• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • glenda
    Vikmanstorpfamiljen skrev 2014-02-06 09:55:56 följande:
    Hej! Jag har två barn med 17 månaders mellanrum. En dotter på 3 och en son som blir 2 i sommar...:) Både kul och tufft på samma gång tycker jag:)

Hej! Jag har 16 månader 2 veckor mellan mina och ser fram mot den åldern du har på dina nu, snälla säg att det är bättre än för ett år sen? Mina är 11 månader och 2 år 4 månader - kollade tillbaka till ditt första inlägg som du skrev när dina var så gamla. Är tjejens trots bättre? Min äldste, en kille, har varit härjig hela tiden men jag upplever att trotset har börjat på riktigt de senaste två veckorna. Mycket frustration... Tror en del beror på att han inte kan snacka så bra än, han är efter med talet.
  • EQ85

Mina töser är 26 mån och 14 månader.

Min äldsta har trotsen blommat ut ordentligt på. Hon demonstrerar, skriker i ilska, kniper mig, slår. Men när hon inte trotsar är hon nyfiken busig omtänksam gosig generös och gudasnäll.

Lillan har börjat skrika när hon inte får sin vilja genom. Annars är det lugnt.

Nu kommer nästa tös i juni. Blir 1år 2v mellan 1an & 2an och 1 år 5 mån månader mellan 2an & 3an. =)

• Emelie 1987

Min son och dotter är nästan 5.33 och 3.67 år gamla, det vill säga 5 år och snart 4 månader respektive 3 år och snart 8 månader. Min andra dotter väntas titta ut när som helst nu (en vecka kvar till BF), men ingenting tycks hända. Det kommer i alla fall att vara 4 månader mellan alla barnens födelsedagar.
    Båda två är riktiga busfrön som älskar att driva mamma till vansinne, otroligt trotsiga båda två. Men så var nog både jag och deras pappa själva en gång i tiden. Men också alldeles underbara när de är snälla. 

Blivande trebarnsmamma <3
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2014-02-07 11:17:43 följande:
    Min son och dotter är nästan 5.33 och 3.67 år gamla, det vill säga 5 år och snart 4 månader respektive 3 år och snart 8 månader. Min andra dotter väntas titta ut när som helst nu (en vecka kvar till BF), men ingenting tycks hända. Det kommer i alla fall att vara 4 månader mellan alla barnens födelsedagar.
    Båda två är riktiga busfrön som älskar att driva mamma till vansinne, otroligt trotsiga båda två. Men så var nog både jag och deras pappa själva en gång i tiden. Men också alldeles underbara när de är snälla. 
    jag tror barnen har fått trotsen från sin fader haha. jag trotsade inte som barn konstigt nog.
    allt kom i tonåren....och vi kommer ha 3 flickor...hoppas de inte får den delen av mig hahaha
  • Emelie 1987
    EQ85 skrev 2014-02-07 11:31:58 följande:
    jag tror barnen har fått trotsen från sin fader haha. jag trotsade inte som barn konstigt nog.
    allt kom i tonåren....och vi kommer ha 3 flickor...hoppas de inte får den delen av mig hahaha
    En annan var partyprinsessa och en riktigt odräglig diva i början av tonåren, men sedan lugnade jag ner mig. Pappa lugnade sig tidigare. 

Så det finns ännu hopp även om jag fruktar det värsta.
  • tilj75

Jag tycker synd om mina ungar och om oss föräldrar om de har ärvt våra humör. Tänk om de har fått det värsta av mig och det värsta av maken (som är finne). Det märks redan och jag hoppas att det inte blir värre men jag befarar det värsta :)

Trots och bråk har vi gott om i detta hus, syskonkärlek på hög nivå!

• EQ85
    tilj75 skrev 2014-02-07 14:52:00 följande:
    Jag tycker synd om mina ungar och om oss föräldrar om de har ärvt våra humör. Tänk om de har fått det värsta av mig och det värsta av maken (som är finne). Det märks redan och jag hoppas att det inte blir värre men jag befarar det värsta :)

Trots och bråk har vi gott om i detta hus, syskonkärlek på hög nivå!

Pappan här är polsk och dansk. :)
  • Emelie 1987

Ja, min man är iranier. Men finsk sisu finns det också lite av hos oss, min mormor är nämligen finne. 

• MelissaLiamLilo

Hejsan! Är ny här :) jag heter Jessica och är 27 år. Jag är gift med Janne 34 år som sedan tidigare har två döttrar på 7 år och 9 år. Tillsammans har vi 4 barn och ett 5:e påväg. Barnen är 4,5 år, 3 år, 2 år och 9 månader. Mellan 1:a och 2:a barnet är det 16 månader. Mellan 2:a och 3:e är det 14 månader. Mellan 3:e och 4:e är det 18 månader. Mellan 4:a och 5 kommer det vara ca 16-17 månader.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)