• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Linapina

Lite mer om mig:

Min son Edvin kom den 26:e mars 2010, och hans lillasyster Milla kom den 26:e juli 2011. 

Vi har precis flyttat till ett radhus, så vi har haft väldigt mycket om och kring oss med graviditet, vild 1-åring, flytt, renovering och inskolning på dagis för Edvin. Nu går Edvin 15 timmar på dagis/vecka och det funkar väldigt bra hittils. Det känns lite stressigt med lämning och hämtning, men det är väl att man inte kommit in i det ännu. 

Det känns ändå bra att ha honom några timmar på dagis då han är en väldigt aktiv liten kille. Milla verkar hittills vara lugnare än sin bror. :)             

• Mabaja

Nu har inte min dotter fått sitt syskon ännu så jag passar kanske inte in. Syskonet är beräknat till slutet av feb 2012 så kommer bli 16-17 mån mellan dem.

Vår plan är att sätta storasyster på dagis vid 2 år.

• Linapina
    Mamma till W skrev 2011-09-26 10:43:07 följande:
    Nu har inte min dotter fått sitt syskon ännu så jag passar kanske inte in. Syskonet är beräknat till slutet av feb 2012 så kommer bli 16-17 mån mellan dem.

Vår plan är att sätta storasyster på dagis vid 2 år.

Jo, du är absolut välkommen! :) Jag tyckte att det var skönt att "prata" med andra under graviditeten med. Så kanske du kan få lite tips och trix här med. :) 

Då har du inte gått så långt än? Grattis iaf!   
  • Pia och Elna

Hallå

Jag har 18 månader mellan mina tjejer och lillan är nu två månader. Det har varit tufft men både jag och stora tjejen börjar nog vänja oss så det har blivivt bättre. Min stora tjej går på dagis 15 timmar i veckan. Lämningarna skär i mitt hjärta då hon skriker men fröknarna säger att det bara är när jag går sen är hon glad och leker. Men både hon och jag behöver de timmarna jag för att fixa hemma och hon för att få leka av sig.

Att ha två små samtidigt är nog något av det tuffaste jag har jag gjort. Ingen stress på något jobb kan klå stressen av att båda ens barn skriker ikapp.

• Mabaja

Är i v 19 så snart halvvägs.

Jag håller redan nu på att göra en "plan" på hur vi ska funka första tiden. :) sen kommer det säkert bli helt annorlunda men känns bra med en plan då jag inte vill att hon ska börja på dagis och känna sig "undanskuffad" utan även ge henne möjlighet att få första tiden med syskonet.

• J N

Hej!
    Är en till flerbarns mamma. Har tre tjejer här hemma. En änglason och gravid igen.:) Väntar vår femte bebis till februari 2012. Är nu i v 18.

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥
  • avocadoo

Har en son som fyller 3 år i slutet av november, en son som är 1,5 (14 år mellan) och är nu gravid i v. 35 med lillebror. Blir 18 månader mellan denna gången. så det blir 3 grabbar på mindre än 3 år :)

Pluggar nu på distans hemifrån och barnen har precis börjar på förskolan :) 

• vivi85

Hej hej! Har 14,5 mån mellan mina. Alicia blir 5 i slutet av nov o Alvin blir 4 i mitten av feb..

Just nu är det väldigt intensiva o vilda dagar hemma och mycket syskonbråk.. Är helt slut i huvudet :p periodvis är det lugnt, o annars som denna period..

• mamma88

Halloj!

Jag har 2 pluttar som är 20 månader och snart 9 månader.
    Min dotter började på dagis förra månaden och det underlättade ENORMT! Nu hinner man till och med göra all hushållsarbete haha

Men kul att du startat en tråd för de som har tätt för det är verkligen intressant att höra hur andra har det där hemma. 

• Gummsan
    SkrattandeHej alla! 
    Jag har 4st tjejer hemma:

{#emotions_dlg.flower}Alicia-2oo4
    {#emotions_dlg.flower}Elin-2oo8 
    {#emotions_dlg.flower}Ronja-2oo9
    {#emotions_dlg.flower}Kim-2o1o

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)