• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

En till här. =) En bonus på 5. en tös på 11 mån o en Som kommer i dec. Blir 13 mån mellan. Jag tänker mkt på amning o sovrutiner

• EQ85

min tjej på 1 år hon vill inte sova i sin egna säng. lägger jag henne, vaknar hon direkt eller mitt i natten.
    jag har satt in en säng i hennes och kommande lillasysters rum, så jag kan hålla kolla på lillasyster och amma lätt när det behövs.
    så nu sover min 1 åring där med mig, och tänkte att hon får fortsätta göra det tills hon känner sig trygg nog att sova i sin egna säng.

vad tror ni om det? ngn som har haft/har liknande situation?

hur är det lättast att amma när man har en 1 åring som behöver aktiveras o få uppmärksamhet med?
    är det amningskudde som gäller eller funkar d ok utan??
    försökte amma första tösen, men gick ej bra.
    ska testa nu igen

• EQ85
    Ronjas mamma skrev 2012-11-03 11:14:04 följande:
    EQ85 jag hade en madras på golvet med äldsta barnets leksaker och böcker så jag kunde sitta med ammekudden och samtidigt vara där för stora och lilla..

Vilken bra idé .=) tack
  • EQ85

jag faller i bitar.
    lillan har haft diarre nu i 6 dagar. äter/dricker mindre, mkt mindre vissa dagar, va inne på barnskuten i fredes o de kollade så hon inte va uttorkad, vilket hon inte var. sen åkte vi hem med rådet ge vätskeersättning.
    men den tortyren är vidrig, var 5e minut tills hon fått i sig 1 dl.
    och jag slutar när hon börjar klökas, för hjälper ju inte om hon kräker.

vi ska in med henne igen. kvinnan på 1177  tyckte vi skulle kolla infektion osv. Kan va att hon har ont i halsen utöver de andra förkylningssymtom som hon har. hon vägrade piggelin, grötrisavkok med ersättning, saft, tog 5 skedar proviva, drack lite vatten o åt lite rån m smör.
    i morse fick jag i henne rån m smör o banan.

tycker så synd om henne   

• EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-11-05 08:00:53 följande:
    Tack! ska kolla länken.ja det är en jobbig sjukdom, men verkar som jag börjar bli bättre med skonkosten ,så skönt.

ja samsova med barnen är bra så man får sova mycket, gör vi med minsta barnen

EQ85
    krya på den lilla.
    vitt bröd med lite smör är bra, och vatten eller utspädd svag äpplejuice,
    enbart detta ett tag är bäst, dricka lite och ofta.

ris utan sås, inga mjölkprodukter, försiktig med proviva det kan har motsatt effekt
    kokt kyckling eller fileerna i stinas kyckling i ugn
    inga frukter
    osötade blåbär bra

tack för alla tips
    som tur är har det vänt nu. nu är det endast förkylningen som spökar.
    MiniMillan2011 skrev 2012-11-04 17:31:23 följande:
    Usch! Det låter jätte jobbigt! Inte alls kul när de små är sjuka. Hoppas hon blir bättre fort!
    tack hon är sig själv idag. ingen kass mage längre

• EQ85

och så är magen smått igång på tjejen igen..
    hostar och är jättesnorig, så magen lär flippa ut pga av infektionen.
    bara så surt.
    dock äter hon bra och dessutom sover hon i sin egen säng nu.
    första natten i natt och det gick skitbra. har provat lägga henne där nu med.
    hoppas hon kan sova gott.

jag har kunskapsprov imorgon och uppkörning på fredag. Mår skitdåligt just nu av nerverna.

• EQ85

Entill Jag har en bonus på 5 år. En dotter som fyller 1 idag o väntar en flicka 20/12. Kommer skilja 13 månader. Vi har mkt negativ stress med bonus föräldrar Samt att jag hade enorma problem med åderbråck. Men att vänta 3an är ändå underbart!! 30 dagar kvar nu. Trots allt tufft har det gått bra Din kropp kommer klara det fint!

• EQ85
    Zargenta skrev 2012-11-21 15:15:12 följande:
    Vad gör man när vännerna sviker? Vi får nyckeln till vår nya lägenhet på fredag och vill gärna kunna flytta in direkt eller iaf merparten av sakerna som redan är packade och ta resten nästa helg i värsta fall? Ingen av mannens vänner tycks anse att de kan hjälpa till att bära ett par kartonger under någon timme eller två... Jag får eller kan inte bära tungt eftersom jag är höggravid! Blir ledsen på riktigt då mannen alltid ställt upp för sina vänner när de behövt hjälp?!
    ja du. jag hade många vänner för ett år sedan.
    men för 6 månader hände ngt hemskt en familjemedlem, ingen av dem brydde sig om den press/ oro osv vi gick genom.. jag valde att inte bry mig om dem mer.

Har ni inga föräldrar/syskon som kan hjälpa till?
  • EQ85
    Zargenta skrev 2012-11-21 19:48:51 följande:
    Min mamma ska hjälpa så mycket hon kan med sin trasiga rygg, svärföräldrar åker bort till mannens ena syster på fredag och den andra systern jobbar och är ensamstående med 4 barn att ta hand om, min övriga släkt bor 25 mil bort... Har lyckats skrapa ihop 2-3 st som kan hjälpa oss med att bära och köra nu iaf :)
    vilken tur att ni hade ngn som kunde hjälpa
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)