• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • FruMadde4barnTätt

tilj75
    ja madrasser har vi några här, ja när det börjar klättras så får man vara snabb.
    Filip har börjat stoppa mycket i munnen också , så man får passa honom mycket, bra när han har nappen i munnen istället. Och snart når han så mycket mera och då ska det ju pillas på allt. Glad 

zirup
    roligt med bröllopsplanerGlad 

vi packar inför resan till turkiet här. Det har regnat mycket här, så varit inne ganska mycket.
    barnen har simskola och danskola idag.

ha en bra dag!

• Sommar08

Fru Madde låter underbart med en Turkiet resa är riktigt avis :( Hur funkar det att hitta hotell som passar alla ( oftast får Man bara ha 3 barn med sig. Och nu när som små fyllt 3 får Räknas dom som en person st så vi får inte plats längre :( Här hemma är det lungt mannen har dom små Instan medan jag målar i de smås rum ;) har bygg en Borg av deras sängar så nu skall dom bara målas :) allt för Att spara utrymme ;) Här öser regnet ner med Super tråkigt :(

• GrönaDruvan

Hej allesammans! Längesen jag var inne här nu... Hur mår ni alla? Här är det bra! Allt flyter på fint och äldsta sonen måste slått i huvudet,för han har blivit så stor helt plötsligt!! Inte alls lika trotsig och väldigt snäll.. Vad hände? Hoppas det håller i sig! Vad härligt det låter med Turkiet resa!! Vi har bokat resa till turkiet 29 aug. Lite nervöst att flyga med barnen när man är väldigt flygrädd själv.... Försöker koppla bort resan just nu, för annars tar det för mycket energi av mig. För er som läst tråden från start, så vet ju ni att jag mått dåligt över min mammamage! Jag har nu vunnit en tävling här på familjeliv där jag får en 8 veckor lång coaching av en träningsexpert! Det kommer en tråd om detta och hade varit kul om ni följde den! Det kommer komma tips för andra som också kämpar med sin mage!

• LNE
    GrönaDruvan skrev 2012-04-11 12:15:12 följande:
    Hej allesammans! Längesen jag var inne här nu... Hur mår ni alla? Här är det bra! Allt flyter på fint och äldsta sonen måste slått i huvudet,för han har blivit så stor helt plötsligt!! Inte alls lika trotsig och väldigt snäll.. Vad hände? Hoppas det håller i sig! Vad härligt det låter med Turkiet resa!! Vi har bokat resa till turkiet 29 aug. Lite nervöst att flyga med barnen när man är väldigt flygrädd själv.... Försöker koppla bort resan just nu, för annars tar det för mycket energi av mig. För er som läst tråden från start, så vet ju ni att jag mått dåligt över min mammamage! Jag har nu vunnit en tävling här på familjeliv där jag får en 8 veckor lång coaching av en träningsexpert! Det kommer en tråd om detta och hade varit kul om ni följde den! Det kommer komma tips för andra som också kämpar med sin mage!
    Grattis till att du vann tävlingen! en tråd för mig då jag har en enorm mammamage just nu.

Här är vi fortf. dåliga... varit i nu 2 månader.
    Sonen har antagligen fått förkylningsastma som bieffekt av RS viruset och ska nu ha inhalation 2 gånger per dag i 2 år....
    Dottern hostar fortf. så hon spyr och har nu fått hint om att även detta kan vara förkylningsastma så på fredag ska vi till läkaren med båda barnen. Vill ha en annans läkare åsikt om allt för den mottagningen vi tillhör har jag hört sätter förkylningsastma som diagnos utan att riktigt göra en utredning av det. 
  • Zirup

Utlandsresa låter fullkomligt underbart! Drömmer som sagt om att åka iväg på bröllopsresa i framtiden men vi får väl se hur det går. I sommar skall vi nog bara vara här i krokarna, möjligtvis åka en sväng till landet. Inga längre utflykter iallafall, sparar pengar när jag skall vara föräldraledig. Skall bli SKÖNT att slippa gå till jobbet igen!

Grattis till vinsten, Gröna Druvan! Vad var det som gjorde att du vann? Skall du ta före- och efterbilder på magen? Jag älskar sådant!

Trist med sjukdom... stackare... låter klokt att be om en second opinion! Kanske det finns alternativa behandlingsmetoder också.

• Sommar08

Hej kom på att jag bara halkat in här på eran tråd och har inte presenterat mig Av olika anledningar så vill jag hålla våra namn anonyma Men jag är sommar08 Och detta namnet kom av att våra minsta är födda 08 G . E . N . E japp dom är 4 och helt under bara och vilda ;) Sen har vi två stora barn med S som strax är tonåring och L som presic börjat skolan Vi bor i en. By strax utanför Göteborg Vi kanske inte riktigt platar in här på eran tråd men 4 st födda samma år är väll tätt ;) Hoppas ni får en toppen dag

• Ronjas mamma

haha sommar 4 stk på ett år må sägas vara tätt men tänker också att ibland är det kanske lite lättare eftersom de är på samma åldersnivå.

Vi hade värsta bråken här igår mellan de två stora det resulterade så i bråk mellan oss vuxna eftersom vi inte blev helt eniga i hur det skulle hanteras..

Idag har mellan tjejen rispat upp hela datorskärmen med en sten medan jag var på toa så nu är den helt randig

• FruMadde4barnTätt

Sommar08
    ja det ska bli underbartGlad vi åker på lördag kväll, bäst åka på natten när de sover, annars blir de så rastösaGlad

det finns många bra hotell även för lite större familjer, på ving och fritidsresor
    vår resa är bra pris på 12000kr för alla oss, med frukost och middag varje dag, 4 stjärnigt hotell med vattenruschbanor, och ska finnas fina lekplatser vid stranden och fin strandpromenad hoppas vi påGlad 

våra barn 4år  och 5 år har egna cyklar så de cyklar ofta själva brevid oss när vi cyklar, ibland cyklar de själva till sina kompisar.

GrönaDruvan
    grattis till vinsten!

LNE
    krya på er!

Ronjas mamma
    vad tråkigt med dataskärmen

bilder utelek i vår trädgård

första hoppen i efterlängtade studsmattan vi åter har satt upp

• FruMadde4barnTätt

vår 5 åring gungar

Filip 10 mån brukar somna i denna gungan, sen kan jag ofta lägga honom i barnvagnen så sover han gott där
    Nathalie 4 år

Tobias leker med vatten

vi har en kanin och en katt, har ni några djur?

kram på er!

• Ronjas mamma

Så mysigt med hus madde.
    Vi får inte har djur här var vi bor men här är massor av bra lekplatser så idag har vi hunnit med två påväg hem från förskolan.
    Har precis kommit hem så nu sitter ungarna och  ser mgp jag ska igång med kvällsmat och ordna tvätt.
    Ville bara kolla in eftersom jag bjudit på ett bord och tre barnstolar till lekrummet hade gett ett skambud vilket resulterade i ett svar om att det var hon inte intresserad av
    Kunde ju varit man hade tur ska bli enig me maken ikväll om vad vi vill ge, tyvärr ska vi ut och och ha tag i en ny vagn också efter att vår liggvagn som jag använder mest knäckte ihop här i påsken.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)