• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • GrönaDruvan

Hej alla.. Har 15,5 mån mellan mina pojkar. Nu är yngsta snart 1,5 år,men det har varit den tuffaste tiden i hela mitt liv. Har nog åldrats 20 år på denna tiden. Köpte hus i när äldsta sonen var 6 mån och har renoverar under tiden. Vårat förhållande har kraschat totalt och just nu kan vi knappt se varandra utan att börja bråka. Man trodde allt skulle bli så ljuvligt, men istället sitter man här och gråter varje dag.

• Linapina
    Ronjas mamma skrev 2011-10-27 06:08:04 följande:
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726 
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5

Puha Carlhammar vet hur det känns har inte helt fått koll på rutinerna här hemma heller och då har vi ändå haft E i 4 månader och du har tättare mellan barnen
    Hur har ni andra det med små har ni dem hemma eller på förskola? Alla våra tre är hemma fram till december så är planen att äldsta tjejen börjar i förskola.

Ja, här börjar väl rutinerna funka ganska bra, men ganska ofta är det kaos med. Skrattande

Min äldsta går på dagis, 15timmar/vecka. Fast jag har fått utöka det med två timmar extra varje dag eftersom jag mått så pissigt. Fick jättedåligt samvete för att jag skulle lämna bort honom extra nu, men jag får bara släppa det. Bättre att han har roligt på dagis och att jag kan få lite mer avlastning så att jag mår bättre - så blir jag en bättre mamma. Men det funkar jättebra med dagis. Nu när jag frågar Edvin om vi ska åka till dagis så säger han "Ja!" och stäcker upp ena armen i luften. :)

• Linapina
    GrönaDruvan skrev 2011-10-27 06:23:01 följande:
    Hej alla.. Har 15,5 mån mellan mina pojkar. Nu är yngsta snart 1,5 år,men det har varit den tuffaste tiden i hela mitt liv. Har nog åldrats 20 år på denna tiden. Köpte hus i när äldsta sonen var 6 mån och har renoverar under tiden. Vårat förhållande har kraschat totalt och just nu kan vi knappt se varandra utan att börja bråka. Man trodde allt skulle bli så ljuvligt, men istället sitter man här och gråter varje dag.
    Men du... vad tråkigt! Kan ni stanna upp med renoveringen ett tag? Kan ni kanske gå och prata med nån? Göra nånting bara du och din kille? Jobbar du eller är du hemma?

Men jag känner absolut igen mig i det du skriver. Vi har också bråkat en del det sista, tror att det mest är att vi är så trötta och att tiden inte räcker till till allt man vill göra.
  • GrönaDruvan
    Linapina skrev 2011-10-27 11:30:46 följande:
    Men du... vad tråkigt! Kan ni stanna upp med renoveringen ett tag? Kan ni kanske gå och prata med nån? Göra nånting bara du och din kille? Jobbar du eller är du hemma?

Men jag känner absolut igen mig i det du skriver. Vi har också bråkat en del det sista, tror att det mest är att vi är så trötta och att tiden inte räcker till till allt man vill göra.
    Vi har stannat upp så gott som. Vi renoverade nästan hela huset första halvåret och gör nu bara lite då och lite då...
    Vi har gått (går) på familjerådgivning, och det funkade väl ok, men nu är det dåligt igen.
    Vi jobbar båda två nu. Jag började i aug. Känns inte som vi tycker någonting är kul längre. Alltså att vi tycker om olika saker, och därför gör vi nästan aldrig nåt ihop. Vi är typ bara hemma. Jag är mycket mer social än vad han är, och saknar den biten. Visst går jag ut och jag träffar vänner, men jag saknar att göra sociala saker med honom. 

Jag ser snart ingen annan utväg än att skiljas, och då står man här med två barn och har splittrat familjen.

Visst är tiden ett problem. Jag hatar tid. Varför kan man bara inte få göra allt man vill utan att känna sig ständigt stressad och uppjagad?

Nä, såhär skulle inte livet bli. Jag skulle ju vara så lycklig, jag som längtade så länge efter en familj...
  • Superbia

Här är en till med tätt mellan barnen; tvillingkillar på 2 år och en lillebror på 5 månader. De stora killarna var 19 månader när de fick sin lillebror. Det var absolut inte enligt planerna, men jag är glad ändå Skrattande Hoppas även på att det blir en fyra framöver här någon gång.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Superbia
  • med mirakel i magen
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313

hoppar också in här, jag har allt mysigt och tufft framför mig :) så känns skönt med en tråd där folk förstår både ens oro och totala lycka!!
  • Linapina
    Superbia skrev 2011-10-27 12:44:21 följande:
    Här är en till med tätt mellan barnen; tvillingkillar på 2 år och en lillebror på 5 månader. De stora killarna var 19 månader när de fick sin lillebror. Det var absolut inte enligt planerna, men jag är glad ändå Skrattande Hoppas även på att det blir en fyra framöver här någon gång.

Välkommen! Har sett dig förut här på fl, måste bara fråga: Har du jobbat på Göfab Tian en gång för läääängesen? :)

Vad tycker killarna om att vara storebröder då? Blev det mindre svartsjuka eftersom de aldrig varit ensamma om uppmärksamheten?    
  • Superbia
    Linapina skrev 2011-10-27 13:01:32 följande:
    Välkommen! Har sett dig förut här på fl, måste bara fråga: Har du jobbat på Göfab Tian en gång för läääängesen? :)

Vad tycker killarna om att vara storebröder då? Blev det mindre svartsjuka eftersom de aldrig varit ensamma om uppmärksamheten?    
    Jajjemän, både i Göteborg och Uddevalla! Har vi jobbat ihop?

De verkar inte vara speciellt svartsjuka. Ibland kommer de och sätter sig i mitt knä när jag redan håller i lillebror, så lite sådär kan det väl vara, men de är inte elaka mot honom.
  • Linapina
    GrönaDruvan skrev 2011-10-27 12:42:35 följande:
    Vi har stannat upp så gott som. Vi renoverade nästan hela huset första halvåret och gör nu bara lite då och lite då...
    Vi har gått (går) på familjerådgivning, och det funkade väl ok, men nu är det dåligt igen.
    Vi jobbar båda två nu. Jag började i aug. Känns inte som vi tycker någonting är kul längre. Alltså att vi tycker om olika saker, och därför gör vi nästan aldrig nåt ihop. Vi är typ bara hemma. Jag är mycket mer social än vad han är, och saknar den biten. Visst går jag ut och jag träffar vänner, men jag saknar att göra sociala saker med honom. 

Jag ser snart ingen annan utväg än att skiljas, och då står man här med två barn och har splittrat familjen.

Visst är tiden ett problem. Jag hatar tid. Varför kan man bara inte få göra allt man vill utan att känna sig ständigt stressad och uppjagad?

Nä, såhär skulle inte livet bli. Jag skulle ju vara så lycklig, jag som längtade så länge efter en familj...
    Jag trodde också att man blev så himla lycklig när man fick barn. Alltså självklart är jag lycklig över mina barn, men jag kunde inte tro att det ibland skulle kännas så tråkigt och jobbigt och ledsamt. 

Har inget bra svar på hur ni ska göra...  Ibland är det ju nödvändigt att skiljas med. Jag är väldigt glad att mina föräldrar skilde sig en gång i tiden. Det låter ju ändå som att ni försökt att jobba på relationen... Hoppas att det löser sig på bästa möjliga sätt!   
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)