• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Linapina

Är så nyfiken på er som var gravida här för ett tag sedan med! :) Hur gick förlossningen, och hur går det för er nu?

• LNE
    Linapina skrev 2012-03-06 19:44:40 följande:
    Fy, det låter inte alls kul. :( Här har vi också varit sjuka, och det går runt, runt, runt. Jag har varit sjuk varannan vecka sedan nyår - på riktigt! Blir galen snart! Som tur är så har det "bara" varit förkylningar och feber här hos oss, inget större.

Min son fick förkylningsastma förra året, när han var 9-10 månader. Innan de visste vad det var så fick han Bricanyl utskrivet. Så konstigt att din dotter inte får det! att det ska vara så olika överallt. Rådet vi fick innan vi fick Bricanyl var att ge varm saft(!)har du provat det? Vi tyckte att det lindrade litegrann iaf, och han ville ju dricka om det var saft hellre än vatten på natten.

Hoppas att de blir bättre snart och att ni får reda på vad det är och får medicin.
    Hennes hosta har blivit bättre nu bara över natten, ingen spya på två dagar så vi säger "tjoho". Vår dotter ratar saft :/ hon är ingen sockerunge utan ratar saft/festis/juice osv. inget vi gråter floder över för det är bara bra att hon inte tycker om dessa saker men det är ändå frustrerande när det faktiskt kan hjälpa henne. 
    Sonen går nu på bricanyl och han låter även han bättre nu efter senaste inandningen av medicin så vi håller nu tummarna att det ska vända!
  • Jose

Hej hej!

Jag har lite frågor till er som redan har era "tätingar" här!:)

1)Hur var er andra förlossning jämförelsevis med första?

2)Vad har ni för någon skötväska som är riktigt bra och rymlig?  ( Nej Stadiums är inte bra för oss;) )

Min första förlossning var snabb (alldeles för snabb) och väldigt intensiv. Det verkar som att de räknar med att min andra kommer vara liknande och därför måste jag åka in så fort som jag känner minsta lilla, typ. Jag är lite nervös - det var jag inte inför första...

• LNE
    Jose skrev 2012-03-08 23:10:58 följande:
    Hej hej!

2)Vad har ni för någon skötväska som är riktigt bra och rymlig?  ( Nej Stadiums är inte bra för oss;) )

Min första förlossning var snabb (alldeles för snabb) och väldigt intensiv. Det verkar som att de räknar med att min andra kommer vara liknande och därför måste jag åka in så fort som jag känner minsta lilla, typ. Jag är lite nervös - det var jag inte inför första...
    Min första förlossning startade med att vattnet gick och jag fick värkar direkt, tösen kom 4½ timma senare.
    Andra förlossningen så tvingade jag läkaren att ge mig en igångsättning i och med att det gick så fort och jag var livrädd att det skulle gå fortare och jag inte skulle hinna in. Denna rädsla fick mig att få jättedåligt från vecka 20 redan!
    Efter aurorasamtal som inte ledde någonstans så ringde jag in till antenntalen och bara grät  och jag fick efter ett samtal med en läkare en igångsättning 38+5.
    Jag var öppen 3 cm när jag kom in för igångsättningen och dem tog hål på hinnorna med en gång och värkarna började direkt precis som med tösen! men sonen hade ännu mer bråttom och kom 1 timma och 50 minuter efter att dem gjorde hål på hinnorna.
    Du kan läsa om den här:  http://frubrunett.blogg.se/category/forlossningsberattelser.html

Har ingen skötväska jag kan rekommendera, vi har just nu sidoväska från phil and teds men jag är inte nöjd med den så jag söker just nu en ny!
  • PetraD

mina barn är lite större nu och vet inte om ni vill räkna dem som så tätt (säg till?!), lite olika åldersskillnader. de är iallafall födda 010622 040201 050803 071001

• Signelanta

Hej!

Jag har inte läst hela tråden men jag har en son på 6 månader och har plötligt blivit gravid igen. Sonen kom till via IVF så det är ganska chockartat än. Jag vet faktiskt inte hur jag ska klara detta. Hur orkar ni andra?

• ily

Hej! Får man hoppa in här? :)

Har en sån på snart 19 månader och sitter här på Bf+11 och väntar och väntar...och deppar ihop snart! :( Känns som om jag börjar ge upp hoppet om att förlossningen kommer snarta av sig själv. Sonen kom på bf+10 och var inte alls förberedd på att det skulle ta ännu längre denna gång.      

• ily

Min son är också inne i en period då han mest vill vara med mig och vara mycket i famnen och så. Men jag mår jättebra fysiskt och har av nån anledning inte alls stor mage så uppelver det inte som jobbigt att bära honom. Men visst är jag himla nervös för hur det kommer bli när bebisen kommer och hur storebrorsan ska ta det! Hur har era storasyskon i 18-månadersåldern tagit det? Och har ni dom på förskola? Inte vi...vi ville ha hoom hemma lite längre.

• Linapina
    Jose skrev 2012-03-08 23:10:58 följande:
    Hej hej!

Hej!

1. Min andra förlossning var lätt som en plätt om man jämför med den första. Gick snabbare och hon liksom bara "gled ur" utan att jag ens var med på att hon skulle komma. Jättehäftigt, och både min sambo och jag blev helt chockade att det gick så fort och smidigt. Jag återhämtade mig väldigt mycket snabbare den andra gången med. Med första gick vattnet hemma, med andra fick de ta hål på förlossningen.

2. Vi köpte skötväska på Ullared, jag tycker att den funkar jättebra. Många fack, och så kostade den bara 299;- tror jag.
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)