Hej allihop!
Vi har barn som är 7,6,2 o en i magen.
Skulle absolut vilja ha tätt mellan barnen om man fick göra om allt.:D Nu vart det ett glapp mellan 2:an och 3:an för att jag fick PCO, och 4:an är en bonus då vi fått sagt till oss att vi inte skulle kunna få barn på naturlig väg. :)
Mina 3 barn har alla haft svår astma och blivit opererade i öron, näsa och halsar, mycket mycket sjukhusbesök. Men sedan blivit mycket bättre efter 3 års ålder.
Eftersom det var tätt mellan 1.an o 2:an behövde dom inte börja på dagis förrens dom var 3,5 resp 2. vilket var tur eftersom äldsta inte fick börja tidigare pga sina sjukdomsbesvär och för mycket mediciner, som personalen inte ville ansvara över.
3:an har börjat dagis nu i höstas, samtidigt som han fyllde 2. Han blev opererad i februari, men har trots det varit fortsatt sjuk tyvärr. Så han har väl varit där ca 10 dagar sedan 11aug...har liksom inte fått till inskolningen än och han bara avskyr att bli lämnad där. Funderat hit och dit om hur jag ska göra, ska han få gå kvar eller ska jag fortsätta ha han hemma eftersom det ändå kommer ett småsysnkon. Dagis tycker att han ska gå kvar, så jag tänkte ge det en chans fram till jul.
Tycker resan med barntätt och nu snart 4 st, är helt fantastiskt. Visst har det haft sina jobbiga stunder oxå, specielt när dom varit sjuka och så, men allt det positiva väger upp med råge. De 2 äldsta är pojke och flicka, och har under åren/fortfarande haft så stor behållning av varandra. De har gillat samma saker samtidigt, kunnat gjort saker tillsammans med dem typ bio, tom tits, lådbilsland osv Är glappet för stort mellan barnen så kanske de inte vill se/förstår samma biofilm. Vill helt enkelt inte göra/uppleva samma saker eftersom åldersskillnade blir för stor. Nu gäller detta i all fall oss, som är en familj som älskar att resa och uppleva saker så fort vi kan. Nu har jag ju oxå ett glapp mellan 2:an och 3:an, men så kommer bebis ganska tätt med 3:an. Blir lite som 2 kullar barn. :)
Har ett tips på köttfärs mat som är gott och blir mycket. Stek färs o koka ris vid sidan om. När det är klart blandar du ihop o tillsätter massa hackad paprika, majs, en tub tomatpure och lite cayennepeppar. Är en favorit hos mina barn och en del av den stekta köttfärsen kan sparas till tex paj, köttfärssås mm till kvällen efter. Jag gillar mat som går snabbt, är lätt att göra och blir mycket då vi behöver till matlåder och så.
När dom äldsta barnen var små hade vi först en emmaljunga twincerox (tror den hette så) och när de blev lite större en brio tvilling sulky och var så nöjd med den. Väldigt lätt och smidig.
Än så länge har jag inte köpt någon syskonvagn men har sneglat lite på en phil and Teds, men har inte provkört nån. :) Nu vill ju tvååringen helst gå hela tiden, men sover i vagnen. Så tror att det får bli en enkelvagn som lätt kan göras om till syskonvagn... Börjar väl bli dax att ta tag i detta snart.
Ha en bra dag!!