• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Linapina
    Superbia skrev 2011-10-27 13:10:02 följande:
    Jajjemän, både i Göteborg och Uddevalla! Har vi jobbat ihop?

De verkar inte vara speciellt svartsjuka. Ibland kommer de och sätter sig i mitt knä när jag redan håller i lillebror, så lite sådär kan det väl vara, men de är inte elaka mot honom.
    Jag jobbade på torp. :) Jag tror att du kom och skulle jobba där när Uddevalla-butiken stängde? Men sen stängde ju butiken på torp med. Så jag kommer inte ihåg om vi hann och jobba ihop. :)

Skönt! Ja, Edvin sätter sig i mitt knä när jag ammar Milla ibland, ser nog lite roligt ut. :)   
  • Linapina
    med mirakel i magen skrev 2011-10-27 12:54:07 följande:
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726 
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313

hoppar också in här, jag har allt mysigt och tufft framför mig :) så känns skönt med en tråd där folk förstår både ens oro och totala lycka!!

Välkommen! :) Hur går det hittills?
  • Superbia
    Linapina skrev 2011-10-27 13:15:32 följande:
    Jag jobbade på torp. :) Jag tror att du kom och skulle jobba där när Uddevalla-butiken stängde? Men sen stängde ju butiken på torp med. Så jag kommer inte ihåg om vi hann och jobba ihop. :)

Skönt! Ja, Edvin sätter sig i mitt knä när jag ammar Milla ibland, ser nog lite roligt ut. :)   
    Ja, där jobbade jag bara i två veckor eller något sånt. Cheferna ville väl inte låta mig gå hemma med betalt kan jag tänka mig Flört Därifrån minns jag dock inte några ansikten.. och du heter Lina antar jag? Du har ingen blogg eller något där jag kan se hur du ser ut, haha!
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Ronjas mamma

Vi bråkar mest när barnen inte sovit, dvs vi inte har fått natt sömnen.

I natt var jag vaken från 2 sedan kom jag aldrig i säng igen
    Idag fick jag så punka på lådcyklen med alla tre barn sovandes och lyckades väcka två när jag hade kämpat mig hem gahh..
    Så nu ska jag igång med maten och lite annat så jag kan gå ner till cykelhandlaren när maken kommer hem..

MIn mellersta är jättesvatris eller det kommer ut som morssjuk får hon lov satt hon ovanpå mig och några nätter sover hon helt intill mig för att kunna få ro.

• LillaFlingan
    GrönaDruvan skrev 2011-10-27 06:23:01 följande:
    Hej alla.. Har 15,5 mån mellan mina pojkar. Nu är yngsta snart 1,5 år,men det har varit den tuffaste tiden i hela mitt liv. Har nog åldrats 20 år på denna tiden. Köpte hus i när äldsta sonen var 6 mån och har renoverar under tiden. Vårat förhållande har kraschat totalt och just nu kan vi knappt se varandra utan att börja bråka. Man trodde allt skulle bli så ljuvligt, men istället sitter man här och gråter varje dag.
    mitt RÅD till dig är att skaffa er egentid, både ihop och på egen hand!!!!

och PRATA!!! bråka löser ingenting....

vidare så har vi 11½mån mellan våra barn, jag mådde mycket dåligt efter förlossningen fram tills 2a barnet var 8mån.
    maken började jobba igen när yngsta var 4mån och från det fram tills han var 8mån.. var sååååå JOBBIGA!!!
    klarade inte av vardagen med 2 små barn som behövde mig samtidigt-har aldrig kännt mig SÅ maktlös någonsin!
    Att vilja klyva sig mitt itu för att kunna trösta och hjälpa båda två samtidigt!!

Men efter hand så lärde jag mig att hantera dem båda samtidigt, jag återtog kontrollen om vardagen igen, skapade rutiner som fungerade för mig och de två små barnen! :)

idag är de 1½ och 2½ och det flyter på såååå BRA!
    Visst de kivas massor - hela dagarna, mest om leksaker ;) haha
    Men det är såååå stor SKILLNAD ändå.. de är ljuuuvliga och det är så underbart när de får varandra att skratta!

Jag tycker nog att den jobbigaste tiden hittills är från några månader gammal upp till 1års ålder.. sedan börjar det roliga!!!

1a är något trotsig men inte alls så farligt som jag hade föreställt mig.. men det hinner väl komma ännu värre, men det provocerar mig inte ett dugg när han sätter igång :)) Som tur är! Annars hade jag nog tyckt det varit riktigt jobbigt.. (lr så är han inte särskilt trotsig egentligen haha... 2an kommer nog vara Mycket värre för gudars vilket humör han har!!!)

• med mirakel i magen
    Linapina skrev 2011-10-27 13:16:48 följande:
    Välkommen! :) Hur går det hittills?
    tack :)
    det går bra, men underskattat att inte kalla oss själva för SUPER WOMEN med knodd på armen och bakning i magen!

hur känns det alla ni som haft pseudotvillingar (barn med mindre än 18 månader mellan) när de varit små? jag ser bara  det positiva i det hela, även om jag visst det är realistisk... kul och höra folks historia!
    ...även om jag visst det förstår att det tyvärr kan tära på förhållandet - hur får man det att blomstra vidare?
  • LNE

ow en grupp för mig!

har 14 månader mellan mina barn (17 månader och 3 månader)

• LNE

Kanske ska berätta mer bara att man har tätt :P

Som sagt har två barn, en flicka (maj 2010)och en pojke (juli 2011).

Jag har båda barnen hemma och kommer ha det så fram tills Elias blir 1½. Jag tar tösen till öppna förskolan för att hon ska få leka med andra barn.
    Min man jobbar halvtid (natt) men kommer börja jobba heltid nästa år *hjälp* men det kommer säkert gå bra ;)

• Linapina
    med mirakel i magen skrev 2011-10-28 11:10:28 följande:
    tack :)
    det går bra, men underskattat att inte kalla oss själva för SUPER WOMEN med knodd på armen och bakning i magen!

hur känns det alla ni som haft pseudotvillingar (barn med mindre än 18 månader mellan) när de varit små? jag ser bara  det positiva i det hela, även om jag visst det är realistisk... kul och höra folks historia!
    ...även om jag visst det förstår att det tyvärr kan tära på förhållandet - hur får man det att blomstra vidare?

Amen! Skrattande Jag är grymt stolt över mig själv som bodde på tredje våningen utan hiss under båda mina graviditeter! Jag fattar inte hur jag orkade, men är man en superwoman så är man. ;) 

Flyttade till radhus när lillan var drygt en månad, och det känns gott! 

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)