• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • EQ85

Här är det lite trots med. Dock lyssnar dottern oftast när jag talar lugnt och förklarar och vi hittar en lösning tillsammans.

• Tösabiten88

Här är det trots i mängder..:) 1½åringen ska upp på allt och reta syskonen och får man inte det gnäller man. 3åringen är på saker hela tiden så mot honom säger man bara- Nej inte röra, men lyssna nu ad jag säger, mamma bli ledsen, m.m
    5åringen Ska vara på allt hon också men mer bara för att få igång de stora systrarna. 6 åringen nja hon är väl lugnast fast hon skriker skärande när hon inte vill/ska. Största flickan på 7½år ja hon är sur och lite kaxig och basig över alla sina syskon. Konstigt nog brukar det inte bli mycket bråk när största flickan är i skolan.

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88

Hej allihopa :)

Här går det undan, Nu har det går 2 år sedan lilltjejen föddes, hur sjukt är inte det?.
    Hur har alla det?

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • EQ85

hej allihop.
    behöver tips om nattning.
    min minsta tös kom den 1 juni. är idag 7 v gammal. hon är gudasnäll.
    min mellersta på 1,5 är en ångvält. hon klättrar på allt, är en fara för sig själv.
    största tösen är 2,5 nu och är lugn men fått trotsutbrott.
    jag fick sätta en grind till deras rum, de bor i samma. så att jag kunde ha nattning o sen gå ut..
    men detta blev kaos.
    jag har ibland nattning m tjejerna o lillan i sele undertiden. 
    jag brukar läsa en bok eller två och sen mysklia största då hon älskar det.
    mellersta VÄGRAR lägga sig, vägrar sova. och tillslut orkar jag inte mer o går ut.
    då blir båda ledsna, speciellt största som tyvärr inte får mer mys pga att jag blir för trött på att tjata på mellersta. mellersta blir jätteledsen o får tillsut somna i vagn, jag får stå o gunga henne..
    jag har så dåligt samvete, jag räcker inte till

• Ronjas mamma

EQ jag kunde ha skrivit det för tre år sedan, vi valde och gör fortfande att vi samsover nattade alla samtidigt låg mellan minsta og mellan og så vid sidan av mellan låg storasyster.. Iblkand tog det evigheter og jag blev sur men som regel hjälpte det att jag låg där vid sidan av til hun somnade hälst med attt jag sjöng två svenska godnatt sånger och en dansk om och om igen.. Hun har fortfande svårt att somna på kvällen och skal helst kramas hållas om till hun mitt i en mening somnar..

• EQ85
    Ronjas mamma skrev 2014-07-21 19:02:58 följande:

EQ jag kunde ha skrivit det för tre år sedan, vi valde och gör fortfande att vi samsover nattade alla samtidigt låg mellan minsta og mellan og så vid sidan av mellan låg storasyster.. Iblkand tog det evigheter og jag blev sur men som regel hjälpte det att jag låg där vid sidan av til hun somnade hälst med attt jag sjöng två svenska godnatt sånger och en dansk om och om igen.. Hun har fortfande svårt att somna på kvällen och skal helst kramas hållas om till hun mitt i en mening somnar..

Ikväll testade vi att natta 1,5 åringen 18.30 i vsyn. Sjöng o gungade henne. Hon somnade gott.

Vår 2,5 åring 19.30.. Det tog till 21 =(

Minsta ligger här på mig o vill ingenting!!!
  • EQ85
    MiniMillan2011 skrev 2014-07-26 08:09:16 följande:

EQ grattis till minstingen :)

tack =) hon är nu redan 8 v =) helt galet
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)