• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Linapina

Fick ett mysigt kort på mina barn när vi hade fint väder (för nån månad sen). Solig

• Zirup

Fina barn du har, Linapina! Har precis suttit med korten från min lilla tjejs tvåårskalas och det är nog ett och annat värt att framkalla. Jag brukar scrapbooka med de bästa korten men jag ligger väldigt mycket back, det blir av väldigt sällan. Nån mer som scrapbookar eller som är fotointresserad och tar mycket kort?

Jag jobbar som utbildare på Försäkringskassan. Gör det sista nu innan jag skall vara föräldraledig i sommar. Min man har varit hemma med tjejerna ett år nu och hans dagar är verkligen på upphällningen. Förhoppningsvis blir det dagis till hösten för båda tjejerna. Vi har en massa dagisintervjuer och sånt för oss, dom är antagna till två ställen och det känns viktigt att vi gör ett genomtänkt val! I vilket fall, jag trivs med mitt jobb men GUD vad jag längtar efter att vara hemma med mina flickor!

• Ronjas mamma

Jag har inget jobb att gå tillbaka till men vi räknar med att försöka klara oss på makens lön till minsta är tre år och kan börja förskola och så får vi se om jag hittar ett halv tids jobb eller om jag blir hemma tills de börjar skolan.

Jag fotar massa men mest för att jag tycker det är skoj innan barnen kom så målade jag men det har jag inte haft tid till, nu har jag precis bestämt mig för att lära mig att sticka så får vi se hur det går har köpt garn

• tilj75

Hej alla, hoppas allt är bra med både stora och små. Har varit på en tripp till en kär vän med alla barn, har haft det underbart trots dåligt väder. Har hämtat hem mina nya kycklingar och tittat på söta lamm.

Ronjas mamma, lycka till med stickningen. Älskar att sticka och virka men har inte tid alls för tillfället.

Och så har jag ääääntligen köpt en ny bil =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Zirup

Vad blev det för bil? Vi skulle blitt med Ford Focus i helgen men det blir förhoppningsvis av under veckan istället. Har haft en bra dag idag, varit på Friskis & Svettis Familjegympa, IKEA och lekt på lekplatsen. Jag har sytt om farmors gammalt röda manchesterförkläde till en mantel till tjejernas klä-ut-siglåda.

• Modgun

Oj, hittade denna tråd först nu.
    Har själv två små väldigt tätt.

Tyra 090824
    Karl 100825

Och visst så är det varit tufft (jag skulle ljuga om jag sa någonting annat) men det som är gott väger upp allt som varit jobbigt hundra gånger om. Så det är värt det =)

• tilj75

Det blev en Folka Caddy Maxi Life. Sjusitsig. Har inte hunnit provköra den ännu för jag hade makens bil på resan, men den är väldigt fin =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Linapina

Jag gillar också att scrappa, men det har jag inte gjort på läääänge. Men jag gillar att pyssla med allt möjligt, så det senaste jag gjort är att spraya en spegelram neonrosa, sprayat en klocka rosa och svart, köpte en prylhylla för 20;- på loppis som jag har satt in olika papper i som ska upp i Millas hylla sen. Glad Det är bra när man är mammaledig och inte har så mycket pengar - man blir kreativ! Glad 

Till dig som har det tufft nu (kommer inte ihåg ditt nickname): Det BLIR bättre! Jag har haft en jäkligt tuff höst, grinade varje morgon när sambon skulle åka till jobbet för jag kände att jag inte klarade av att ta hand om barnen ensam. Men nu har jag huvudet över ytan. :)

Det som hjälpte mig var:
    *BVC - jag ringde dem och berättade att jag var ledsen så då fixade de en psykolog som jag fick komma och prata med en gång i veckan. Trodde inte att det skulle hjälpa mig, men det gjorde det verkligen. Bara att få prata av sig, och att man kan säga precis vad man vill och känner, få ur sig allt som man går och tänker på.
    *Som någon annan skrev: Sänk kraven på dig själv, och försök att sova och ta igen förlorad sömn så ofta som du kan.
    *Försök att tänka att detta är en period som det är jobbigt, men den perioden går över.

När jag väntade lillasyster så hörde jag från andra med barn tätt, att första året är värst. Så varje månad har jag tänkt: "11 månader kvar, 10 månader kvar, 9 månader kvar, osv..." :) Nu blir min lilla redan 9 månader till veckan! Och jag tycker att det blir roligare ju större de blir.
    När vi åkte bil för några dagar sedan (de åker ju båda bak) så satt de och höll varann i handen och skrattade och busade med varann.Hjärta Sånt får en att glömma allt det jobbiga, och jag försöker verkligen att stanna upp i de ögonblicken och bara suga i mig den underbara känslan!

• Linapina
    Kikidil: Välkommen! :)  Ang. amningen, jag ammade min lilla när storebror fick mat, eller så satte jag på nåt på datorn (I drömmarnas trädgård och småkryp på SVTplay har varit populärt här), nån gång stängde jag nog in oss allihop på storebrors rum då att jag kunde amma och inte behövde oroa mig för vad han skulle hitta på i lägenheten.

Haha, måste ha varit en syn när jag matade Edvin (storebror) samtidigt som jag ammade Milla, samtidigt som jag åt själv. Var det nån som sa bläckfisk? :) Herregud, jag fattar inte hur ni med 3,4.5 barn gör det!! Skrattande

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)