Vad gjorde din mamma för fel? Uppfostran.
mamma gjorde det mesta rätt förutom en sak, och det va att inte lämna pappa tidigare. samtidigt vet och förstår jag varför det va som det va och jag förstod det redan då. dagen hon berättade för oss att de skulle gå isär minns jag tydligt och de som hände förvånade mamma, vi reste oss och jublade! äntligen, sa vi och äntligen såg vi ljuset.
pappa gjorde allt fel, söp, misshandlade, ljög, särbehandlade oss, försökte ta sitt liv framför oss, hotade ta våra liv, försökte elda upp huset, och ja, terrorn fortsätter i all evighet. Jag försökte i många år ha en relation med honom för jag visste att han va trasig sen barndomen men för snart 10 år sen hände mkt och det slutade i en polisanmälan och att jag sa upp kontakten. sen dess har vi inte pratat eller träffats, jag har sett honom i samhället och det ger mig fortfarande mardrömmar i ett par nätter efteråt.
även om vi växt upp med knaper ekonomi, ärvda kläder, godis bara på lördag, pizza en gång om året, ingen bil så har vi ändå aldrig saknat nåt, mamma har trots omständigheterna sett till att vi känt oss älskade och värda allt i världen. trots att pappa förstörde mkt när han va hemma på helgerna va vi alltid lyckliga med mamma.