• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • FruMadde4barnTätt

och sovmorgon idag, jag vaknade 7.45 och väckte då barnen.
    Filip 10 mån har stort närhetsbehov nu, många gånger han vaknar och vill hålla om mig på natten.

ha en bra dag!{#emotions_dlg.flower} 

• tilj75

Hoppas alla har haft en bra helg. Själv håller jag på att bli förkyld tror jag. Inte alls kul. =(

Äntligen håller lervällingen på gräsmattan på att torka upp lite så ungarna ser inte längre ut som träskmonster när man tar in dem.
    Idag har jag sett massor av tussilago, det blir jag lycklig av =) Spelar nog ingen roll hur gammal jag blir, blir alltid lika glad när vårens första tittar fram.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Zirup

Vilket fantastiskt underbart väder det har varit här i Göteborg idag! Vi bara njuter! Har gått på lekplatssafari med barnen idag, här i området finns hur många som helst och vi bara gick och gick och barnen njöt! Premiärgrill igår, glass på verandan idag!

• Gossow

Vill bara säga att vi haft en så jäkla bra dag idag :D
    Eftersom amningen inte riktigt funkat bra och jag vill amma så mycket som möjligt så har det varit svårt att få någon stabilitet med lillan så vi kunnat ta oss ut men idag tog jag tag i det hela och åkte ner på stan med alla barnen.

Det gick superbra och jag och största pojken fick fin tid tillsammans och han hjälpte mig super bra!! Bussresan gick galant även om pojken satte sig någon rad längre bak och gjorde ljud hela vägen hem. kunde inte låtabli att skratta innombords när jag såg den där unga tjejen med perfekt sminkning och kläder kolla på honom och blev väldigt störd av hanns ljud(han låter typ konstant när han är trött) han härmade bussens alla ljud :D.
    I vanliga fall hade jag fått lite små panik och försökt säga till honom men idag struntade jag i det!!
    Pojken är tre, vad kan man begära?
    Han satt stilla på sin stol som ändå va långt ifrån mig för att det inte fanns några platser närmare, jag tycker han va duktig!!

När vi kom hem blev det bad och sedan middag och en film sedan sängen....helt perfekt och knappt det minsta bråk :D. Det här ger mig mer energi än att sova :D.

• FruMadde4barnTätt

här hade vi också underbart väder igår sol 15 grader. cyklade med barnen till lekplatsen, Filip somnade i cykeln så la han då i barnvagnen där han sov gott.
    på morgonen var vi på ica maxi nya lekhus, där barnen hade jättekul  
    Glad 
    min man har hög feber fick han igårkväll, det går på hans jobb, så kanske vi alla blir dåliga nu....

ha en bra dag!
    kram 

• Ronjas mamma

Fy fan säger jag bara här har jag och barnen fått kräk sjuka tvättmaskinen har gott non stop och allt luktar apa kan inte räkna hur många gg här blivit spytt de  sista två dygnen...
    Som tur är tog maken barnets första sjukdag så jag inte skulle vara ensam i dag tror inte jag hade klarat det hela jäklakroppen gör ont..

• tilj75

Ronjas mamma:
    Usch, stackars er. Jag ligger här och är förkyld men det är ju ingenting mot kräksjuka.
    Dessutom slutade tonårsdottern tidigt i skolan idag så hon har hjälpt till hela eftermiddagen. Nu sitter de och äter och jag passade på att krypa ned i sängen för att vila ett tag.
    Krya på er!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Jose
    Gossow skrev 2012-03-25 22:16:55 följande:
    Vill bara säga att vi haft en så jäkla bra dag idag :D
    Eftersom amningen inte riktigt funkat bra och jag vill amma så mycket som möjligt så har det varit svårt att få någon stabilitet med lillan så vi kunnat ta oss ut men idag tog jag tag i det hela och åkte ner på stan med alla barnen.

Det gick superbra och jag och största pojken fick fin tid tillsammans och han hjälpte mig super bra!! Bussresan gick galant även om pojken satte sig någon rad längre bak och gjorde ljud hela vägen hem. kunde inte låtabli att skratta innombords när jag såg den där unga tjejen med perfekt sminkning och kläder kolla på honom och blev väldigt störd av hanns ljud(han låter typ konstant när han är trött) han härmade bussens alla ljud :D.
    I vanliga fall hade jag fått lite små panik och försökt säga till honom men idag struntade jag i det!!
    Pojken är tre, vad kan man begära?
    Han satt stilla på sin stol som ändå va långt ifrån mig för att det inte fanns några platser närmare, jag tycker han va duktig!!

När vi kom hem blev det bad och sedan middag och en film sedan sängen....helt perfekt och knappt det minsta bråk :D. Det här ger mig mer energi än att sova :D.
    Vad härligt! Som du skriver; man blir så inspirerad och motiverad sådana dagar - spara den i minnesbanken och plocka fram när det behövs.

När vi har lite kämpiga dagar här hemma brukar jag försöka fokusera på allt bra och tänka "så där kan det ju vara och är oftast bra, då låter jag inte en skitdag förgöra det!"...

Och nej, en treåring måste få låta lite och busa - han är ju bara ett barn. Inget att få panik för:)
  • Gossow

Ronjas mamma: ursch jag lider med er!!!
    kräksjuka är bland det värsta som finns!!!
    jag bara hoppas att mina inte får det just nu då deras pappa är borta och jobbar i minst 5 veckor till. en kräksjuka skulle vara förödande för mig, tror jag skulle gå under så jag förtår att ni vill va hemma båda två första dagen!!
    krya på er och hoppas ingen fler åker dit

• Zirup

Vi hade kräksjuka förra året samtidigt som vår tvättmaskin strejkade... skrattar åt det nu men egentligen borde man dokumentera alla dom här trapatserna man genomlider som småbarnsförälder...

Hey! Har ni något tips på middagsmat som går att göra till många med minimal insats? Det, om nått, borde väl många här i tråden kunna ha glädje av? Jag har ett bra recept på friskgratäng om ni vill ha?

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)