• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Emelie 1987
    Tösabiten88 skrev 2014-03-12 20:25:57 följande:
    Vilken söt flicka emelie :) inte alls avis på mysa bebis. hehe

Justi: vilken härlig överraskning :) Detta kommer gå fint.
    Hihi, tack. Hjärta Visst är hon helt underbar. 
    Nybliven trebarnsmamma <3
  • Baby Doll

Vecka 31 + 1 nu!
    Jag hoppas att vi pratar om igångsättning när jag går till spec MVC nästa vecka. :D
    Bebisen ligger på tvären och jag börjar bli orolig att han inte ska fatta att han snart måste vända sig, haha... ;)

Jag har nog frågat er innan, men är det någon av er som bloggar?
    Skulle vara så kul att hitta "gravid bloggar" som ligger ungefär lika till som en själv :)
    Här är iaf min!

www.mybabydolls.blogg.se

Jag och 6.e barnet i magen Hjärta

5 småttingar i åldrarna 1-5 år & gravid www.mybabydolls.blogg.se
  • Emelie 1987

Åh, Haninge är rena idyllen. Vi var faktiskt där och kollade när vi letade nytt boende för ett par år sedan. Det blev ju till sist att vi flyttade norrut. Men Haninge är verkligen underbart. 

Jag bloggar lite grann på stardoll.com. Där måste man vara medlem för att över huvud taget kolla in andras profiler och läsa bloggar, och tyvärr också stå ut med att det finns riktigt odrägliga ungdomar där. :-/ I varje fall heter jag Emelie1987. Och ja, där finns andra vuxna.

Nybliven trebarnsmamma <3
  • Justi

Baby doll va avis ja blir! Vill oxå ha 6 st! Fast om man tänkter logiskt så e ja ensam me snart 3 så man hade kunnat säga att ja snart har 6 st om ja å gubben hade bott ihop ;)

• EQ85
    haft mkt sd så va hos bm i onsdags o tog u-prov. det visade lite vitablodkroppar, men odling negativ
    igår va sd lugnare, men idag har jag haft några hårda igen och tryck neråt när jag går eller sitter på huk. känner att det trycker neråt, dock utan smärta, lite öm i magen bara.

pratade med FL och hon va supertrevlig. hon sa att det är svårt o avgöra, jag ska vila nu i en timme lite mer, känna efter hur det känns. känner jag minsta orolig så ska jag ringa igen o komma in.
  • Justi

Eq85 vilken vecka e du i? Så jobbigt me SD hade oxå massa i förra graviditeten. Hoppas ja slipper nu

• EQ85
    Justi skrev 2014-03-14 20:32:20 följande:
    Eq85 vilken vecka e du i? Så jobbigt me SD hade oxå massa i förra graviditeten. Hoppas ja slipper nu

27+0 igår. Jag åkte in o kollades. 3,5 cm o stängd =) för några v sedan va den dock 4,8 cm. Men hon sa att det va bra. Lugnade mig och vet nu att trycket ner inte gör ngt. Hennes huvud som trycker bara =) de tog ett prov från tappen o har jag inte hört ngt inom en vecka så är allt bra =)
  • tilj75

Trots. Jag är så trött på trots. Ungar som skriker och stampar i golvet och får vansinnesutbrott för minsta lilla. Alla fyra är som galningar just nu. Lillan fyllde ett år häromdagen och firade med sprutor på Bvc. Och idag är det snö igen. Vad ska det vara bra för?????

• Ronjas mamma

Tilj vi har också massor av trots här stora tjejn blir sex til sommar och stampar iväg surande så snart man inte förstår hvad hun säger och minsta blir tre til sommar och hun skriker så snart hun inte får sin vilja. Mellan tjejn hun slår så snart de andra två irriterar henne... garrrr men just nu ser de børne mgp så nu är de vänner och sjunger medan jag sitter vid datorn och maken med telefonen.. Vi har haft vår denna veckan letade fram vårkläderna

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)