• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Sherly

Hej!
    Vad lugnt det är i denna tråden. Minns för något/några år sedan då var det aktivt hela tiden :)

I alla fall så skulle jag uppskatta era råd inom bilköp.

Vi väntar vårt fjärde barn och behöver därför en större bil. Jag vill väldigt gärna ha åtta säten utan att det ska kännas för "bussigt" (finns det;)?), skjutdörrar är ett plus. :)

Har skrivt en tråd om detta men inte fått svar än, vill ni får ni gärna svara där så andra även kan ta del av de tipsen!

http://www.familjeliv.se/forum/thread/74073102-bilnuss-for-familj-med-fyra-barn

Tack :)

• Ronjas mamma

Sherly kan tyvärr inte hjælpa dig eftersom vi inte har bil men grattis.

Vi väntar också fjärde barnet är i vecka 28 nu.

• Sherly

Men vad skönt för er!:) önskar att vi inte hade ett behov av bil.

Tack och grattis själv! Vad roligt. Jag är mycket tidigt, så tidigt att jag knappt borde veta;)

• Ronjas mamma

Vi bor centralt och har en lådcykel det enda är att det blir svårt när vi ska längre ut på landet där bussarna inte alltid kör.. Vi kan ju inte längre bara låna en bil.

• Ronjas mamma

Vi bor centralt och har en lådcykel det enda är att det blir svårt när vi ska längre ut på landet där bussarna inte alltid kör.. Vi kan ju inte längre bara låna en bil.

• Yllom

Hej, jag blir lite nyfiken om någon varit med om samma som jag, att få två barn under samma år. Jag har två döttrar födda samma år, ena i början av februari och andra kom tidigt, i slutet av oktober. Det är rätt ovanligt, men inte fullt omöjligt. Har stött på det någon gång bara, då i januari och andra i december. Lite roligt. De fick ju gå i samma klass, folk trodde de var tvillingar. 

• Sherly
    Yllom skrev 2014-10-17 03:13:43 följande:

Hej, jag blir lite nyfiken om någon varit med om samma som jag, att få två barn under samma år. Jag har två döttrar födda samma år, ena i början av februari och andra kom tidigt, i slutet av oktober. Det är rätt ovanligt, men inte fullt omöjligt. Har stött på det någon gång bara, då i januari och andra i december. Lite roligt. De fick ju gå i samma klass, folk trodde de var tvillingar. 

Jag har inte det så, men oj! Hur gamla är barnen?
    Det är ju väldigt tätt om man säger så ;)

Hur var det för er i början med båda?
  • Ronjas mamma

Hur går det för alla här inne tänker en del måste ha börjat sjkolliv precis som oss.
    Hur får ni andra vardagarna till att fungerna med barnen tätt några i skola andra inte och bebisar?

• Tösabiten88

Här är det skollov fram till mitten på aug. Det är full rulle och baren är ute från tidig morgon till sen kväll när vädret tillåter.
    I aug kommer en liten bebis är det tänkt och då börjar även skolan för 3 av de stora barnen. De åker skolskjuts så jag slipper köra, men få följa dom en liten bit och då får den minste vara i bärsele.
    Få se lite hur rutinerna kommer se ut i aug. :)

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)