• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Linapina
    Modgun skrev 2012-04-22 20:36:49 följande:
    Oj, hittade denna tråd först nu.
    Har själv två små väldigt tätt.

Tyra 090824
    Karl 100825

Och visst så är det varit tufft (jag skulle ljuga om jag sa någonting annat) men det som är gott väger upp allt som varit jobbigt hundra gånger om. Så det är värt det =)

Välkommen! :)

Oj, ja det var tätt! Häftigt!
  • Ronjas mamma

Haha Linapina du skulle ha sett mig i simhallen sist ammade E medan jag hjälpte S och Rmed at få på sig kläderna( jag sittande naken på golvet på min handuk som kasat av

Tilj jag älskar ull det är nog därför jag gärna vill kunna sticka tänk att kunna sticka 100% ulltröjor till mig och ungarna.

Vi har haft en ok søndag,
     idag kommer murarna vi får vårt nya badrum denna veckan inte så skoj när ungarna är sjuka men det ska ju göras..

• Wanja6

Linapina: tack för dina uppmuntrande ord :) Jag ska faktiskt ta kontakt med BVC i veckan och se vad de kan göra för detta funkar inte. Jag vet att det är en kort period som det är så här jobbigt, men det är svårt att förstå då allt känns som ett mörker och inget blir bättre :(

Konstigt att man kan må så här dåligt när man egentligen är så lyckligt lottad?!

• Ronjas mamma

Wanja när min mellan tjej kom så var min svärfamilj så klumpiga och vägrade lyssna på oss vilket resulterade i att jag hade ångest över att amma henne när min äldsta var i närheten,och helst försökte att dra ut på det så hon inte såg mig amma,
    mh ohållbart med tanke på att jag efter 6 veckor skulle vara ensam med begge två.
    Sån tur var så hjälpte det att snacka med min man och att han hjälpte till med att få mig att komma vidare,
    Men jag har fortfarnde inte förlåtit min svärmor och kommer nog heller inte göra det varkenför första eller andra gg men som tur var så höll de sig borta tredje gg så jag fik den fred jag hade behov för denna gg.

Hoppas det snart ljusnar för dig.

Tiljgrattis med nya bilen, jag har aldrig fått tagit mig samman att ta ett körkort men har lovat manden att göra det nu när vi kommit till ro i nya lägenheten löftet gick på att börja i febuari men realistiskt gick inte det eftersom vi alla var sjuka och flytten tog hårdare än vi trodde.

• Linapina
    Wanja6 skrev 2012-04-23 08:48:32 följande:
    Linapina: tack för dina uppmuntrande ord :) Jag ska faktiskt ta kontakt med BVC i veckan och se vad de kan göra för detta funkar inte. Jag vet att det är en kort period som det är så här jobbigt, men det är svårt att förstå då allt känns som ett mörker och inget blir bättre :(

Konstigt att man kan må så här dåligt när man egentligen är så lyckligt lottad?!
    Jag rös när jag läste vad du skrivit. EXAKT de ord du skriver skrev/kände jag för ett halvår sedan. Jag kunde inte heller se nånting framåt, och det kändes som att ingen förstod mig. Hoppas att du får hjälp via BVC!

Nåt som jag gjorde själv var att jag skrev upp tre bra saker varje dag, det hjälpte nog litegrann att se det positiva. Tex: 1. Jag lagade en god middag. 2. Vi skrattade mycket efter middagen. 3. Jag var och shoppade fina kläder till barnen.

Att ta sig ut även fast man inte orkar gav mig lite ny energi också.

Hoppas hoppas att du ser ljuset i tunneln snart! Solig Förhoppningsvis känns det lite lättare när våren och sommaren kommer, man slipper alla overaller på barnen, och man är ute och får lite sol på sig, och kanske känner sig lite snyggare på köpet. :)

Kram!
  • 2barnsmamman89

hej igen=) tänkte bara kika in och säga att jag plussat med min 3a precis så det kommer bli en bäbis i december ca 18 månader efter 2 an =)

♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥
  • Linapina
    2barnsmamman89 skrev 2012-04-23 10:32:50 följande:
    hej igen=) tänkte bara kika in och säga att jag plussat med min 3a precis så det kommer bli en bäbis i december ca 18 månader efter 2 an =)
    Ojojoj! Skrattande GRATTIS!!!! Hur känns det? :)
  • tipp75

Vad bra att jag hittade er tråd! Behöver råd från någon med erfarenhet

Vi har 4 år mellan våra två barn men har prcis plussat med vårt tredje barn. Det förmodligen/förhoppningsvis att skilja strax under 11 månader mellan de två yngsta då. Känner att det kan bli ganska tufft med barn så tätt men samtidigt roligt! Vi försöker nu planera hur länge jag och min man ska vara hemma tillsammans. Hur länge hade ni velat vara två hemma?  

• Zirup

Vi var hemma 3-4 månader gemensamt och det var okej måste jag ändå säga, storasyster var 18 månader gammal och det var en underbar lyx att kunna ta den där extra tiden till lillasyster i början, kunna ägna sig åt att lära känna henne, amma ostört, samtidigt som storasyster kunde aktiveras ordentligt. Det var en prövning sen när pappan började jobba, storasyster hoppade jämfota i soffan när vi satt och ammade, hon öppnade dörren och stack sin väg, kunde sätta på plattor mm mm. Hittade helt enkelt på en massa bus just när jag VAR upptagen. Lillasyster sov dåligt, inte helt konstigt för storasyster stod gärna och gallskrek precis bredvid... under en period var vi ute och gick upp till 5 gånger per dag bara för att det gav storasyster en möjlighet att kuta runt och aktivera sig medans jag körde lillasyster i vagnen så att hon kunde sova. Livet var tufft under ett tag och jag rekommenderar att ni får en mjukare start genom att vara hemma båda två under en period, det underlättar MYCKET!

• tilj75

Grattis 2barnsmamma89 och Tipp75, vad roligt för er =)
    Jag har svårt att svara på frågor om att vara två, för vi har liksom bara varit jag. Hehe, lät helt knäppt. Men min man har diskbråck och opererades tre dagar innan tvillingarna föddes, han fick skjuts mellan sjukhusena och fick nog mera smärtstillande än jag. Jag har tagit alla nätter med alla fyra själv och maken har inte kunnat göra mycket på dagarna heller. Han har jobbat i perioder sen vår äldsta föddes men varit mycket sjukskriven. Han går tyvärr mycket på smärtstillande och ibland är jag så j---a trött på allt. Men men det är bara att göra det som göras skall. Han gjorde illa ryggen ett par månader innan Jack föddes. Och är fortfarande inte frisk. Och får ingen hjälp av sjukvården. Pga den underbara sjukvårdsgarantin så får vi vänta tre månader på att bli vidareskickade nån annan stans.
    Äh, sorry, ska sluta gnälla nu!

Idag fyllde Jack fem, kan inte fatta att han är så stor. Vi har ätit tårta och haft fiskdamm och öppnat paket. Han har haft en bra dag tror jag =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)