Inlägg från: EllanEriksson |Visa alla inlägg
  • EllanEriksson

Vad gjorde din mamma för fel? Uppfostran.

Hemska historier men lästa med en skräckblandad fascination.. :/

• EllanEriksson

Emma 761: Jag har ett minne från blöjåldern. Ca 1,5 år. Sen inget fram tills 5-års ålder. Så det är väldigt olika från person till person.

• EllanEriksson

Det enda jag kan minnas som mamma har vart mest elak på var mitt val av gymnasieskola... Hon tyckte att jag skulle gå på It-Media på John Bauer.. Visst... Jag trivdes men ville byta efter en vecka då jag kom in via en reservplats på estet... Mamma blev rasande och skrek: "ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVET?!?!?!"
    sen dess har inte mamma vart samma person för mig...

• EllanEriksson

Blomma:
    Jag och syrran är oxå uppfostrade med "bara ni kommer hem"-kommentaren. Inget fel i mina ögon. Vi fick lära oss ett ansvar över oss själva och våra egna tider.
    Alla mina vänner hade mödrar som ringde eller smsade om vart dem var, när skulle dem komma hem, vilka var dem med osv osv.. Var aldrig avis för jag visste att mina föräldrar litade på mig och syrran.

När jag började högstadiet på annan ort och började rollspela var det mycket att mamma började smsa och ringa och fråga. Jobbigaste jag har vart med om.
    Nu är det bara en fråga om vart man är när dem hämtar en ^_^

Tänkte bara säga att detta "Bara ni kommer hem" behöver inte vara dåligt utan det lär en ett ansvar, ett ansvar över dig själv. Nått som i mina ögon är viktigt och jag kommer nog själv köra den "metoden" på mina barn :)

Svar på tråden Vad gjorde din mamma för fel? Uppfostran.