• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Zirup

Oj, nostalgi, våra hade vattkoppor förra påsken... det var "okej", men lilla tjejen var redigt sjuk... min enda tröst i den stunden var att jag faktiskt inte hade medvetet låtit dem få sjukdomen. Hade faktiskt tänkt så tidigare, så att de kunde få det överstökat. Mitt samvete hade nog varit redigt dåligt då, när jag såg hur himla dåliga de blev. Hoppas dina kommer skonsamt undan, Ronjas mamma!

• Ronjas mamma

hoppas jag också där poppar fram nya varje timme tur att vi inte hade berättat att mormor skulle komma

• FruMadde4barnTätt

Babydoll
    Hej! roligt du kikar in i tråden, välkommen!Glad vi känner ju varandra lite sen tidigareGlad

Ronjas mamma 
    vi har en cykelvagn som man kan fästa på cykeln och så har vi barnstol på cykeln med.Glad
    på min blogg i april 2008 finns bra bilder på den, här efter fotografbilderna, ca bild 6-7
    http://madeleine82.blogg.se/2008/april/

vi har haft vattenkoppor på båda våra små barn denna vintern. 
    är ju bra att ha haft det som liten, men det är jobbigt, potatismjöl är bra, tavegyl kan man ibland få.
    panodil är bra.
    hoppas de inte får så många. 

Glad påsk! ha en bra helg!
    kramGlad

• tilj75

FruMadde, vilken söt dotter du har. Önskar att jag oxå hade en dotter (önskar inte bort pojkarna men skulle önska en dotter också=) Maken har en dotter som är sjutton och som bor hos oss, önskar att hon vore min egen eller iaf att jag fått vara med från början. Och hans son oxå för den delen. Men jag är glad att hon bor här, pojken fyller 21 snart och har redan flyttat hemifrån.

Skulle bara titta in och önska alla en GLAD PÅSK!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Ronjas mamma

Tilj jag försökte överbevisa min man tidigare idag att vi skulle ha en liten pojke också

• 72Lisa
    tilj75 skrev 2012-04-06 19:43:38 följande:
    FruMadde, vilken söt dotter du har. Önskar att jag oxå hade en dotter (önskar inte bort pojkarna men skulle önska en dotter också=) Maken har en dotter som är sjutton och som bor hos oss, önskar att hon vore min egen eller iaf att jag fått vara med från början. Och hans son oxå för den delen. Men jag är glad att hon bor här, pojken fyller 21 snart och har redan flyttat hemifrån.

Skulle bara titta in och önska alla en GLAD PÅSK!
    Heelt OT men såååå göad jag blir över att höra sen sån kärleksfull beskivning av bonusbarn! Här på FL blir man mörkrädd ibland och undrar hur det ska går för barnen om vi skiljer oss eller jag dör och maken träffar en ny. Då hoppas jag det blir en kvinna som du:)
  • tilj75
    72Lisa skrev 2012-04-07 08:17:35 följande:
    Heelt OT men såååå göad jag blir över att höra sen sån kärleksfull beskivning av bonusbarn! Här på FL blir man mörkrädd ibland och undrar hur det ska går för barnen om vi skiljer oss eller jag dör och maken träffar en ny. Då hoppas jag det blir en kvinna som du:)
    Tack, den kommentaren gjorde mig väldigt glad.

Påsktuppen har varit här. Barnen hittade påskägg i trädgården och är nu tysta, smaskandes framför en film. Och kladdiga. Tim och Kevin tuggar på varje godis för att kolla om den är god och skickar den sen vidare... Men de är glada =)
    Ikväll kommer grannen på besök med sin dotter, det vankas "pulled pork" och potatisgratäng och kladdkaka med vispgrädde. Köket ser ut som ett bombnedslag, var tvungen att koka saft i morse (eller slänga massor med bär, men det är jag för snål för) för frysen var full och det skulle ned mer. Har kokat 10 liter saft, bakat kakan och fixat köttet. Ska börja med potatisen snart så fort diskmaskinen är klar så jag kan röja bänken.

Ronjas mamma: Klart ni ska ha en liten pojke!!!! Man får ju inte ge upp liksom
    Jag kör övertalning med maken om att vi ska tillverka en flicka =) Men skulle vilja att han blev frisk först så jag slipper dra hela lasset själv, skulle vara trevligt med lite hjälp nån gång ibland.

Nä, nu tar jag ett ryck, glad påsk igen allihopa =)
  • tilj75

(potatisen skalad men det blir ju inte lättare att städa köket av att det står ett tåg av stolar igenom hela köket som jag måste klättra över) TUT TUT TUFF TUFF TUFF TUFF

• FruMadde4barnTätt

tilj 75
    tackGlad 
    vår lille son 10.5 månad gick 2-3 steg igår och idag, det är roligt! så söta när de börjar gå.

glad påsk! 

• Zirup

Hade inte heller tackat nej till en liten kille men det får gärna vänta ett litet slag... just nu ligger bröllopsplaner i pipelinen, vill gärna ha den saken avklarad först. Min tvååring (födelsedagsbarn nästa helg) kläckte ur sig sitt allra första "Älkar dig, mamma" nu i påsk, det värmer verkligen mammahjärtat! <3

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)