• lille Birger

Vad gjorde din mamma för fel? Uppfostran.

Hos fes i närheten av mig. Hon var även en överbeskyddande hönsmamma vilket har hämmat min personliga utveckling.

• lille Birger
    jennyc skrev 2011-10-01 18:18:59 följande:
    mamma gjorde det mesta rätt förutom en sak, och det va att inte lämna pappa tidigare. samtidigt vet och förstår jag varför det va som det va och jag förstod det redan då. dagen hon berättade för oss att de skulle gå isär minns jag tydligt och de som hände förvånade mamma, vi reste oss och jublade! äntligen, sa vi och äntligen såg vi ljuset.

pappa gjorde allt fel, söp, misshandlade, ljög, särbehandlade oss, försökte ta sitt liv framför oss, hotade ta våra liv, försökte elda upp huset, och ja, terrorn fortsätter i all evighet. Jag försökte i många år ha en relation med honom för jag visste att han va trasig sen barndomen men för snart 10 år sen hände mkt och det slutade i en polisanmälan och att jag sa upp kontakten. sen dess har vi inte pratat eller träffats, jag har sett honom i samhället och det ger mig fortfarande mardrömmar i ett par nätter efteråt.

även om vi växt upp med knaper ekonomi, ärvda kläder, godis bara på lördag, pizza en gång om året, ingen bil så har vi ändå aldrig saknat nåt, mamma har trots omständigheterna sett till att vi känt oss älskade och värda allt i världen. trots att pappa förstörde mkt när han va hemma på helgerna va vi alltid lyckliga med mamma.
    Oj, får jag fråga vad din pappa hade för sysselsättning?
  • lille Birger
    Anonym (sorgsen) skrev 2011-10-01 18:30:54 följande:
    Ett tillfälle jag heller aldrig glömmer är när jag var ca 7 var vi hos några bekanta som hade barn i min ålder.
    Vi gick i väg å lekte på gården.
    När vi kommer tillbaka har min pappa åkt och glömt mig kvar.
    Det sitter kvar än, man känner sig väldigt värdelös när ens föräldrar glömmer bort att man följt med dom.
    Hehe, det gjorde min mamma också. Vi hade varit och badat i ett helt främmande område typ 5 mil hemifrån. När mamma började köra hemmåt fattade hon inte att jag inte var med, men min bror sade tydligen argt åt henne efter 10 meter.
  • lille Birger

När man är liten hatar man sina föräldrar för att man tror de är elaka, sen när man blir äldre börjar man förstå att föräldrarna betett sig så för att de mått dåligt, inte för att de vill sina barn illa. Många tar ut sina egna problem över sina barn.

• lille Birger
    Loriyana skrev 2011-10-01 18:52:51 följande:

Jag blev brutalt mobbad i skolan som barn. Och då menar jag BRUTALT. Både psykiskt och fysiskt. Det har gett mig men för livet. Under min skolgång erbjöds jag dock en plats på en privatskola. Vi åkte dit och tittade, det var helt fantastiskt! Jag tyckte det var rena himmelriket. Däremot så krävde de att föräldrarna engagerade sig en timme i månaden. Mina föräldrar tyckte detta var för mycket och de tackade nej till skolan. Jag skickades tillbaka till min dagliga misshandel och förnedring....och för vad? En ynka timme i månaden.

Var du tydlig mot föräldrarna med att du helst ville gå på privatskolan?
  • lille Birger
    Anonym (slagen) skrev 2011-10-01 20:23:33 följande:
    Slog mig med saker för minsta lilla, samt hällde vademecum i mitt underliv.
    Hade hon missuppfattat vad den produkten va till för?
  • lille Birger

Min mamma satt och kissade med öppen dörr när jag hade kompisar hemma!!Skäms  Hon sade att hon var tvungen att ha konstant uppsikt över mig, men jag har inte förlåtit henne för det.

Svar på tråden Vad gjorde din mamma för fel? Uppfostran.