Tösabiten88 skrev 2013-05-30 18:22:22 följande:
usch det låter inget vidare med lillflickan :/ få hoppas ni får reda på lite mer fakta under utredningen.
här finns min lilla egentid när jagåker och veckohandla varje vecka, fast jag har den minsta med ändå :) så lite tid när man checkar in här under tiden man vakar på alla :)
Gör inget förhastat som du kommer att ångra som också går över dina små barn. Ta ett ordentligt prat med killen din utan att gasta på varandra och ett litet tips är att inte anklaga honom eller säg hur dålig han är utan mer vad du tänker och känner och fråga honom hur han tycker och tänker.
nu börjar min egentid idag/ikväll. fick i för sig 2,5h innan idag då båda tjejerna lyckades sova samtidigt o typ lika länge (!?)
ja jag undrar om det "bara" är infektionskänslighet eller ngt annat.
Ioanna skrev 2013-05-30 23:30:03 följande:
Jobbigt med nedsatt immunförsvar, allt avstannar ju på något sätt när de små är sjuka ofta. Hoppas ni kan få hjälp!
Appropå att dra hela lasset i en relation; så trist när man inte ser likadant på hur fördelning av tid och ansvar ska se ut. Tror ofta det är skeva förebilder och outtalade förväntningar som spökar. Tänk om alla hade modet/förmågan/orken att ta ett ordentligt snack innan barnen kommer om hur man ser på föräldraskap, jämlikhet och liknande. Så sorgligt med pappor (för det är det väl oftast) som inte vill prioritera sina barn och sin relation.
Är i vecka 31 nu och slemproppen (eller iaf stor del av den) gick igår. Läst på lite och det verkar vara fullt möjligt att bebis stannar tiden ut ändå. Någon som har erfarenhet? Idag har lille R haft feber, inte alls mycket men tillräckligt för att vilja ligga nära
precis hela förmiddagen. Glad att jag kände mig helt med på hans behov idag, hade planer på att vika ett berg med tvätt, möblera om i sovrummet och sånt men struntade i det och bara satt med honom i famnen, sjöng och pratade. Så fint att kunna ge det. Han är så go nu med en fantastisk spelutveckling, roligt att följa...
låter som att ni fick en riktigt mysig stund ihop
ungmammatillflera skrev 2013-05-31 06:41:44 följande:
Han har fått ut och festa och vara med vänner och vara borta då jag har sonen (eftersom att han bara är mitt ansvar), han klagar ju på att sonen är jobbig .. Men jag anser att sonen är precis som vilket annat barn som helst ..
Jag känner att förhållandet funkar ej psykiskt för mig längre, hellre ensamstående med barnen och mår bra än känner som så att barnens pappa är tillsammans med mig så att jag ska kunna ta hand om barnen när han vill ut och roa sig ..
jag håller inte riktigt med dig. förstår mig nu rätt, men min bonusgrabb ser jag det som att det är både mitt och sambons ansvar när han är här, vilket han är mestadels av sin tillvaro.
går man in i en relation där partnern har barn sedan innan, så blir det barnet ens ansvar med, även om man aldrig är vårdnadshavare.
det är lätt att det skär sig annars, vårt och ditt..
och din son kan känna sig utanför och inte lika mkt älskad av pappan till era gemensamma.