• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ronjas mamma

Känns som om jag är bra på att inte stressa upp mig men vi har ju precis flyttat men tre små och då uppåt dvs från bottenplan till andra våningen.
    Känns som om jag håller på att bli knäpp och tvättstuga i källaren i ett annat hus och med de två minsta hemma puha..
    Men men nu har tvättmaskinen kommit blir installerad till helgen våren är här och jag försöker prioritera att få sund lunch i mig också varje dag så det börjar gå bättre men fy att flytta med små barn gör vi nog bara för vi inte vet hur hårt det är.
    Och då saknar i fortfarnde att ordna köket bygga en vägg riva enn vägg och så har hyresälskapet lovat oss nytt badrum i april eftersom det som är här är sedan 50 talet.. Ska bli skoj att se hur vi ska överleva det.

Fina foto ni lagt in

• Zirup

Det löser sig! Även om det är lite kaosartat den första tiden.

Frukostsituationen hemma, en 3.5-åring och en 2-åring:

• GrönaDruvan

Zirup.. Va dina tjejer "påminner" om mina grabbar. Äldsta är vithårig med korkskruvar och yngsta ganska mörkt, rakt hår..

• Zirup

Dom är väldigt olika varandra, både till personlighet och till utseende. En blondie och en lite mörkare, ett yrväder och en Ferdinand. Jag och pappan är väl iofs olika men jag tycker ändå att två syskon borde ha mer likheter än skillnader men inte mina flickor, inte.

• Sellergren

välkomnar mig själv in i er grupp Skäms

Har en son som fyller 2år om 2veckor, och en dotter som är 8mån...  Kan säga att det är helt underbart att ha barnen tätt, även om det från början inte var tänkt så Skrattande

Nu ångrar man sig absolut inte... Är så kul att se syskonens likheter/olikheter!

• skräpet87

Hej alla!:)

vi funderar på fler barn och i så fall blir det ca 2 år mellan dom. hur har era kroppar mått efter förlossning? har hört att bäcken benen tar 2 år att läka ihop och bli stabila igen efter förlossning, har era höfter blivit större?? el har ni fått ont? väldigt tacksam för svar!:)

• Mercedes81

Hej. Det här verkade vara ett positivt tråd. Jag har en son (f. 080902) som är 3,5 år, en dotter blir 16 månader (f. 101128) och väntar på barn nummer tre med BF om två veckor (120328). Tycker att livet med två första funkar bra men känner såklart oro för hur allt blir när barn nummer tre kommer. Sonen väntar på bebisen och kommer nog acceptera förändringen med dottern är väldigt mammig.

• annakristina22

har två barn, blir lättare med det fysiska från förlossning 2 verkar det som, men desto mer att göra hemma. 

Det blir INTE lättare att ha fler barn vardagsmässigt. en del säger att barnen håller varandra sysselsatta, men de bråkar även ibland och allt tar dubbelt plats med tid och rum.  

• GrönaDruvan

Zirup...vem är yrvädret och vem är Ferdinand? Det är samma här nämligen. Äldsta blonda krulliga killen är yrvädret med hett temperament, som låter och är igång hela tiden. Den mörka rakhåriga är lugn och gillar att tex bara sitta och pussla läääänge...

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)