• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • 72Lisa

Hej, jag har två barn med 14 månaders mellan dem. Den stora blir tre i april och den lilla två i juni.

• Ninniisen

Här kanske man platsar!!

Jag har tre barn. En dotter född 4 oktober 2007 och en dotter född 4 juli 2009 och en son som är född 31 juli 2010. Nu väntar vi fjärde barnet med beräknad nedkomst i september.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★
  • tilj75

Välkommen Ninniiii och Lisa (säger jag fast jag är nog nästan sist in)

Zirup: Jag vill gärna ha mattips. Jag lagar tjockpannkaka när jag inte orkar stå i köket. Och eftersom jag köper billig mjölk och har egna höns så är det en väldigt billig maträtt för oss.
    Annars har jag en supergod pastagratäng som man kan göra till många om nån vill ha recept.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Joje

Ronjas mamma - Krya på er.... usch vad jobbigt...

Zirup - Jag brukar också göra ugnspannkaka när jag inte orkar. Eller varma mackor! Vi är mycket för pasta här hemma så vi gör mycket olika såser till med kyckling, kött, och fisk. Tar det vi har hemma

Mamma till ♂ född 17 april 2007 och ♀ född 12 juli 2008
  • 72Lisa
    tilj75 skrev 2012-03-26 21:34:57 följande:
    Välkommen Ninniiii och Lisa (säger jag fast jag är nog nästan sist in)

Zirup: Jag vill gärna ha mattips. Jag lagar tjockpannkaka när jag inte orkar stå i köket. Och eftersom jag köper billig mjölk och har egna höns så är det en väldigt billig maträtt för oss.
    Annars har jag en supergod pastagratäng som man kan göra till många om nån vill ha recept.
    Tack!
  • GrönaDruvan

Å fy, för magsjuka. Vi har haft det 2 ggr nu i vinter. *hata*

Min äldsta son är fortfarande sjuk. Han var feberfri 1,5 dygn, men igår hostade han så han kräktes 3 ggr och febern kom som ett brev på posten idag igen. Min AKTIVA energiknippe till son har det senaste dygnet sovit 18 timmar!!! Stackarn... han har velat sova hela dagen nästan...

Lillkillen fick vara på dagis idag. Ringde och frågade om det var ok, så storebror fick lugn och ro..  han hade lite feber för några dagar sedan, men det försvann fort och han har klarat sig bra.

Får nog gå och sova nu, för vem vet hur natten blir när han sovit så mycket nu???.... 

• Ronjas mamma

Uch ja ensam med kräksjuka provade jag med de två minsta när pappan var i london fy altså trodde jag skulle gråta ihjäl mig när han kom hem 5 timmar tidigare än jag trodde

Gossow vist är det fantastisk hur mycket energi man kan få av en bra dag.

Just nu sover mina minsta pappan har tagit den stora tjejen i parken och jag tvättar de sista maskiner efter kräksjukan peppar peppar så tror jag det är över för denna gg men jäklar hvad jobbigt med 4 människor som spyr samtidigt.

Jag satt i sängen och spydde i en spann med mellan tjejen under armen över en annan spann,
    samtidigt som maken satt med den stora i knäet med en spann så började om intet mindre den minsta att spy i sängen vid sidan av mig...
    Maken började bara skratta kan se det komiska, i det nu ävenom jag fortfarnde är trött men då och där hade jag bara lust att gråta..

Hoppas det inte blev för detaljerat.

Välkomna till alla nya i tråden skoj att den livat upp så mycket.

• GrönaDruvan

Kunde inte låta bli att skratta lite åt din kräkhistoria....sorry va lite komiskt faktiskt, men jag förstår att du tyckte det va jobbigt då!! Min stora kille sov hela natten faktiskt, och är mycket bättre idag! Skönt! Själv är jag precis hemkommen från en härlig löptur i underbart vår väder!!!! Så gott!!!!

• 72Lisa

Tack igen för välkomnande! Kräkhistorier är sällan roliga när man är mitt i dem men ofta efteråt, iaf för dem som får höra på;)

• Zirup

Haha, ja från kräk till mat...

tjockpannkaka gör vi ofta också, det är bra mat som går att vispa ihop och som sköter sig själv i ugnen. Vår fiskgratäng gör vi genom att halvtina fisk och skära i kuber och lägga i gratängform. (Jag brukar ta typ ett paket sej och två laxfiléer och det brukar räcka till rätt många portioner.) Klicka sedan på ICA färskost med tacosmak och rör runt och häll sedan en matlagningsgrädde på. In i ugnen 200 grader i 30-40 minuter- klart! Barnen älskar den, den är god för oss också.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)