• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Vi är tillbaka på skrik-rutan.

Hon har så ont o gallskriker i timmar.

Igår hjälpte ingenting. ringer hennes läkare på måndag. Hon måste få hjälp

• EQ85

Vi är tillbaka på skrik-rutan.

Hon har så ont o gallskriker i timmar.

Igår hjälpte ingenting. ringer hennes läkare på måndag. Hon måste få hjälp

• EQ85
    Zargenta skrev 2013-01-19 13:48:01 följande:
    här kommer ett par bilder på vår nyföding som ännu ej fått namn... knepigt värre för oss... 

Grattis till underverket =)
  • EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2013-01-19 18:06:41 följande:
    Zargenta
    vilka underbara bilder! så mysigt! vad jättefin han är!Glad

här kämpar jag och min son mot tarmsjukdom, det är basisk mat som hjälper oss bra. 
    skolmaten gjorde min son sämre, så nu hoppas jag på basisk mat, annars väntar kortison och jobbiga undersökningar...
    basisk mat är gurka, morot, potatis, lime, citron, frukter med inte så mycket socker i, grönsaker osv..
    syrebildande mat är  socker, vitt mjöl, mjölk, kött osv.. 
    vi ska helst äta 80% basisk mat
    men vi äter för mycket syrebildande mat, vilket kan göra att vi får för lågt ph i kroppen och då kommer sjukdomarna.

ha det bra!  
    hoppas han ska slippa kortison och att han blir bättre.
  • EQ85
    tilj75 skrev 2013-01-19 20:04:02 följande:
    EQ85, så jobbigt det låter.

Zargenta, åååååå, så söt

FruMadde, usch, det låter som en jobbig kost men huvudsaken är väl att det hjälper antar jag
    ja. har märkt att det påverkar speciellt vår ettåring mkt med. 
    hon blir orolig, har blivit mer mammig igen.
    jag hoppas vi får en helt mjölkfri ersättning direkt på måndag.
    Jag hade gärna velat köpa den imorgon, men vad jag läst går de på över 500kr för en burk.
    vi väntar en dag extra och får några stycken för 120 kr.
    men ska köpa pysventiler imorgon samt försöka ha det extra lugnt här hemma, vagga mkt i selen.
    så håller vi tummarna att det funkar. 
  • EQ85

Jag hade velat gå i ide ett tag.

Det lät lockande

Usch fy vad hemskt med hubden

• EQ85

Meeeen. Va inte klar ju...

Tur att allt gick bra och att de tog emot på lunchen.

Här hemma börjar lillan må bättre. Jag passade på art vara ute med stora tjejen idag. Hon satt i pulka för första gången =) och tyckte det va riktigt kul.

Jag o sambon gjorde en veckoplanering idag....herregud!!! Vårt liv kommer bestå av rutiner rutiner och...ja just det!! Mer rutiner

• EQ85

blir tokig.
    nu mår lillan illa hela tiden. massa gaser och måste va upprätt i sele för hon ullkar hela tiden
    börjat med miniform igen. får se om det hjälper. 

och inskolning för lilla 1 åringen nästa vecka.

• EQ85
    Linnea H skrev 2013-01-30 12:09:30 följande:
    EQ85 hoppas det blir bättre snart för er. Jag ska verkligen inte klaga, lillebror här mår väldigt bra och det är skönt att slippa det magonda storebror hade (också gaser osv). Men han vill helst äta en timme i taget med en timme emellan och den timmen vill han inte sova själv någonstans utan vill bara vara i famnen. Sjal går vissa dagar men inte alltid. Vagn går inte alls bra, det är tråkigt för jag gillar att vara ute och gå och det finns rätt mycket bra lugna vägar häromkring. Hoppas det ändrar sig framöver. Vi var på tvåmånaderskontroll igår på BVC och allt såg bra ut förutom att han snörvlar mycket. Läkaren lyssnade extra noga på lungorna därför men det var ingen påverkan där, tack och lov. Sommar08, vi har en Donkey och är jättenöjda, hur bra som helt. Den är smidig i snö, funkar bra att packa ihop och skön att köra. Mannen är också mycket nöjd. Enda nackdel är väl att jag är van vid större/mer lätttillgänglig varukorg men vi hade en Brio Go innan och den är exceptionellt bra på den punkten. Du får jättegärna inboxa mig om du vill fråga/veta mer.

Min lilla tös låter mkt när hon andas o speciellt när hon sover. Men de säger att det inte är ngt. I natt va hon lugn. Vaknade 4ggr.åt.somna. Koliken e hemsk när den kör igång. Påverkar alla att se lillan ha ont & skrika. =( Undrar hur mornarna kommer bli sen. 5åringen har dagis 5dagar i veckan, stora tjejen 3dagar i veckan. Ska lämna dem och ha med mig lillan med. Lär bli sulkyn för stora tjejen o bärsele med lillan.
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)