• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • FruMadde4barnTätt

Gossow
    innan så hade vi också barnens sängar i vårt sovrum, det fungera också bra, sov hela nätterGlad
    minsta barnen sover fortfarande i vårt rum, och de största barnen har stor trygghet av varandra nu när de delar rum.
    vi sover ofta hela nätter, jätteskönt! 

• Ronjas mamma

Puha jag har också varit där med att vara för snäll förr att man inte orkar alla kamperna men nu har vi börjat vara väldigt konsekventa men man ska ju alltid överväga vad man väljer att hota med man ska kunna göra alvar också så igår hade jag lovat att göra bananglass det blev indraget efter att tre åringen sa till mig att hålla käften?? undrar om dte kommer från dagis??

Vi samsover i en stor säng allihopa blir lagda kl 19 så ligger vi och myser och pratar om dagen slö tittar tv senast kl 20 sover alla och skulle någon av barnene vara vakna fortfarnde så släks tv'en tyvärr så urartar det ibland så får de stora tjejerna ligga på avrsin sida av pappa..
    Det mest negativa är att deras pappa ofta somnar när vi lägger barnen på detta viset så vi får väldigt sällan tid ihop.
    Sen så har vi ingen som kan passa alla tre så vi har inte haft barnvakt på andra tidpunkter än när jag fött, jag saknar att ha min man en stund för mig själv(får man säga så??)

• tilj75

Självklart får man säga att man saknar att ha sin man för sig själv! Du önskar ju inte precis bort dina barn bara för att du vill ha lite tid utan dem. Jag önskar att jag hade lite egentid.

Och nu till dagens roliga historia! Min granne ringde just och talade om att mina höns var ute på vägen och spatserade. Inte så bra. Jag beslutade mig i morse för att de kanske ska få gå ute lite och inte bara vara instängda i hönsburen, de går väl inte så långt... Men det gjorde de. Så nu har jag sprungit runt som en vilde i trädgården och jagat. Och när jag lyckats få in en genom grinden så sprang en annan ut under tiden. Det tog ett tag. Kände mig lite grann som en hönshjärna! De kommer ALDRIG mer att få gå lösa =)
    Grannarna fick sig ett gott skratt iaf =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    kan du inte väcka honom en stund då, speciellt om han är ledig dagen efter.
    hemma hos oss är det jag som ofta somnar med barnen och min man är pigg och vaken på kvällen, men ibland somnar vi båda två eller är trötta, ibland får vi väcka varandra. somnar alla barnen 21,00 så har vi ju en lugn kväll framför oss och det händer ganska ofta i alla fallGlad 

• FruMadde4barnTätt

tiji75
    våra barn 5 år och 4 år klarar bra av att gå ut själva här och leka utan problem, de går inte så långt, cyklar bara här utanför eller till lekplatsen och hem eller till sina kompisar. men de måste säga vart de cyklar, och vi bestämmer ofta tid med grannens föräldrar när de ska leka, bor i lugnt bostadsområde

en 3 åring fungerar det inte att släppa så , sen är det individuellt och med vana och erfarenheter barnen har.
    och så klart var man bor.

inte alls bra om de är ute på vägen ju.... 

• FruMadde4barnTätt

en inhängnad trädgård är bra speciellt om man har små barn som går iväg, vi brukar gå ut en gemensam tid alla också ofta en gång om dagen

• tilj75

Jag har en inhägnad, relativt barnsäker trädgård, men tydligen inte hönssäker =)
    Alltså mina hönor som rymt ut på vägen.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Joje

Tilj75 - Veckans träning är avklarad alltså!

Ronjas mamma - Självklart får man vilja ha sin man för sig själv. Det vill väl alla Samsovning har inte fungerat hos oss. Barnen har inte somnat eftersom de vill vara med oss, vakna då alltså... Vet inte vad det är med mina barn och sömn...

Ikväll ska jag testa lite när det gäller nattningen av barnen. Får se hur det går. Ska börja med att de får vara uppe lite längre, men jag tror inte att det kommer hjälpa...

Mamma till ♂ född 17 april 2007 och ♀ född 12 juli 2008
  • FruMadde4barnTätt

Nu 21.09 har våra barn somnatGlad
    vår 2 åring kan ofta somna själv på en madrass med kudde och filt och nappflaska med vatten och favoritgosedjuret Ior, tv igång men inget ljud.

hoppas ni också får en bra kväll!
    kram 

• Joje

Bara för att jag har klagat så mycket över hur lång tid det tar för barnet att somna på kvällarna, så somnade de cirka 19:45 ikväll (la dem vid 19:30)!!! Dottern på golvet, men det brukar hon göra ibland, vet inte varför, svalt och skönt kanske...

Så nu sitter jag här och slötittar lite på The Voice och surfar lite. Maken är på AW.

Ha en bra kväll!

Mamma till ♂ född 17 april 2007 och ♀ född 12 juli 2008
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)