• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • LNE
    Smulan87 skrev 2011-11-01 19:35:54 följande:
    YES!!!!!!!!!!!!!!!

Jag får operationen!!! Fick inget datum, får de hem med posten. De blir inte
    innan jul iaf, men DE hade jag räknat med FETT så haha  =D till våren typ! =D
    SÅÅÅÅ GLAD!!!

Ja den ser HEMSK ut magen, TeresaBeth.. >.< haha!

Jag har 4 cm mellanrum.

Om du ligger ner, och spänner magen, känn precis ovanför naveln om du får in fingrar,
    de känns som en lång grop kan man säga! Svårt att förklara! =) haha
    Grattis!!
    Började direkt trycka på magen när jag läste detta haha
  • Ronjas mamma

haha tryckte också på magen men har så mycket hull så det kan jag sku ikke mærke

Barnen har sovit skit igen i natt så det blir en lång dag ska ner och köpa en bärbar, tvätta 2 maskiner,lekstuga  och så ska jag till gyn och få en spiral, annars har vi snart en 4 eftersom vi inte är super bra på att komma ihåg att skydda oss

• Smulan87

Ni som har barn som inte åker vagn,eller ja, även som åker vagn,
    när tycker ni som har äldre barn, att det börjar bli dags att sluta med
    barnvagn? Devin är 2½, har funderat på att sälja av ALLA 4 vagnar
    och köpa EN enkelvagn, med ståbräda, eller syskonsitts typ.

Men, jag har ej körkort, och jag GÅR överallt, långa sträckor, rundor..
    så det kanske är bäst att ha syskonvagn ett tag till? hur gör ni?

• Smulan87
    lol0809 skrev 2011-10-31 22:35:45 följande:
    Får jag va med här? Har lilla Isak född 080308, lilla Kevin född 090311, lilla Milo född 101214 och bf med en flicka 120331
    Triss i pojkar =) vad roligt, blir de fler barn efter tösen? =)
    Vad kul att det blev en liten flicka med! =)
  • GrönaDruvan

Hej alla.... oj, vad alla skriver. Hänger inte riktigt med.

Vad kul att du fick operation smulan87!  Jag ska själv ringa till läkaren snart och be dom kolla på min mage. Jag mår fruktansvärt dåligt över hur den ser ut.

Jag är verkligen jätteliten och smal i mig själv, men min mage putar otroligt mycket efter barnen... jag har ingen direkt löst skinn och så, utan bara en gravidmage... jag får även in hela min hand mellan musklerna, så det är inte konstigt att det putar, för alla tarmar och grejer ligger väl typ utanför... Jag får inte knäppt några byxor, och börjar få ont i ryggen. Jag har svårt att äta så mycket som jag behöver, då det känns väldigt obehagligt när allt bara trycks ut liksom....

• Ronjas mamma

Zippo lååter som du också skulle kolla upp om de kunde hjälpa dig med en operation låter våldsamt.

Smulan hur mycket sover äldsta barnet om dagarna? Det har varit avgörande för mig i förhållande till vagn ville känna mig utroligt låst om inte alla tre kunde sova i vagnen så vi kan komma ut och runt.Men har fått mig en ståbrada till storavagnen ändå sån så att de stora kan stå där när de är vakna och pigga men inte orkar eller "får" gå själv. Med får menar jag att med två så små känns det inte tryggt om de går själv om vi är mitt inne i Kbh.

Fick lagt upp min spiral idag gud vad ont det gjorde har tydligen en väldigt bakåtlutad livmoder som gjorde det väldigt besvärligt och inte utan att det känns lite konstigt att säga så nu ska det inte vara fler barn. Men man kan ju alltid ta ut den igen

• lillaknas

Hej
    Hoppar på denna tråd.
    Har en dotter född 2010-07-18 och är nu höggravid och nästa kommer inom en vecka.
    Kommer vara ca 16 månader mellan våra barn.

Ska bli spännande och se hur dottern reagerar på att den kommer en liten bebis med oss hem sen.

• Superbia
    Smulan87: Vad roligt att du fick operationen beviljad!
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • kokos

Hej

Får man hänga på här?

Har en son född 090412 och en 100607. 14 månader mellan Har nyligen börjat arbeta igen efter att varit hemma i nästan 3 år. Har haft båda hemma på heltid sedan de föddes så lite skönt nu med jobb och dagis Flört

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)