• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Miloxan

Kul att hitta den här tråden. Väntar mitt 6:e barn och det kommer att vara 14 månader mellan de yngsta töserna när "semlan" föds i sommar. Har 5 töser sedan tidigare i åldrarnar 18, 16, 11, 7 och 1 år (fyller 1 år om 4 dgr ). har aldrig haft så här tätt mellan barnen så jag misstänker att det blir tufft! Dels att maken jobbar borta mån-tors varje v oxå.

• MiniMillan2011

Min man började jobba efter de tio dagarna och det funkade bra! Dock jobbade han delad dag ibland å va hemma med oss mitt på dagen.

• Ronjas mamma

Tilj75 det är just det jag tyckte var så skönt med denna tråden att här får man lov att vara ärlig om att det är hårt att ha många små, jo vist har vi valt själva men man måste fan få lov att beklaga sig ändå ibland

Jag kan heller inte svara så bra på det, när vi fick nr 2 så var maken hemma 6 veckor.
    Jag hade fått akut snitt så jag hade ont och inte så många krafter i början, när vi fick nr tre hade jag fått subakut snitt.
    Men denna gg var jag förberedd på att det var stor risk för det så jag tyckte inte det var lika jobbigt,
    och maken gik tilbaka efter 14 dagar.
    Tänker att man vänjer sig till sin situation som den är,
    är man två blir det på ett vis är man ensam så klarar man det också.

I dag ska vi ner och ducha hos svärfamiljen eftersom vi inte har något badrum denna veckan,
    en stund efter det bestämdes ringde deras grannar och bjöd på kvälllsmat så deras barn kunde få vattenkoppor,
    så nu slipper jag laga mat i kväll

Tycker det är jobbigt med renoveringen av badrummet men glädjer mig till att vi sedan kan komma till och öppna upp till köket så vi får direkt gg från kök till vardagsrum och så också kig till lekrummet.
    Märkte av igår att barnen trivdes bättre när vi bara använde lekrum och vardagsrum, lite tokigt eftersom vi flyttat till större för deras skull

• Wanja6

Tack till er som har svarat på mitt inlägg.
    I dag har jag en bra dag! Första sen sonen föddes, känns skönt. Den stora prövningen kommer nästa vecka då min man börjar jobba igen.
    Det jobbiga är att jag, i vanliga fall, ser mig som en stark människa och ändå faller jag som en fura när jag blir tvåbarnsmor. Man borde få mer information, tips och stöd innan förlossningen så att man är någorlunda förberedd på den här dippen. Ingen barnmorska eller liknande har någonsin nämnt detta för mig tidigare.

Nu hoppas jag iaf att det ska vända och bli bättre!

• MammaF

Åh vilken rolig tråd!
    Hänger med jag me!

Wiggo född 090603  Dante & Alton 101021 och nr 4 BF 120930

• Scruffy

Kikar in.
    Jag kommer knappt ihåg hur jobbigt det var.
    Som vuxen får man helt enkelt anpassa sig till situation och göra det bästa av den.
    Vi satte ju oss själva i den   
    Det blir inte bättre om man slänger sig på golvet och gråter, även om man känner för det.

Mina är födda 0508 och 0612. Jag har exakt 16 månader emellan.
    Idag har dem stor glädje av varandra och leker mycket bra ihop.

Nu har vi så roligt med barnen, kan gå på cykleturer, gå och bada med dem och göra allt möjligt skoj.

• Modgun
    Linapina skrev 2012-04-22 21:57:16 följande:
    Välkommen! :)

Oj, ja det var tätt! Häftigt!
    Tack =)

Ja nu så här i efterhand så tycker jag att det är häftigt. Men just då så vart jag mer bekymrad över hur jag skulle klara allt. Men det gör man.

Och nu så har jag två små som fullkomligt älskar varandra och leker så fint tillsammans, så det var värt allt det jobbiga. 
  • emmelie98

Hejsan !
    Jag är en tre barns mamma. Har en dotter på 13 år, en son på 22 mån o en underbar dotter på 7 mån. Det är helt underbar att få barn tätt men vist kan det vara jobbigt i bland men det underbara styrker det som kan vara jobbigt ibland. Min man jobbar väldigt mycket o därför är jag ofta själv med barnen.

• Ronjas mamma

Känns som om vi är en del som är mycket ensamma med barnen, eller står med mycket av ansvaret.

Här hemma tog vi valet att barnen skulle vara hemma länge och det betöd att jag skulle vara hemma för vi inte kan leva på min lön men på makens Som tur är så trivs vi båda med valet.

Scruffy nej självklart har vi själva tagit valet och satt oss i situtionen men det betyder ju inte att vi inte ska få lov att klaga ibland över att det är jobbigt precis som andra små barnföräldrar.
    Jag har upprepade gg fått komentaren av min mor att vi själv valt om jag har klagat över något,
    Dessutom kan man drabbas av fødsels psykose om de har et eller 10 barn.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)