• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Superbia
    Ronjas mamma skrev 2011-10-31 19:33:54 följande:
    TheresaBeth hur går det att ha deminne hela dagen? Känns som ina bara bråkar och har sig om  vi är hemma hela dagen så vi har alltid minst förmiddagen ute antingen i lekstugor,museer,zoo,lekplats,biblioteket mm.
    Nu bor jag också precis utanför Köpenhamn och kan cykla in på ca 30 minuter så vi har ju massor av olika vi kan hitta på om dagarna.
    Det går oftast väldigt bra. Vet inte om det är bra att de är vana vid att vara inne, barn ska ju egentligen vara ute! Vi har ett hus som vi väntar på att få flytta till, det kan nog ta ett par år dock, men när vi väl flyttat dit så kommer de att ha en egen trädgård som de kan springa fritt i Glad Om inte annat så kommer man väl kunna ta ut dom här vi bor nu också, när de har blivit såpass stora att de eventuellt lyssnar mer på vad man säger och inte får för sig att springa rätt ut i vägen - om den dagen nu kommer Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Schtajn

Hej alla! Jag har en flicka på 2 mån och en pojke som är 17 mån. Roligt att få utbyta erfarenheter här :) Lilltjejen var absolut inte planerad, jag fick smått panik när testet visade plus faktiskt! Men nu är vi såklart jätteglada att hon är här :) man anpassar sig snabbt! Däremot beundrar jag er som har ännu fler barn tätt :) det känns som att två räcker gott och väl :)

• LNE

Vi gav tösen en docka och en flaska när lillebror kom. Hon leker inte så jättemycket med den men ibland kommer den fram och hon kan mata den en stund. I julklapp nu ska hon även få ett skötbord som även har en matstol för dockan, hoppas hon kommer tycka om det. Jag låter henne hjälpa till mycket genom att leta efter hans napp, ge mig fllaskan när han är hungrig osv. Försöker göra henne involverad i det hela men det är svårt

• lol0809

Får jag va med här? Har lilla Isak född 080308, lilla Kevin född 090311, lilla Milo född 101214 och bf med en flicka 120331

Äntligen gravid igen hoppas bebis stannar
  • Tesselein
    LNE skrev 2011-10-31 08:29:09 följande:
    Vi lämnade hos min mans föräldrar.
    Min man åkte och hämtade henne dagen efter och så kom dem och hämtade mig och pojken på BB.
    Inte för att hon visade intresse för honom förrän typ 5 dagar efter ankomst då hon började inse att han inte kommer försvinna och då slog avundsjukan in!!! 
    Avundsjukan ar jag valdigt radd for! Gar ju inte riktigt att forklara for en 15-manaders att man maste vara snall med lillasyster, eller gor det det??

Dottern far valdiga vredesutbrott redan nu om hon inte far som hon vill eller om man inte lyfter upp henne direkt nar hon kraver det (inte sa snabb med stora magen just nu) sa jag ar lite radd infor kommande bebisen.

Men alla har inne verkar ju overleva sa det maste ju ga bra :)
  • Smulan87
    Med första barnet, född 09, gick jag från 57 till 101 kg. gick ner till 74, sedan 67, sedan gravid
    igen, och upp till 86, och står nu på 74 kg. Men ni ser.. ökningen med första barnet totalt förstörde
    min mage...! Idag kl 15:50 ska jag till kirurgen som då skall fatta ett beslut om landstinget kommer
    att bekosta en bukplastik till mig eller inte. Men kan denna tjejen få det, kan jag det!
    (beckahbitch.blogg.se/) Jag har även delade  magmuskler. Jag får lätt in 2-3 fingrar på bredden,
    och jag KÄNNER dagligen att det inte står rätt till, riktigt obehagligt, så aa, vi håller tummarna idag!

!
  • Superbia
    Smulan87 skrev 2011-11-01 12:12:24 följande:
    Med första barnet, född 09, gick jag från 57 till 101 kg. gick ner till 74, sedan 67, sedan gravid
    igen, och upp till 86, och står nu på 74 kg. Men ni ser.. ökningen med första barnet totalt förstörde
    min mage...! Idag kl 15:50 ska jag till kirurgen som då skall fatta ett beslut om landstinget kommer
    att bekosta en bukplastik till mig eller inte. Men kan denna tjejen få det, kan jag det!
    (beckahbitch.blogg.se/) Jag har även delade  magmuskler. Jag får lätt in 2-3 fingrar på bredden,
    och jag KÄNNER dagligen att det inte står rätt till, riktigt obehagligt, så aa, vi håller tummarna idag!

!
    No offense men jag förstår om du vill operera dig. Det är ju det där som åtminstone jag fasar för. Hittills verkar jag ha klarat mig från slapp mage, men den putar ju fortfarande. Hur vet man om man har delade magmuskler?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Smulan87

YES!!!!!!!!!!!!!!!

Jag får operationen!!! Fick inget datum, får de hem med posten. De blir inte
    innan jul iaf, men DE hade jag räknat med FETT så haha  =D till våren typ! =D
    SÅÅÅÅ GLAD!!!

Ja den ser HEMSK ut magen, TeresaBeth.. >.< haha!

Jag har 4 cm mellanrum.

Om du ligger ner, och spänner magen, känn precis ovanför naveln om du får in fingrar,
    de känns som en lång grop kan man säga! Svårt att förklara! =) haha

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)