar ner på våra "utbildningar". Jag är barnskötare och min bror är utbildad inom media. Det fanns gott om jobb för 10 år sen men nu är både jag och bror arbetslösa och det gottar han sig åt litegrann. Mamma är så obetydande så¨det finns inte, inga åsikter, ingen smak, ingen tyck. Pappa har kommit och gott som han vill och hon har gnällt lite eller bara varit tyst. Pappa drack en del under tonåren då han blev arbetslös, och det äcklar mig än idag. Jag förbjöd honom att dricka på mitt bröllop. Mamma har aldrig sagt stopp, eller hjälpt oss då vi skämdes, förklarade aldrig vad det berodde på. Han har aldrig rört oss, varken positivt eller negativt. Att ge honom en kram känns lika obekvämt som om han var en komplett främling. Mamma är lite martyr. Vi pratas vid varje dag, antingen han å jag eller mamma å jag. de kommer ofta in här och de är otroligt måna om mina barn, köper grejer, kramar om, tar med och åker och handlar osv. Det känns underbart samtidigt som det känns som att det är 25 år för sent.