Anonym (anna) skrev 2011-10-01 13:30:36 följande:
Krama era barn och säg att ni älskar dom! Än idag så kan jag inte krama min mamma eller säga att jag älskar henne för det hade bara blivit olustigt.
Min mamma älskar mig men har inte kunnat visa kärlek som en mamma bör. Detta har lett till en låg självkänsla för min del, och jag vet inte hur kärlek ska vara. Har hamnat i många destruktiva relationer för ingen har lärt mig vad jag är värd.
Det där så sant.
Varför är det så svårt för vissa föräldrar att säga hur mycket de tycker om sina barn? Man kan liksom inte ta det för givet att de vet.
Mina föräldrar har aldrig sagt att de älskar mig. Inte en enda gång.
Jag försökte ta livet av mig som 14-åring, efter år av mobbing och mammas hemska särbehandling. Det var en slump att jag hittades i tid.
Väl på sjukhuset fick akutpsykologen pressa mina föräldrar till att säga något omtänksamt, och till slut, med stor ansträngning sa hon "Du vet väl att vi tycker om dig?".
Det är ENDA gången som någon av dom har sagt något i närheten av affektion. Och det kändes inte ett dugg uppriktigt, så jag antar att de helt enkelt inte gillar mig särskilt mycket.