Inlägg från: ungmammatillflera |Visa alla inlägg
  • ungmammatillflera

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

C född 080809, E född 100202, J född 120606 och minnie bf 130919

• ungmammatillflera

skulle behöva råd kring min näst äldsta dotter hon är 3 år och känner att hon alltid är i kläm ..
    Hur kan man göra så hon ej känner sig utanför? 

• ungmammatillflera
    Tösabiten88 skrev 2013-05-28 13:23:29 följande:
    väntat med fyran? du ska väl snart ha? :)

Ja, men hade ej velat ha så tätt som vi har det .. är ju 18 mån mellan dom äldsta och sen 2 år och 4 mån mellan mellersta och nästa yngsta och sen 15 månader nu i september om bebis inte kommer tidigare ..

Äldsta har ej samma pappa som dom andra  
  • ungmammatillflera

Jag undrar hur jag kommer få tiden att räcka för barnen, då jag funderar på att lämna tjejernas pappa ..
    Jag är rädd för hur det kommer bli, nån som är ensamstående som kan skriva hur du/ni klarat det? 

• ungmammatillflera

tyvärr, så känner jag att jag aldrig får vara mig själv (bara då mina föräldrar eller syskon passar barnen) ..
    Jag har barnen varje dag, han kan vara ute och träffa folk och göra saker han vill en hel helg, medans barnen är mina 24/7 ..

Jag ska sköta hemmet samtidigt och jag har tappat mina vänner pga att jag känner mig fast ..
    sen har han börjat störa sig på min son ..
    så jag ser ingen annan utväg ..

• ungmammatillflera
    Tösabiten88 skrev 2013-05-30 09:38:12 följande:
    ungmamma: vad tråkigt att det ska gå så långt och med bebis i magen. hur gamla är barnen?

Loanna: grattis och hej :)

Tilj- nej, det är alltid lika trevligt när du skriver.

Jag tro min ena dotter är sängvätare. Hon är snart ½år och är torr om dagarna sedan ´1år tillbaka. Hon var väldigt envis att hon skulle ha blöjan. Hon går och lägger sig och kissar på toan och hon är kissnödig när hon vaknar på morgonen och kissar på toan, men någonstans mitt imellan så kissar hon utan att märka det.
    Någon som vet hur man få bukt på det? läste att man får hjälp vid 6års ålder.

Min äldsta blir 5 år nu i augusti (från tidigare förhållande), vår äldsta dotter blev 3 år i februari och vår yngsta blir 1 år nu i juni och bebis är beräknad till september .. så känns inte alls bra .. jag har bett honom ändra på sig då jag verkligen försökt och velat få det funka .. men nu känner jag att jag orkar ej mer psykiskt ..
  • ungmammatillflera
    EQ85 skrev 2013-05-30 13:34:09 följande:
    och man klarar inte att dra hela lasset länge OM man faktiskt är två stycken som ska hjälpas åt.
    vad är det han stör sig på hos din son? jag är nämligen bonusförälder till en 6årig pojke som är helt underbar. Ja, han är i trotsåldern och gått genom ett helvete som barn inte ska behöva gå genom och vara medvetna om, men han är helt underbar på alla sätt.
    Har du och killen suttit ner och pratat om dina känslor och tankar, samt hur han känner?
    han kanske drar sig undan av en anledning, eller så är han bara omogen som förälder. nu hoppas jag att du inte tar det jag skriver som att jag är elak eller bitchig, jag har haft förhållande där jag va hushållerskan och den dåvarande kunde dra iväg hur han ville.
    Vill du prata om det, eller ngt mellan himmel o jord så kan du bara inboxa mig, så tar vi inte upp tråden
    hoppas det löser sig till det bästa för er.

Han har fått ut och festa och vara med vänner och vara borta då jag har sonen (eftersom att han bara är mitt ansvar), han klagar ju på att sonen är jobbig .. Men jag anser att sonen är precis som vilket annat barn som helst ..

Jag känner att förhållandet funkar ej psykiskt för mig längre, hellre ensamstående med barnen och mår bra än känner som så att barnens pappa är tillsammans med mig så att jag ska kunna ta hand om barnen när han vill ut och roa sig .. 

• ungmammatillflera
     jag håller inte riktigt med dig. förstår mig nu rätt, men min bonusgrabb ser jag det som att det är både mitt och sambons ansvar när han är här, vilket han är mestadels av sin tillvaro.
    går man in i en relation där partnern har barn sedan innan, så blir det barnet ens ansvar med, även om man aldrig är vårdnadshavare.
    det är lätt att det skär sig annars, vårt och ditt.. och din son kan känna sig utanför och inte lika mkt älskad av pappan till era gemensamma. 

{#emotions_dlg.flower}

barnens pappa som ser sonen som bara mitt ansvar, trots att han vart i sonens liv sen jag var i v23 med sonen .. 
    Han förstår ej att pojken behöver hans kärlek med och jag har nu gett upp ..

Man kan ej säga vad som helst till pappan till mina töser för då blir han sur på mig ..
    Jag ska göra allt i hemmet och jag har lätt för att få sammandragningar och sådant ..
    Men han lyssnar ej och stressar gärna upp mig ..       
  • ungmammatillflera

Min syster, hennes kille och deras dotter på 1 år snart ska ta över en trea på gården (kanske), då kan man väl ta över deras 2a så länge? Så jag i alla fall har nånstans att bo så länge, eller vad tycker ni?

Äldsta barnen får ju sova i samma rum och dottern på 1 år sover i vardagsrummet med mig till en början ..

Det är så jag har något ett tag i alla fall ..    

• ungmammatillflera
    Ioanna skrev 2013-06-03 08:51:48 följande:
    ungmamma - det är, eller kan vara, jättepåfrestande att bo trångt - bara du kan känna efter hur akut det är. men visst är det väl så att oavsett vem som står på kontraktet så är det den som behöver lägenheten mest (den som tar han om barnen oftast) som har rätt att bo kvar? rätta mig ni andra om jag har fel... 

det finns så många schyssta fina killar och män som vill vara pappor på riktigt, både till sina egna och till sin livskamrats barn, hoppas verkligen att du hittar en sån så småningom - de andra är liksom inte värda att slösa tid på! 

Jag känner som så att jag vill flytta och barnen står skrivna här, så blir jag som får flytta på mig .. även han som står på hyreskontraktet ..

Känns inte skoj, men jag vill hellre vara ensamstående och klara mig och barnen ensam .. :)

Behöver ej en kille som håller mig tillbaka och låter mig gå ut med barnen ensam då det är varmt väder, han klagar på sin övervikt och han gör inget åt det ..     
  • ungmammatillflera

Just nu är det mycket för min del med äldsta sonen ..
    Hans pappa och hans familj förstår inte vad dom håller ..
    Dom lyssnar ej på tingsrättsbeslutet och dom vill inte ens samarbeta med mig ..
    Hur ska man lösa detta på bästa möjliga sätt för sonen?    

• ungmammatillflera
    cocos87 skrev 2013-06-11 11:47:18 följande:
    Jag är ofta inne och läser vad ni skriver men är fruktansvärt dålig på att uppdatera själv..
    Nu har iaf Nellie börjat gå -springa överallt och klättrar upp på soffor, sängar och lägre möbler, så fullt upp har jag
    Vet ni när barn har olika trotsperioder? Tycker att alla tre barn har en trots just nu.. Äldsta är 4 mitten pojken är 2,5 och minstingen på 1 år.. Är det trotsperider i de åldrarna?

Min dotter på 3 år har haft trots sen hon var 2 år, hon vill bestämma allt och att ingen ska bestämma över henne ..  Men hon lyssnar om jag säger till ordentligt .. 
  • ungmammatillflera

idag blir det skicka sms och mail till hyresvärden på gården, har tänkt stanna på samma gård för barnens skull .. så hoppas på att det går vägen .. om man snart har 4 barn och är ensamstående behöver man väl bara en 3a?

• ungmammatillflera

detta kommer bli mycket som det ser ut som just nu ..
    Jag har nu gett mannen en sista chans och funkar det ej nu så flyttar jag ensam med barnen, det är ju bara detta med dagis och bvc och allt ..

Allt är här och vi har kanske lägenhet på G i andra änden av stan, hur fixar man detta med dagis och bvc? 

• ungmammatillflera

kan säga att nu är barn nr4 född kom den 30/9 en flicka till så har nu 3 flickor och en pojk och vill ha fler barn nu efter förlossningen då den gick hur underbart som helst :)

Förra förlossningen skrämde upp mig och gjorde mig rädd för att våga föda igen .. 

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)